Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Jak s lezením v Tisé


Vše běží dál

V poslední době byl dohotoven dokument k přehlášení Chráněné přírodní památky Tisá. Není to žádné překvapení, o tomto záměru se ví již delší dobu, původní dokument má právní vady, které je třeba odstranit a také se reaguje na aktuální vývoj v oblasti. Protože se však v médiích objevilo několik lehce hysterizujících článků, pokusím se uvést několik faktů, z nichž vyplývá, že se v praxi ohledně lezení nebude pravděpodobně nic měnit. Aktualizace


 

Tanec u kruhu
Tanec u kruhu, foto:Jakub Thůma

 

"Poplašňákům" vadí zejména bod, ve kterém se říká, že lézt lze na území přírodní památky jen s předchozím souhlasem Ochrany přírody. To je standardní ustanovení, které si sice teoreticky lze vykládat tak, že OP chce zaklázet lezení na daném území, ale v praxi to zanemá, že se o podmínkách lezení jedná. Nejde o zákaz lezení, ale o stanovení podmínek, za kterých bude lezení povoleno.

Vztahy mezi ČHS, který vede za celou lezekou komunitu jednání s CHKO Labské pískovce, jsou dlouhodobě korektní a veškerá jednání probíhají průběžně. Za CHKO Labské pískovce je zodpovědnou osobou geolog Karel Stein, který na společném semináři horolezcků a ochranářů, popřádaném ČHS a AOPK řekl: "Nedovedu si představit co by se stalo, kdyby ČHS nepožádal o výjimku. Kdyby se lezení nepovolilo, lezlo by se tam stejně, je to tradiční lezecká oblast. Ochrana přírody by to nestačila uhlídat. Díky dohodě s ČHS lze dělat alespoň něco."
 

Karel Stein, CHKO Labské pískovce
Karel Stein, CHKO Labské pískovce, foto: Petr Jandík

 

 

Za ČHS zpravidla vede jednání konkrétní správce skal a na vyšší úrovni pak tajemnice Božena Valentová, která nám zaslala toto stanovisko ČHS k probíhajícímu přehlášení:

  • Přírodní památka Tiské skály byla vyhlášena v roce 1996. Nyní se jedná jen o tzv. přehlášení, jehož cílem je upřesnit bližší ochranné podmínky a reagovat na dlouhodobý stav, kdy jsou Tiské skály silně zatíženy návštěvností (zdaleka se nejedná jen o horolezce, turistika je na prvním místě). Tento záměr je zcela legitimní a pochopitelný, zejména pokud se seznámíte s vyhlašovacím dokumentem z roku 1996.
  • Dikce návrhu, vymezení bližších ochranných podmínek a zejména věta "jen s předchozím souhlasem orgánu ochrany lze na území přírodní památky:..." je naprosto standardní a naleznete ji ve vyhlašovacích předpisech mnoha skalních oblastí, ve kterých se leze na základě toho, že ČHS podal žádost o vydání souhlasu. Na tomto principu funguje např.celá CHKO Český ráj.
  • ČHS je se Správou CHKO Labské pískovce v trvalém kontaktu, o záměru "přehlášení" PP Tiské stěny je informován, žádost o vydání souhlasu samozřejmě podá a již nyní domlouvá podmínky, za kterých bude lezení v Tisé povoleno. Předbíhat událostem nelze, ale ze všech dosavadních jednání se správou CHKO, která jsou vstřícná, je zřejmé, že podmínky pro lezení se oproti současnému stavu nezmění. Jakmile budou tyto věci jasné, budeme lezeckou veřejnost informovat. Pro místní lezce doplňuji, že na jednání se samozřejmě podílí předseda OVK Tisá Jirka Rosol, který vás může ubezpečit, že zákazy nebo velké restrikce rozhodně nehrozí.
  • ČHS je občanské sdružení, které by při řízení týkajícím se vyhlašování zvláště chráněného území nemuselo být vůbec osloveno. To, že se tak děje, je právě důsledek těsné spolupráce se správou CHKO, která nám vychází vstříct.
  • Pokud jde o diskusi, zda ČHS může či nemůže zodpovídat za chování horolezců ve skalách, je to opravdu na samostatnou, hodně právnickou diskusi,proto se vyjádřím jen krátce: Právní úprava nedává ČHS jakožto občanskému sdružení pravomoc kontrolovat lezce ve skalních oblastech a v případě nedodržování stanovených podmínek je sankcionovat. ČHS může pouze poskytovat informace o stanovených podmínkách, apelovat na lezce, aby podmínky dodržovali a prostřednictvím svých OVK, správců skal nebo místních oddílů provádět spíše neformální kontrolu.
Vzhledem k výše uvedeném vás ujišťuji, že zákazu či velkých omezení lezení v Tiských stěnách se není potřeba obávat. O vývoji situace vás budeme informovat.

