Skialpinistické toulky XLVI. – Vinschgau

Firn nebo prašan

Ideální oblast na jarní lyžování na jižní straně Ötztalských Alp, buď firn na jižních svazích nebo, prašan v severech.

První máj na Bärenbartkogelu, foto: Jirka V.

Dvě údolí: Schnalstal s lanovkami a italskými turisty, a Langtaufers zapomenuté údolí, kde jsou hlavně skialpinisté a statkáři. Obě údolí odděluje, ale i spojuje, Weisskugel.

Poslední metry kuloáru, foto: Lenka K.

Langtaufers

Cio C&A-P. come stai, siamo a Memmingen, e tu, ... che cosa?, Let's talk English, ... , no we book the Pensato for sure, .. we call there. ... Wir haben zwei Zimmern reserviert für ..., unsere itelienische Freunde ... OK alles in ordnung ... wir kommen um ...,
Ciao C&A-P. tutto va bene, siamo attesi tra 2 ore,...

Takto jsme se domlouvali s našim kamarádem z Itálie, přes mobily při cestě, my ze severu a oni z jihu. Vše jsme zařizovali my a dali si sraz večer v penzionu, on si chtěl domluvit změnu, ale ouha, stal se cizincem ve vlastní zemi (lo padrone non parla italiano, solo tedesco), my jsme pak celý pobit tlumočili a poslouchali poznámky, že by v Itálii měli všichni mluvit italsky atd. objasnění, že jsme v Südtirol a ne v Itálii moc nepomohlo, a tak jsem se raději věnovali skialpům.

Schwemserspitze, foto: Jirka V.

Schnalstal

Bionda si brousí drápky ve veřejích penzionu, oba výstavní kusy. Willkommen ... Všude voní jaro a za penzionen chlív, kde se pilně činí pacholek. Frühstück um 6, schválí blondýna a zavlní se v bocích na schodišti, otevře mi dveře, postaví se do vchodu pokoje a pokyne, Bitte. Protáhnu se jak lasička škvírou mezi futrem a její křivkou. Než si vydechnu pozve nás na drink. Stále něco povídá, venku zurčí tající voda a já stále navlečen v goráčích, na čele vyrážejí krůpěje potu z drinku, křivek a vedra, srkám dál a ona se usmívá a povídá: ... máme tady saunu, asi taky smrdím potem, pomyslím si.
Uf sedím po sauně na terase a okukuji kopce a mapu. Večeře dle plánu a ejhle ten pacholek je pan majitel, co ráno udělá snídani, pak chlív, pak vyběhne na skialpy nebo jde učit Italy lyžovat, a pak zase chlív a potom servírovat večeři, a madam, ta servíruje úsměvy, pití a ... a ohůruje Italské návštěvníky (revenue-enhancing-measures)
A ještě papírováni a placení, to dělá madam, odpoví pan domácí. Bitteschön Madam Bionda, zde jsou naše pasy, ... a jé, vy jste z Čech, no ja som zo Slovenska ....

Weißkugel ze Schwemserspitze, foto: Jirka V.

Túry

35-45°
6-7 h
Kurzras

Cíl většiny skialpinistů ze Schnalstalu nebo Langtaufers, podle ročního období, buď prašan v severech, nebo firn v jihu. Převýšení a délka trasy prověří kondičku.
Popis:
Z Kurzras podél potoka Schnalserbach, údolím stále nahoru do sedla Quelljoch (3270), za sedlem po ledovci na sever k Hintereisjoch a po hřebeni na vrchol.
podél výstupové trasy.

Již před 20-ti lety to nebylo se samotou tak žhavé, foto: Lenka K.