 

Božena Valentová
Božena Valentová, foto: Petr Jandík
 

Strategii přístupu k jednání s Ochranou přírody stanovuje dokument, který jsme přinesli a okomentovali zde. Při známých postojích všech účastníků jednání není důvod přepodkládat, že by se věci neměly tak, pak píše Božena Valentová, která za nás všechny, členy ČHS i nečleny, jedná s o Tisé s CHKO Labské pískovce.


Podle posledních informací je se Správnou CHKO dohodnuto, že nové vyhlášení PP Tiské stěny nabude účinnosti v zimě k 1.1. 2013, kdy se tu neleze (až na ty Horezdary, že?) aby byl čas podat žádost o udělení souhlasu a aby ta mohla být před začátkem lezecké sezóny vyřízena.

 






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 25. 06. 2012 | Počet komentářů: 7 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Černá skála, Bílá skála a Perničky za Drátník, Čtyři palice a Devět skal (10.04.2024)
Uzávěra v Bielatalu kolem Titana (02.05.2023)
Zákaz lezení na Súľovských skalách (27.04.2023)
Návštěvní řád TANAPu (25.04.2023)
Uzavírky lezení v Sasku 2023 (12.03.2023)
Saské bivaky jsou uzavřené (04.03.2023)
Úplný zákaz vstupu do lesa v Saských pískovcích (26.07.2022)
Uzávěry v Labských pískovcích (09.03.2022)
Hnízdění v Sasku (09.03.2022)
Lezení v českém Ráji povoleno na dalších 5 let (11.02.2022)
Sesun skály v Poříčí (06.02.2022)
Diskuse o bivakování v NP Saské Švýcarsko pokračuje (04.02.2022)
Tupadelské skály - nové povolení (03.05.2021)
Pravý břeh Labe (17.01.2021)
Povolení na Bořeň a Váňův kámen (11.01.2021)
Úspěšné hnízdění sokolů v Broumovkách (05.06.2020)
Turisté budou v Adršpachu a Teplicích vítáni až po zvládnutí epidemie (07.04.2020)
Oblíbené turistické destinace se uzavírají. (03.04.2020)
Zákaz lezení v Arcu (07.02.2020)
Zákaz vstupu do oblasti Chrámových stěn (06.04.2019)
Dočasné a trvalé zákazy v Sasku 2019 (03.03.2019)
Hnizdění na Suškách (01.03.2019)
V Tatrách neplatí Návštěvní řád, kritika nového návrhu (04.02.2019)
Zákaz vstupu do lesa na Ústecku prodloužen (25.10.2018)
Levý břeh: Omezení prvovýstupů (13.08.2018)
Normálka na Mont Blanc s omezením (17.07.2018)
Novinky z vltavské žuly (12.03.2018)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (12.03.2018)
Povinná výbava na Mont Blanc (22.08.2017)
Skály u Velké - upozornění pro lezce (18.08.2017)
Hnízdění na Havranu u Jitravy úspěšně ukončeno (12.06.2017)
UZAVÍRKY SKAL Z DŮVODU HNÍZDĚNÍ I DALŠÍ PODMÍNKY JE NUTNO RESPEKTOVAT! (02.06.2017)
Polínko - vjezd vozidel a parkování (19.05.2017)
Na Prachově se platí (02.04.2017)
Památková ochrana na Drábkách (01.04.2017)
Hnízdění na Paličaté (23.03.2017)
Hnízdění na Suškách (12.03.2017)
V Brdech povolena jen Mrtnická skála (05.03.2017)
Zákazy na levé straně v Maltatalu (30.01.2017)