Schwemserspitze

3 459 m.n.m.
2 010 m.n.m
1 520 m
AD+/S4
35-45°
Kurzras

Schwemserspitze je pěkný vrchol jižně od Weißkugelu v Saldurkammu, který odděluje Matschertal od Schnalstalu. Vrchol je navštěvován hlavně na jaře, kdy nabízí pěkné svahy orientované převážně na jih a jihovýchod, a s tím i krásný firnový sjezd. Z vrcholu je hezký pohled na jižní úbočí mohutného Weißkugelu.
Popis:
Z parkoviště přes most na západ, nejprve po sjezdovce nebo sáňkařské dráze Lazaun na severozápad, mírně do kopce ke stromořadí. Dále do údolí a před soutěskou potoka vlevo, svahem s jednotlivými stromy nahoru do Langgrubtalu.
Dále širokým údolím, kde se držíme vpravo, severozápadně, do nevýrazného sedla pod Schwemser Ferner (2900 m). Dále na severo-severozápad plochou ledovcovou plání až k jejímu hornímu konci, tam vpravo přes krátký strmý svah jižně pod vrcholem. Vrcholovým hřebenem (exponované) na vrchol.
podél výstupové trasy.
Za dobrých podmínek přímo z vrcholu velmi strmým východním kuloárem na Roßmurt Ferner a odtud dolů do Langgrubtalu.

Pohled na Similaun (zcela vpravo), Hintere Schwärze (uprostřed) a Finailspitze (vlevo), foto: Lenka K.

Valvelspitzen, foto: Jirka V.

V pozadí Ortler: Zufallspitze, Königspitze, Monte Zebrù, Ortler, foto: Jirka V.

Mladí a "krasní" ...

Langtaufers

Freibrunnerspitze

3 366 m.n.m.
Melag

Vrcholy Freibrunner se nacházejí v dlouhém a částečně zaledněném hřbetu, který se táhne od Weißkugelu na západ až k Reschensee a zahrnuje vynikající cíle lyžařských túr. Tato fantastická túra vyžaduje bezpečné podmínky a zkušeného, ​​dobře vybaveného skialpinistu.
Popis:
Z Melagu běžkařskou stopou bez výraznějšího převýšení k Melager Alm. Dále vpravo podél Karlinbachu částečně řídkým lesem do údolí na širokou mýtinu s můstkem, kde se rozdělují výstupové trasy na Bärenbartkogel a Freibrunner Spitzen (2080 m).
My jdeme vpravo směrem na jih podél potoka Freibrunn, podle podmínek vlevo nebo vpravo od koryta potoka po příkrém stupni vzhůru do širokého údolí (Freibrunn, 2340 m). Stále výš pod mohutný strmý svah (2730 m).
Jím nahoru na výraznou ledovou bouli. Dále údolím pod závěrečný svah, mírně vpravo do nejhlubšího místa mezi dvěma vrcholy Freibrunner. Odtud hřebenem na jeden z vrcholů.
podél výstupové trasy.

Kousek pod sedlem, foto: Lenka K.

Roter Kopf

3 246 m.n.m.
Melag

Jedna z osamělých túr na severní straně Langtauferertal.
Popis:
Od parkoviště v Melagu běžkařskou stopou bez výraznějšího převýšení k Melager Alm, zde odbočte na jih, a po značené cestě řídkým lesem do cca 2400 m k úpatí severního hřebene, který spadá z Rotebenkopfu a rozděluje oblast na dvě údolí. Zde opustíte cestu na známější Valbenairspitze. Pokračujeme po letní cestě směrem na Planeiler Scharte do levého údolí. Vrchol je odtud dobře viditelný. Nejprve po mírných alpských pastvinách, pak strměji, přes první strmý práh se jde poměrně rovně nahoru do sedla ve výšce cca 2700 m. Následujícím strmým svahem trochu na východ od Planeiler Scharte. Podle podmínek hřebenem, buď na lyžích, nebo pěšky na vrchol.
podél výstupové trasy.

Bärenbartkogel, kousek pod hřebenem, foto: Lenka K.

Äußerer Bärenbartkogel

3 471 m.n.m.
AD/S4
Melag

Spolu s Weißkugel je Bärenbartkogel jedním z nejoblíbenějších cílů v údolí Langtaufer. Právem, jedná se o fantastickou vysokohorskou túru divokým ledovcovým terénem, zakončenou na vrcholu s krásným panoramatem 360°.
Popis:
Od parkoviště v Melagu běžkařskou stopou bez výraznějšího převýšení k Melager Alm (1970 m). Dále vpravo podél Karlinbachu částečně řídkým lesem do údolí na širokou mýtinu s malým mostem, kde se dělí výstupové trasy na Bärenbartkogel, Weißkugel a Freibrunner Spitzen (2080 m). Přímo dále do údolí, přes krátký zalesněný svah do široké kotliny, kde vlevo začíná zřetelně výrazná moréna. Přímo na konec deprese a před skalní bariérou doleva přes krátkou strmou strž až k okrajové moréně a vlevo od ní údolím k poslednímu úzkému prudkému výběžku okrajové morény vlevo od skalní ostruhy. Krátkým prudkým stoupáním doleva přes úzký morénový hřeben (2600 m) a doprava obloukem do široké kotliny na sever pod Bärenbartferner. Širokou ledovcovou plání lehce vpravo směrem na jih přímo k jasně rozpoznatelné předvrcholové části, která na západním konci vpravo uzavírá horní ledovcový svah. Pod ním, ve výšce 3240 m, odbočte doprava a šikmo zřetelným zářezem. Trochu prudčeji k jihu po širokém hřebeni a pár metrů pod předvrcholem vpravo šikmo dolů k Freibrunner Ferner. Přes Freibrunner Ferner, poslední metry nahoru ke skalnatému vrcholu a poslední metry pěšky na vrchol (3471 m).
Na Bärenbartkogel se dá také vystoupit přímo. Na začátku zřetelné morény (2220 m) se držte vpravo a stoupejte údolím na jih do širokých severních svahů. Odtud stále na jih přes velmi strmé a dlouhé svahy přímo na Freibrunner Ferner a na vrchol.
podél výstupové trasy.
Za bezpečných podmínek přímo z vrcholu přes Freibrunner Ferner na sever, dolů do údolí Melager. Čekají vás grandiózní a dlouhé strmé svahy – sjezd snů, který by se měl podnikat pouze za bezpečných podmínek.

Trochu ofoukaný sjezd, foto: Lenka K.

Vrchol v pozadí, vlevo Weißseespitze a její pravý, sjezdový kuloár, foto: Jirka V.

Weißkugel v pozadí, Innere Bärenbartkogel v popředí, foto: Jirka V.

Květen v Melagu, foto: Jirka V.

Naše stopy, foto: Jirka V.

Přímý sjezd, foto: Lenka K.

Vrnagel Eiswände, Gepatschferner, v pozadí Wildspitze, vpravo Hintereisspitze, foto: Jirka V.

Květen v Melagu, foto: Jirka V.

Weißseespitze

3 526 m.n.m.
AD/S4
Melag

Lyžařská túra na Weißseespitze je parádním cílem na jarní firn s krásným strmým vrcholovým kuloárem.

Cíl, foto: Jirka V.

Pod ledovcem Valginferner, foto: Lenka K.

Popis:
Od parkoviště v Melagu asi jeden kilometr po běžkařské trase, za mostem zahnete doleva do asi 25° strmých svahů. Následně pěšinou Langtauferer Höhenweg do velkého širokého údolí. Asi po dvou kilometrech přichází další strmý svah s cca 25°-30°, kterým se dostanete k ledovci Valginferner. Odtud už je vidět vrchol. Zamíříte do levého kuloáru, kterým se dostanete na hřeben a dále na vrchol.
Sjezd:
Z vrcholu na jihojihovýchod do kuloáru (nutno prohlédnout při výstupu, lehce vpravo od vrcholu), kuloárem do údolí k výstupové trase a podél ní do Melagu.

Ve stínu prašan, foto: Lenka K.