Nové povolení pro Český Ráj (01.12.2016)
Kontrola skal na Dívčím skoku, sesuv v Hlubočepích (20.09.2016)
Omezení na Hejšovině (01.07.2016)
Vzhůru sokolíci - úspěšné hnízdění na Suškách (23.06.2016)
Zákaz lezení na Marmoladě (21.06.2016)
Brigáda na Suškách (02.04.2016)
Uzavírka sektoru Glasscherbenviertel na Kaitersbergu (27.08.2015)
Parkování v Poříčí nad Sázavou (26.05.2015)
Sokolí uzavírka ve Sloupu (07.04.2015)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (10.03.2015)
OVK Labské pískovce a Hruboskalsko jednala s SBB (30.10.2014)
Sanace Žlebské jehly začíná (23.09.2014)
Stanování a bivakování v rakouských horách (20.06.2014)
Branická skála: Sanováno (05.06.2014)
Sanace Bránické skály (26.05.2014)
Zákazy a omezení lezení (05.04.2014)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (25.02.2014)
Výzba boulderistům - severní Frankenjura a Fichtelgebirge (17.02.2014)
Uzávěry v Labáku (11.02.2014)
UFO od Obrworks je v Sasku povoleno (30.07.2013)
Oznámení sanačních prací v Labské údolí (29.06.2013)
Nebezpečné skalní bloky v Šárce a Hlubočepích (20.05.2013)
Dočasné zákazy lezení v Sasku 2013 (04.05.2013)
Nové povolení na Jizerky: Mg tabu prolomeno (23.04.2013)
Tisá povolena (23.04.2013)
Průvodce Jetřichovic obsahuje nepovolené věže (29.03.2013)
Ptačí uzávěry v Labsku (28.03.2013)
Hnízdění čápa černého v Labáku (02.07.2012)
Povolení prvovýstupů do měsíce, starší neschválíme (19.04.2012)
Omezení prvovýstupů v Labáku (19.04.2012)
Zákazy lezení v roce 2012 v Sasku (17.04.2012)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (28.02.2012)
Nové povolení lezení pro Český ráj a Český Kras (14.09.2011)
Omezení prvovýstupů v Labáku (19.08.2011)
Omezení lezecké činnosti kvůli hnízdění (23.05.2011)
Parkování v Sasku (22.04.2011)
Uzavírky lezení v Sasku (20.04.2011)
Oznámení správců Labáku (01.01.2011)
Krkonošský národní park nabídne lezení na ledopádech (06.12.2010)
Výjimka pro pravý břeh Labe (29.07.2010)
Oznámení správců oblasti Labské údolí (13.07.2010)
Dočasný zákaz na Kapelníku (08.07.2010)
Kaňon Labe vyhlášen rezervací (19.05.2010)
Lezecká omezení (21.04.2010)
Lezecká omezení v Sasku (13.04.2010)
Uzávěra v Jizerkách (06.04.2010)
Tiské stěny v národním parku!? (15.12.2009)
Jeseníky Národním parkem? (15.09.2009)
Procházka stočtrnáctkou (06.05.2009)
Už jsme vylétli z rodného hnízda...... (18.06.2008)
Omezení v Labských pískovcích (16.06.2008)
Hnízdění – Řež, Kácov a Poříčí, Tisá (08.06.2008)
Dočasná uzávěra v Jizerských horách (05.05.2008)
Hnízdění v Labáku (16.06.2007)
Lezení v Jizerkách povoleno (11.05.2007)
Omezení v Ostrově (23.04.2007)
Lezení v Labsku opět uvolněno (30.06.2006)
Výr v Lužických horách (16.05.2006)
Zákaz lezení ledů a mixů na Klíči (06.03.2006)
Zavřený Obr (06.04.2003)