Poznámka
Doporučujeme navštívit tento vrchol co nejdříve, z Kaunertalu je již dlouho plánována na Weißseespitze lanovka a v podstatě se čeká jen na to, až kompletně odtaje ledovec na vrcholu, kde bude možné postavit horní stanici mimo, dnes zakázaný, ledovcový terén.

Krásné severní svahy Roter Kopf, foto: Lenka K.

Krásné severní svahy Roter Kopf a Freibrunnerspitze, foto: Lenka K.

Melag z Langtauferer Höhenweg, foto: Jika V.

Vzhůru do nebes, foto: Lenka K.

Vrcholy poskytovaly samotu (2002), foto: Jirka

Po 16 letech odtává vrchol, foto: https://www.lukasruetz.at

Melag, foto: Lenka K.

Rotebenkopf

3 157 m.n.m.
Melag

O něco nižší Rotebenkopf stojí poněkud ve stínu Falbanairspitze. Výhled z vrcholu je stejně fenomenální a jedinečný jako z hojně navštěvované Falbanairspitze. Zejména na západ přes celý hřeben až k mohutnému Weißkugelu, který zde ukazuje svou odpuzující a divokou stranu.

Vrcholový svah a sedlo vpravo, foto: Jirka V.

Popis:
Od parkoviště v Melagu po zimní turistické stezce k Melager Alm (1970 m). Bezprostředně za almem, u ukazatele (Planeilscharte) jdeme vpravo šikmo až k okraji lesa k turistické stezce, která je dobře rozpoznatelná a značená i v zimě (značky na stromech) stále vzhůru, až se terén v nadmořské výšce asi 2350 m poněkud položí. Dále směrem k hřebeni, který sbíhá z Rotebenspitze a odděluje od sebe dvě údolí Langgrube a Roteben. Držíme se vpravo přes krátký strmý práh jihozápadním směrem nahoru do Rotebental, kde se krátce poté napojíte na výstupovou cestu, která vede z Masebenu po Höhenweg do Rotebenu a na Falbenairspitze (cca 2500 m). Nejprve lehkým stoupáním přes Roteben a poté severoseverovýchodním svahem do sedla (3070 m) mezi Rotebenkopfem a Falbanairspitze. Ze sedla hřebenem k vrcholu Rotebenkopfu (3157 m).
Sjezd:
podél výstupové trasy nebo, pokud jsou dobré podmínky, z vrcholu po širokém jihovýchodním hřebeni na Planeilscharte (3090 m). Odtud vlevo přes strmý a dlouhý severní svah dolů do Langgrube a přes fantastické lyžařské svahy do údolí. Sjezd přes Planeilscharte a přes Langgrubental je o něco náročnější a pestřejší než po výstupové trase.

Pěkné svahy Rotebenkopf, foto: Lenka K.

Mitterlochspitze

3 174 m.n.m.
1 860 m.n.m
1 365 m
PD+/S3
30-35°
Maseben

Mitterlochspitze na jihu bývalého malého lyžařského areálu Maseben je hojně navštěvována díky svým krásným severním svahům, které obvykle nabízejí fantastický prašan až do jara. Navíc je možno výstup zkrátit použitím babosedu a po první půlce sjezdu dočerpat kalorie na Almu. Vrchol poskytne nádherný výhled na Weißseespitze, Gepatschferner, Weißkugel a Bärenbartkögel.

Rovné, úzké latě do prašanu ideál, foto: Lenka K.

Popis:
Od údolní stanice, dole u potoka, podél bývalé sjezdovky jihovýchodním směrem až k stanici Maseben. Stanici mineme a pokračujeme svahy na jih, nahoru do údolí Falbenairtal, dokud se údolí nezačne rozdělovat. Zpočátku přímo vzhůru, později trochu vpravo, k jasně rozeznatelnému sedlu vpravo pod vrcholem jihovýchodně od Gamsspitze (3040 m). Odtud hřebenem na vrchol s malým nenápadným dřevěným křížem.
Sjezd:
podél výstupové trasy nebo, za dobrých podmínek přímo z vrcholu

Přímý sjezd, foto: Lenka K.