Komentář ze dne: 25.06.2012 21:33:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír "Hlína" Vršovský (jménotečkapříjmení@naseznamu)
Titulek: Ď
Nevím, jestli byl článek na Lezci „hysterizující“, ale byly to formulace krajně nešťastné. Co bylo hysterické, demagogické, vulgární, ale hlavně úplně mimo mísu, byla valná většina příspěvků pod článkem. Zpětně mě mrzí, že se tam hned hodně nahoře vyskytuje moje jméno (opakovaná chyba – vlézt na Lezce do diskuze a ještě se podepsat). Ono dost napovídá právě to, kolik lidí se pod svůj názor umí podepsat jménem a nikoliv neurčitým nickem.
Proč se tady žádná debata nerozběhla? Tak asi proto, že se opravdu nic dramatického neděje, že si tento server počkal na vyjádření ČHS. Novinářsky to tedy bylo zvládnuto značně úspěšněji. Něco jsem si s Jiřím Sikou trochu vyjasnil v neveřejné korespondenci (mimo diskuzi), kde mi sdělil, „že se bavil s místňákama“. Možná to byli i ti, co pořádají ty „zdařilé“ víceboje, v jejichž rámci lezec hobluje opakovaně na čas s TR jednu cestu a hodnotí se, kolikrát za stanovený čas ji vylezl. Doufám, že takovéhle „prasárny“ – abych si vypůjčil jeden z výrazů ze slovníku diskutujících na Lezci – budou novými podmínkami znemožněny.
V posledních dvou letech byly v Jizerských horách zpracovány nové plány péče pro většinu PP, PR a NPR, jakož i pro vlastní CHKO (co je projednáno a schváleno, je veřejně přístupné na stránce AOPK). Některé rezervace bylo nutno přehlásit, u některých tento proces dosud běží. Všech těchto procesů jsem se aktivně účastnil, protože to mělo na triku oddělení, kde pracuji. Bylo by jistě zajímavé vědět, jaké praktické zkušenosti s těmito záležitostmi má z poslední doby tahoun „paradiskuze“ na Lezci, který se podepisuje „ten kdo o tom něco ví“. Hustota odborníků na otázky ochrany přírody v řadách horolezců je opravdu zarážející, bohužel kvalita jejich znalostí, především právního povědomí jde opačným směrem. Co chybí však vyváží demagogií a vulgaritami.
Proto bych chtěl Petrovi a B.Valentové poděkovat za střízlivý a věcný obsah informace.
0 0

Komentář ze dne: 26.06.2012 08:15:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Richard (@)
Titulek: Je to špatně
V principu mi tento postup přijde celý špatně a v konečném důsledku silně kontraproduktivní. Kredit profesionálních ochránců přírody je u nás mezi laickou veřejností obecně velmi nízký a obavy a opatrnost nad jejich další ofenzívou a naschvály je určitě na místě. (Byť zde mají nebývalou oporu v zákonech, bohužel) Už to, že vyjednání výjimky pro lezení vyžaduje zkušeného právníka, jak zde i Hlína konstatuje, není normální. Chápal bych ve světě běžný postup - v chráněném území omezíme lezení u třeba v těchto x místech v době y z důvodů hnízdění... Ale opačně? Zakažme vše a zkuste si někdo vyjednat ústupky třeba se to podaří...
0 0

Komentář ze dne: 26.06.2012 10:51:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Je to špatně
Samozřejmě, že na to lze nahlížet i takhle, ale rozdělil bych to na dva problémy: Legislativní, se kterým horolezci těžko něco udělají, a na obvyklou praxi.
Když se dívám do sousedních států, je mi podstatně sympatičtější přístup, kdy je jako v Sasku právo lézt zaručeno zákonem a v jednotlivých případech toto právo omezováno. Cílem ČHS je docílit tento stav. Tak, jak je Zákon o ochraně přírody nastaven dnes, to je bohužel opačně.

Panující praxe však ve většině případů ukazuje snahu OP povolit lezení a nakonec se dohoda vždycky našla. Ve výjimkách z poslední doby došlo ke zlepšení možností horolzectví například v Praze, kde byly povoleny dlouhá léta tradičně zavřené terény, pokroku se dosáhlo i na Pálavě a jinde.
0 0

Komentář ze dne: 26.06.2012 21:53:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír "Hlína" Vršovský (jménotečkapříjmení@naseznamu)
Titulek: Too Richard
Netvrdil jsem explicitně, že vyjednání výjimky (v případě Tisé se nejedná o výjimku, ale o souhlas orgánu ochrany přírody) vyžaduje zkušeného právníka. Ale připouštím, že v tomto oboru mohu mít mírně nadstandardní znalosti a zkušenosti (cca 20 let ve státní správě v ochraně přírody) a problematika mi nepřipadá až tak nepochopitelná. Ale v současné společnosti, kdy jsou lidské činnosti (ať ty profesní, nebo volnočasové) svázány a provázány řadou zákonů a předpisů, navíc často protichůdných, musí být jedinec schopen se už pro pouhé existování nějak v té změti zorientovat. Jistě, pokud vybírám popelnice a žiju v režimu „pivo, tlačenka“, potřebuji asi menší stupeň orientace, než když mám živnostenský list a vždy koncem března sedím u stolu a vyplňuju daňové přiznání. ČHS není parta kluků, co si přišla zacvrnkat za barák kuličky, nevede jej nějaký looser a je pouze na vedení ČHS, jak právní povědomí dostane do krve i na nižší úroveň (tedy podle mého názoru minimálně na úroveň předsedů OVK). A stejně jako si ten živnostník může najmout daňového poradce (když se mu nechce trápit s agendou, nebo opravdu umí dobře řemeslo a na daňové přiznání nemá), tak si může ČHS někoho na jednání se státními orgány najmout (ale proč by to dělal).
Otázka kreditu profesionálních ochránců přírody - nebo obecně ochrany přírody – je téma na trochu delší debatu. Situace ve společnosti v poslední době opravdu není ochraně přírody příliš příznivá, společnost má jiné starosti a priority, což je pochopitelně ovlivněno i hospodářskou krizí, nejistotou a dlouhodbou snahou establismentu demontovat a zrušit státní ochranu přírody (včetně snah Ing.Václava Klause CSc.). Ano, část společnosti má na ochranu přírody vyloženou alergii, o to pikantnější pak je , když se ti nejzarytější bojovníci obrátí na ochranu přírody, s naléhavou žádostí, aby s „tím“ něco udělali, když jim za chatou začnou stavět nákupní centrum – myšleno jako modelová situace, ale s více praktickými příklady z mé praxe. Pořád si myslím, že státní ochranu přírody budeme mít takovou , jakou si přejeme, zatím má společnost jiné (pohříchu především krátkodobé a hedonistické) priority- třeba nebude „potom“ pozdě.
Věta „zakažme vše a zkuste si někdo vyjednat ústupky“ je manipulace a demagogie. A proto na ní nemá cenu podrobně reagovat. Jednoduše to není pravda.
A snad ještě k té „ofenzivě a naschválům“. Pokud máš dojem, že někdo dělá v rozhodování ve státní správě „naschvály“, využij opravných prostředků. Není to už jako za bolševika, kdy občan musel sklapnout. Ani já se na úřadech nechovám ustrašeně a devótně. Je třeba znát svá práva a umět argumentovat. O tom je demokracie, tvořená silnou občanskou společností (tu, co Ing.Václav Klaus CSc. považuje za ohrožení demokracie a proti níž musí každý demokrat bojovat do roztrhání těla). Ostatně i ČHS je sdružením občanů, které hájí zájmy a práva svých členů. Aťto dělá razantně, korektně se znalostí věcí a ať k tomu využívá všech zákonných prostředků. Jen tak si zajistí ve společnosti (a tedy i v komunikaci se státem) to místo, které mu dle názorů jeho členů náleží. Každopádně to bude těžší a zdlouhavější, než anonymní výkřiky na netu. V poslední době se mi zdá, že se ČHS touto cestou vydal.
Zdravím všechny, kteří se nestydí pod své názory podepsat.
0 0