Radost v prašanu na starých rovných lyžích, foto: Lenka K.

Vrchol, výstup přes pravé sedlo, foto: Jirka V.

Weißkugel a oba Bärenbartkogel, foto: Jirka V.

Falbanairspitze

3 199 m.n.m.
PD+/S3
30-35°
Melag

Falbanairspitze je klasika v Langtauferer Tal, a proto je vždy hojně navštěvovaná a rozrytá. Severně orientované svahy nabízejí skvělý prašan, a to i na jaře. Pohled z vrcholu je fenomenální, zejména na západ přes celý hřeben, až k mohutnému Weißkugelu, který zde ukazuje svou nepřívětivou a divokou stranu.

Popis:
Od parkoviště v Melagu po zimní turistické stezce k Melager Alm (1970 m). Bezprostředně za almem, u ukazatele (Planeilscharte) jdeme vpravo šikmo až k okraji lesa k turistické stezce, která je dobře rozpoznatelná a značená i v zimě (značky na stromech) stále vzhůru, až se terén v nadmořské výšce asi 2350 m poněkud položí. Dále směrem k hřebeni, který sbíhá z Rotebenspitze a odděluje od sebe dvě údolí Langgrube a Roteben. Držíme se vpravo přes krátký strmý práh jihozápadním směrem nahoru do Rotebental, kde se krátce poté napojíte na výstupovou cestu, která vede z Masebenu po Höhenweg do Rotebenu a na Falbenairspitze (cca 2500 m). Nejprve lehkým stoupáním přes Roteben a poté severoseverovýchodním svahem do sedla (3070 m) mezi Rotebenkopfem a Falbanairspitze. Ze sedla hřebenem k vrcholu.
Sjezd:
podél výstupové trasy nebo, za bezpečných podmínek, přímo z vrcholu sestoupit západním směrem přes strmý svah, a sjezd k výstupovým stopám.

Falbanairspitze
Na vrcholu Falbanairspitze, pohled na východ na Weißkugel, oba Bärenbartkogel a Freibrunner Spitze, foto: Lenka K.

Tip

Navštivte kostel Sankt Prokulus v Naturns z 8. století s pěknými freskami.

Sankt Prokulus
Sankt Prokulus, foto: Lenka K.

Průvodce a mapy

Měřítko 1: 50 000 Kompass Karte Nr. 52 Vinschgau/Val Venosta
    Měřítko 1: 50 000 Tabacco Nr. 043 Vinschgauer Oberland

Reschensee
Reschensee, foto: Lenka K.

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Jiří Vodsloň | Vydáno dne 29. 11. 2021 | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Jirka V

Související články:
Missing Link (12.06.2024)
Neplánovaný prvosjezd (15.03.2024)
Prvosjezd Lüsener Fernerkogel (14.03.2024)
SP Bormio - skialpový úspěch našich závodníků (05.02.2024)
Eva Matějovičová bronzová na ME (11.01.2024)
Velké lavinové nebezpečí (20.01.2023)
Skialpinistické toulky XLVIII. – Covidové (23.12.2022)
Skialpinistické toulky XLVII. – Les Aravis - Le Reposoir (29.12.2021)
Skialpinistické toulky II. – Tödi (02.03.2021)
Skialpinistické toulky XLV. – Berner Oberland (31.03.2020)
Skialpinistické toulky XLIX. – Silvretta (04.02.2019)
Skialpinistické toulky XLVIII. – Verwall (27.11.2018)
Skialpinistické toulky XLVII. – Kanada (16.03.2018)
New Age (05.04.2017)
Skialpinistické toulky XLVI. – Gran Paradiso, přechod (27.03.2017)
Skialpinistické toulky XXXI. – Kleinwalsertal (23.01.2017)
Skialpinistické toulky XLV. – Valle Maira (09.01.2017)
Skialpfest 2004 (05.11.2016)
Skialpinistické toulky XLIV. – Capanna Forno (26.04.2016)
Skialpinistické toulky XXXXIII. – Lechtal (10.03.2016)
Skialpinistické toulky XXXXII. – to nej z Kitzbühelu (09.12.2015)
Skialpinistické toulky XVII. – Vanoise (14.04.2015)
Skialpinistické toulky XXXXI. – Valle Stura (30.03.2015)
Metodický den ČHS: Laviny a pohyb v lavinovém terénu (10.02.2015)
Skialpinistické toulky XXXX. – masiv Mont Blanc - Vallorcine (16.01.2015)
Laviny a pohyb v lavinovém terénu (14.01.2015)
ABS stahuje všechny ocelové aktivační jednotky a vyzývá ke kontrole lavinových batohů ABS TwinBag Systém (24.12.2014)
Skialpinistické toulky XXXIX. – Bernardino (01.12.2014)
Pirinski Too Heavy (20.05.2014)
Skialpinistické toulky XXXVII. – Écrins (02.05.2014)
Když to padlo ... (02.04.2014)
Skialpinistické toulky XXXVI. – Saoseo (01.04.2014)
Světový pohár ve skialpinismu Les Diablerets - Švýcarsko 1.-2.3.2014 (13.03.2014)
Co a jak jsme dělaly na KST Female Ski-Mountaineering Camp 2014 (22.02.2014)
Mistroství Evropy ve skialpinismu (18.02.2014)
Mistrovství Evropy ve skialpinismu: Sádlo bronzový (15.02.2014)
SP ve skialpinismu La Pitturina - Val Comelico (09.02.2014)
Dominik Sádlo bronzový v Courchevelu (28.01.2014)
Dominik Sádlo stříbrný v Courchevelu (26.01.2014)
Skialpinistické toulky XXXV. – Lesachtal a Tiroler Gailtal (23.01.2014)
Světový pohár ve skialpinismu (21.01.2014)
Žluté autobusy budou od prosince vozit lyžaře do rakouských a italských Alp (01.11.2013)
Bylo nás pět: Haute Route srdcem ženy (15.05.2013)
Skialpinistické toulky XXXIV. – Zillertal (08.04.2013)
Skialpinistické toulky XXXIII. – Haute Route Valdôtaine (22.03.2013)
Čeští skialpinisté bojovali na mistrovství světa ve Francii (20.02.2013)
Prášili (12.02.2013)
SKAT XXXII. – Průvodce (novinky) (22.01.2013)
Promítání v Cross clubu: Freeride na Kamčatce (15.11.2012)
V potu tváře (23.04.2012)
Dominik Sádlo pokořil Pierra Mentu 2012 (10.04.2012)
Mistrovství České Republiky ve skialpinismu 17. 3. 2012 (30.03.2012)
Paštikáři v Raxu (23.03.2012)
Pět skialpinistů uvězněno (13.03.2012)
Skialpinistické toulky XXX. – Sulden - Ortler (07.03.2012)
Puchar Pilska pro dvojici Groh - Štantejský (25.02.2012)
Vydřené stříbro z mistrovství Evropy ve skialpinismu (16.02.2012)
Skialpinistické toulky XXIX. – Davos (30.01.2012)
Třetí místo pro Dominika Sádla (27.01.2012)
Noc tuleních pásů ski trab (26.01.2012)
TEST LAVINOVÝCH PŘÍSTROJŮ (09.12.2011)
Skialpinistické toulky XXVIII. – Ubaye (06.12.2011)
Záhraby (16.11.2011)
Krkonoše 2011 (29.03.2011)
Skialpinistické toulky XXVII. – Ortler - Martelltal (28.03.2011)
Skialpinistické toulky XXVI. – Matschertal (17.03.2011)
O DŘEVĚNÉHO KRAKONOŠE (11.03.2011)
MS ve skialpinismu Claut (28.02.2011)
VERTICAL RACE LUČNÍ BOUDA (22.02.2011)
AMINOSTAR VERTICAL RACE (16.02.2011)
Skialpinistické toulky XXV. – Za kuloáry Dolomit (08.02.2011)
Alpin sport Ski tour race (18.01.2011)
Skialpinistické toulky XXIV. - Bernina - Piz Palü (11.01.2011)
Testy skialpovych lyží (03.01.2011)
Skialpinistické toulky XXIII. – Přehled průvodců (03.01.2011)
Instantní skialpinismus v Krkonoších bez pokuty (04.12.2010)
Ženy v mužském světě (27.04.2010)
Skialpinistické toulky XXII. – Čtyřtisícovky Saas-Fee (05.04.2010)
Krkonoše 2010, Mistrovství republiky ve skialpinismu (29.03.2010)
O DŘEVĚNÉHO KRAKONOŠE 2010 – Rokytnice nad Jizerou (19.03.2010)
Mistry světa v hlavních kategoriích Florent Troillet a Laetitia Roux (10.03.2010)
Skialpinistické toulky XXI. – Lagorai (06.03.2010)
SKI MOUNTAINEERING WORLD CHAMIONSHIPS (02.03.2010)
Luční bouda vertical - skialpinismus (24.02.2010)
Skialpinistické toulky XX. – Valsertal (19.02.2010)
Noc tuleních pásů (04.02.2010)
Lavinová pomůcka Avalanche Ball (24.01.2010)
Pásy Colltex CT40 (12.01.2010)
Skialpinistické toulky XIX. – Briançon (21.12.2009)
Skialpinistické toulky XVIII. – Kazbek (27.11.2009)
S Krysou na Lofoty (09.07.2009)
Expedice Kazbek (23.04.2009)
Takový menší odtrh (15.04.2009)
Skialpinistické toulky XVI. – Franz-Senn-Hütte (29.03.2009)
Noc tuleních pásů ALPINE PRO 2009 (04.03.2009)
Skialpinistické toulky XV. – Val Ferret (19.02.2009)
Světový pohár ve skialpinismu (27.01.2009)
Skialpinistické toulky XIV. – La Clusaz - Aravis - příkré kuloáry (26.01.2009)
Skialpinistické toulky XIII. – Bregenzerwald (22.12.2008)
PodZIMNÍ Dachstein (10.10.2008)
Skialpinistické toulky XII. – Adelboden & Kandersteg (29.04.2008)
Karolína Grohová vítězkou Evropského poháru (17.04.2008)
Skialpinistické toulky XI. – Sellrain (12.02.2008)
Karolína Grohová zlatá v Evropském poháru (29.01.2008)
NOC TULENÍCH PÁSŮ ALPINE PRO 2008 (07.01.2008)
Skialpinistické toulky X. – La Clusaz - Aravis (08.12.2007)
Skialpinismus (09.08.2007)
Skialpinistické toulky IX. – Dammastock, Sustenhorn (21.05.2007)
Jasná Vertical Race - SEP ve skialpinismu (14.04.2007)
Dachstein extreme (07.04.2007)
Mistrovství evropy ve skialpinismu (07.04.2007)
Skialpinistické toulky VIII. – Dolomity Toblach (06.04.2007)
Mistrovství ČR ve skialpinismu 2007 (19.03.2007)
Skialpinistické toulky VII. – Jenatsch a Bivio (05.03.2007)
Noc tuleních pásů 2007 (26.02.2007)
Noc tuleních pásů startuje v sobotu večer (21.02.2007)
Úspěch na Středoevropském poháru (16.02.2007)
Skialpinistické toulky VI. – Innervillgraten (30.01.2007)
Komentář k „Základům skialpinismu“ od INFO HUDY (23.01.2007)
Skialpinistické toulky V. – Sterzing (19.01.2007)
Skialpinistické toulky IV. – Samoëns (02.12.2006)
Lavina na MS ve skialpinismu (06.03.2004)

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!