Komentář ze dne: 27.06.2012 12:05:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Richard Műller (@)
Titulek: Hlínovi
Díky za vyčerpávající reakci, na adekvátní odpověd bohužel nenajdu čas a chuť. Rozhodně nesouhlasím s tím že pošramocený kredit ochránců je způsobený krizí, Klausem a mimozemštany. Chybu je třeba hledat u sebe a hlavně v současné koncepci ochrany přírody. Já vidím už jen důsledky okolo sebe. Např. v době rozšiřování CHKO Č ráj bylo obcím, kterých se to dotkne slibováno kde co a na oplátku mají jen komplikace v každém stavebním řízení + x dalších omezení. Chápu že v CHKO nelze stavět cokoliv a současné stavební zaneřádění krajiny je hrozné, s tím souhlas, ale problém je v tom, že si zde na sebe CHKO vzalo rozhodovací pravomoc, kterou s personálních důvodů (pravděpodobně) nestíhá časově a ani kvalitou. Nemluvím o dalších pravomocech, které si uzurpují a v praxi nestíhají kvalitně a včas vykonávat (např. schvalování plánovaných prvovýstupů, školních výletů na území CHKO atd). Tím tak nějak ta ochrana přírody ustupuje do pozadí a pochopitelně se pro administrativu a samé restrikce nestíhá. Kontrétně za domem mám již 3.rok za sebou na poli ve II. zoně CHKO kukuřici. (ta nyní už občas roste po dešti i v lese v údolí, kam ji to i s půdou spláchne a sem tam i slušnou erozní rýhu udělá) Na můj dotaz mi na CHKO vysvětlili, že to není jejich starost, nýbrž to má na starosti odbor ŽP ochrana ZPF, což mají jistě pravdu. Stejně jsem nepochodil s terénními úpravami pro těžbu dřeva v Zeleném dole a o tom, že ve vesnici tečou splašky do lesa ani nemluvím. Za to jsem už 3x byl zastaven a poučen dobrovolným strážcem u Klokočských Průchodů, že na kole bych tam neměl... Nějak se mi nechtělo mu vysvětlovat kolik kg odpadků tam na procházkách se psem každý týden odnesu. Mám dost důvodů si myslet, že státní ochrana přírody v současné podobě je jen vyhazování peněz, zbytečné šikanování lidí a většinou míří trochu vedle. Tím se tě rozhodně nechci dotknout osobně, však se známe a jako všude i zde je pár profíků, kteří přírodě a lidem v dobré víře neškodí.
0 0

Komentář ze dne: 27.06.2012 14:00:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Richardovi
Po netu si píšeme a přitom se potkáváme třeba na stěně. Poj´dme si sednout někdy na pivo a některé věci můžeme klidně probrat (už i proto, že se známe ty strašný roky, já si pamatuji některé akce v NDR a hlavně ten památný zájezd na Slezák, jak si byl s Ivanem Ullspergrem na jednom ze svých prvních zimních výstupů v horách- od té doby si sakra vyrostl - myslím lezecky). Já sice do Českýho ráje moc nevidím, ale spoustu tebou uváděných příkladů zprostředkovaně znám a na některé mám svůj názor. Správně uvádíš, že někdy mají pravdu (kompetence jiného úřadu) a někdy to je nestíháním,...

Myslím, že tu teď působíme trochu komicky - známe se dlouho a já jsem nevěděl na koho konkrétně reaguji - tvoje názory mi připadají legitimní - byť jsem část z nich v tvém prvním vstupu označil za manipulaci (a myslím si to pořád) - a s některými úplně nesouhlasím, ale pak se divím, proč se pod ně nepodepíšeš.
Zdravím do Koberov a někdy ve skalách, nebo až přijde zas ten čas - na stěně. Pochopitelně, můj mejl je k dispozic, ale stejně jako ty,nacházím spoustu jiných činností, kterými bych chtěl vyplnit léto a volný čas.

Hlína
0 0

Komentář ze dne: 27.06.2012 14:46:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Richard Műller (@)
Titulek: Beru
OK, pozvání na pivo beru. Určitě se ozvu, ted ale pospíchám s Cicvikem na Drábky. Zdar
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci