Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Peter Hámor a Pavel Bém na K2


Třetí Čech na vrcholu

Včera 1. 8. 2012 vystoupil na vrchol K2 další Čech, Pavel Bém. Je tak po Josefu Rakoncajovi, který vystoupil na K2 dvakrát, a Liboru Uhrovi, který měl při sestupu namále, třetím Čechem, kterému se to povedlo. Podle údajů na stránkách slovenského horolezce Petera Hámora, který byl Bémovým partnerem, proběhl výstup bez kyslíku.Aktualizace: Dnes již oba v BC


Hámor a Bém dosáhli vrcholu K2 (8 611 m) v 11.15 místního času. Oba lezli bez kyslíku. Jejich vrcholový pokus startoval ze čtvrtého tábora (7 755 m). Po troše zdržení na vrcholu opět sestoupili do C4. 2. 8. sestoupili do C2, kde přespali a 3. 8. dorazili v pořádku na kafe do BC

 

K2 - Abruzziho žebro
K2 - Abruzziho žebro, foto: www.explorersweb.com



Průběh expedice, jak jej líčí na svých stránkách Peter Hámor:

5. 7. postavila expedice základní tábor na ledovci Baltoro ve výšce 4903 m. Původní plán vystoupit Česenovým pilířem byl kvůli nepříznivým podmínkám - velké množství lavin - změněn na Abruzziho žebro. 9. 7. postavili tábor 1 ve výšce 6075 metrů.

Poté kvůli aklimatizaci opět sestoupili a spali v BC. 18. 7. opět spali v C1. 19. 7. došli do C1, vystoupili na místo C2 a postavili tábor. Kvůli nepřízni počasí strávili v táboře několik dní a 21. 7. sešli zpátky do BC. Po týdnu čekání na zlepšení počasí vyrazili opět nahoru 27. července. 28. dorazili do C1, Hámor a Bém pokračovali další den do C3 (7404 m), zatímco třetí účastník Tomáš Petrík se vrátil. 30. 7. sestoupil do BC, zatímco Hámor a Bém zůstali v C3. 31. 7. vystoupili do výšky 7 755 m a postavili si stan (C4). Odtud po několika hodinách odpočinku a vaření vyrazili k vrcholu, který úspěšně dosáhli 1. 8. v 11.15.

 

K2
K2, foto: Adam Jacom Müller - Wikipedia (publikováno pod GDFL)

 

Z českých horolezců vystoupil dosud na K2 Josef Rakoncaj v roce 1983 Severním žebrem v rámci italské expedice a v roce 1986 Abruzziho žebrem. Snažení expedice Poldy Sulovského na Česenově pilíři završil úspěchem v roce 2007 Libor Uher, který dostoupil na vrchol dost pozdě, po 16 hodině a dramaticky sestoupil s pomocí Američanů, naštěstí dopadlo vše dobře. Uher využil při výstupu po napojení se baskické cesty na cestu Abruzziho žebrem stopu, prošlápnutou lezci, jdoucími napřed s kyslíkem

 

Nyní dostoupil na vrchol Pavel Bém s Peterem Hámorem, vzhledem k času zřejmě v dobré kondici. Na přesné hodnocení tohoto výkonu si budeme muset ještě počkat, dosud nejsou známy další okolnosti, kolk paralelních výprav tam, působilo, kolik se spojilo horolezců k vrcholovému útoku, zdali někdo prošlapával stopu s kyslíkem.

 

 

Pavel Bém
při rozloučení se Standou Šilhánem
Pavel Bém při rozloučení se Standou Šilhánem, foto: Jan Polák

 






[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 04. 08. 2012 | Počet komentářů: 26 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Expedice Langtang Lirung: Stěna prolezena, nehoda na sestupu (18.11.2024)
Za den na Manaslu (22.10.2024)
Matěj Bernát na Manaslu (25.09.2024)
Grohová a Erlebachová na Gasherbrumu 1 (31.07.2024)
Krkonošská expedice-Muchu Chhish 2024 (28.07.2024)
Muchu Chhish (7453m) zdolána (10.07.2024)
První Slovenka na Everestu bez kyslíku (21.05.2024)
Muču Kiš (Muchu Chhish) - 7 453 m.n.m. opět nedobyta (22.07.2023)
Expedice Broad Peak: dva na vrcholu (21.07.2023)
Prostě krásná (06.06.2023)
Sura Peak: Prostě krásná (24.05.2023)
Chumbu - jak to bylo (18.12.2022)
Chumbu Czech expedition: The last flight of the Falcon (01.11.2022)
Expedice Masherbrum: nevylezeno (15.08.2022)
Expedice Masherbrum (31.07.2022)
Grohová na Rocky Summit, Mandulová v sedle (28.07.2022)
Prvovýstupy na Masherbrum, Chumbu nebo Hungči (13.07.2022)
Denali: Slovak direct volně (04.06.2022)
Vyjádření ČHS k pojistné události - záchranné akci na Rakaposhi (17.09.2021)
Muchu Chhish 2021 - zpátky v BC (26.07.2021)
Nebeská past (16.06.2021)
Nebeská past - topo (09.06.2021)
Mára Holeček expedice Baruntse: Zdařilý prvovýstup (01.06.2021)
Prvovýstup na nepálskou šetitisícovku (30.04.2021)
K2: Místo druhé zimy tři nezvěstní (08.02.2021)
Boj o K2 úpěšný, Nepálci udělali první zimu (28.01.2021)
Expedice Muchu Chhish 2020: Konec pokusu (07.09.2020)
Expedice Bhagirathi 2019 (07.10.2019)
Vrchol K2: Kolouchová uspěla (23.07.2019)
UFOline (05.06.2019)
Mára s Háčkem na Chamlangu: Vylezeno! (22.05.2019)
Tomáš Petreček o aklimatizaci (09.08.2018)
Zlatý cepín pro Holečka a Háka (02.08.2018)
Expedice Nanga Parbat: 6 Čechů na vrcholu (20.07.2018)
Prvovýstup na Kyazo Ri (01.06.2018)
Expedice Satopanth splnila hlavní úkol (30.05.2018)
Expedice na Nanga Parbat (24.05.2018)
Záchranka na Nanga Parbatu (28.01.2018)
První Čech na Minya Konka (07.10.2017)
Pytel na Kyazo-Ri (01.06.2017)
Mára a Smolo píšou z Kyazo-Ri (30.05.2017)
Expedice WAOOO!...2017 (27.05.2017)
Gasherbrum I od Ondry Manduly (20.12.2016)
Slabý ten, kdo ve víře pochybuje… (20.09.2016)
Čtvrtý pokus o Gasherbrum: sčítání ztrát (29.08.2016)
Byl Pavel Trčala na Everestu? (09.06.2016)
Nagga Parbat zdolán v zimě (26.02.2016)
Dvanáct dní o vše! (06.09.2015)
Wild Challenge - zápisník expedice (16.07.2015)
Na Gasherbrum I potřetí (28.06.2015)
Pavel Bém alpsky na Manasu (10.05.2015)
Maipo a Aconcagua (10.03.2015)
Manaslu 2014 (23.10.2014)
Nepálská ženská expedice na K2 (31.07.2014)
Radek Jaroš na vrcholu K2 (27.07.2014)
Uher a Novotný na vrcholu (25.07.2014)
Expedice na Broad Peak v basecampu (10.07.2014)
Povede na Everest ferrata? (17.03.2014)
Everest bude levnější (20.02.2014)
Expedice Baruntse (7162 m) Machold a Vaněk nezvěstní (14.02.2014)
Honza Říha: Aconcagua traverzem Polského ledovce (23.12.2013)
Prvovýstup na Pig Pherago Shar 6719 m (02.12.2013)
Francouzská expedice na Gaurishankar (7134m) (15.11.2013)
Graziani a Benoist: Jižní stěna Annapúrny (04.11.2013)
Kopce v Indii za polovic (09.10.2013)
Double G pro Petrečka a Novotného (09.08.2013)
Rekordní vrtulníková záchranka na Everestu (20.06.2013)
Expedice Never Stop Exploring - Talung 2013 (06.06.2013)
Talung (31.05.2013)
Siegrist na Makalu III (17.05.2013)
Stefan Siegrist na Makalu II (06.05.2013)
Stefan Siegrist na Makalu (27.04.2013)
Nové cesty v Pákistánu (21.11.2012)
Nanga Parbat 2012 (23.09.2012)
Everest Eco Expedition jaro 2012 (09.07.2012)
Expedice 2012 „Wild Choice Comeback“ (24.06.2012)
Annapúrna 2012: třináctá osmitisícovka Radka Jaroše (13.06.2012)
Radek Jaroš zdolal Annapúrnu (07.05.2012)
Úspěch polské expedice a drama na Gasherbrumu I. (16.03.2012)
Interview s Alláhem (14.12.2011)
Ueli Steck a Mount Everest (12.06.2011)
Radek Jaroš sólo na Lhoce (01.04.2011)
První zimní osmitisícovka v Karákoramu a Pákistánu (07.02.2011)



Komentář ze dne: 02.08.2012 13:03:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - spyros (spyros.listserv@nfo.sk)
Titulek: WWW
A tie hojne citovane stranky PEta Hamora maju adresu http://www.peterhamor.sk/
0 1

Komentář ze dne: 02.08.2012 13:47:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Gratulace
Skvělý výkon. Trošku ho kalí fakt, že tím pádem Pavel fláká svou práci poslance, z tohohle důvodu bych mu to ale asi odspustil.
0 0

Komentář ze dne: 03.08.2012 02:41:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Gratulace
Počkal bych ještě na podrobnosti.
Mám mnoho otázek: vyfixovaná cesta, dopředu postavené tábory, opravdu bez kyslíku po celou dobu výstupu z BC a i během spánku, bral prášky na výškovou nemoc nebo jiný dopping? Aby z toho nakonec nebyla taková Salewa Rock Show na Chrámovkách nebo Trčala na Everestu.
Hlavně se mi nelíbí, že se vůbec zde i jinde píše o člověku, který morálně nestojí za nic (velká rozkrádačka jménem OpenCard, měnící se názory na knihovnu na Letné, megalomanský plán na Olympiádu v Praze, Blanka, změny územních plánů pro developery (Pankrác), Janoušek atd. atd.)
Jiným lidem bych rozhodně přál, aby tam stanuli. Ale kdo má měsíc volna? 0,5mil. ne-li více Kč?
Je to stejné jako psát o miliardářovi ve vesmíru. Jiní kvůli tomu dřou a on si to zaplatí.
Myslím, že by se článek měl smazat a ani o Hámorovi nepsat. Kdo se stýká a pomáhá morálně provařenému člověku, dává najevo do jaké skupiny patří.
Horolezectví by mělo zústat maximálně ušlechtilým sportem, i když se to konzumákům nelíbí. Hlavně vždy v horolezectví šlo o cestu samotnou - nikoliv o vrchol. Šlo o to, co lezec pro to objetuje.
Takže o co jde tady? O horolezectví nebo o prachy, o morálku nebo konzum?
Pokud neodsoudíme Bémy a Salewy show, nemůžeme se podívat sami na sebe.
4 4

Komentář ze dne: 03.08.2012 10:41:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Gratulace
Víš, měli bychom měřit všem stejným metrem. Horolezců s morálním a charakterovým problémem bylo v historii hodně, ať už to vezmu od skvěle lezoucích nacistů přes toho Pavouka, co zmiňuje komentář níže, přes různé zobany až po Béma. Když se podíváš na historky o chování Johna Bachara, nebo ti účastníci tehdejší výměny u nás řeknou co tu dělal Todd Skinner... Horolezci nejsou andělé.

Snižuje někdo Pavoukovu ideální direttissimu Eigeru, porotože kradl a několikrát seděl? A co různé šmeliny a podvody při výškových pracech, aby se vydělalo na expedice? A co falšování různých pozvání, pašování materiálu a peněz přes hranice za totáče?.... Řekne se, že to jinak nešlo? Bylo to pro dobrou věc? Ale bylo to proti tehdejším zákonům.

Bém měl už od svých studentských let hodně dobré výstupy v zimě v Tatrách a dostal se to krajského výběru Prahy spolu s Vláďou Noskem. Lezl vždycky dobře a po této stránce s ním nemám problém, i když bych řekl že jeho ambice jsou možná vyšší než schopnosti ale zatím mu to vycházelo.

Pokud Hámor oznámil dosažení vrcholu bez kyslíku, je to bomba, akorát je smůla že to s ním byl zrovna ten Bém, který si udělal kolosální ostudu na veřejnosti hlavně těmi odposlechy. Být to kdokoliv jiný, byl by hned oslavován.

Tak co s tím? neuzná se někomu rekord, protože je to člověk pochybného charakteru? Asi to tak dopadne, ale co pak s těma ostatníma?

4 0

Komentář ze dne: 04.08.2012 11:56:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Horolezec Pavel Bém
Milej Uzlaři, toto je horolezecký server a zde se vede řeč o horolezení! A pokud jde o horolezení, dám za Pavla ruce i nohy do ohně. Pokud jde o vše mimo, doporučuji ti sbírat důkazy a podávat žaloby, jinak to vyzní jen jako štěkání rudého psa, kterému se nelíbí jakékoli skutky psa modrého. Naštěstí Pavlovy horolezecké skutky nejsou závislé na tom co si oněm myslí lidé, zjevně mu nepřející.

Přeji ti jinak všechno dobré - snad ti Pavlova činnost nezpůsobí nadýmání, morálně čistý revolucionáři!
Hamdulilah!





2 4

Komentář ze dne: 05.08.2012 21:25:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Horolezec Pavel Bém
Pane Širle, omlouvám se, ale z toho co píšete, na to jaká jste uznávaná osobnost, která toho v lezení mnoho dokázala, se mi zvedá žaludek. Smysl sportu je mimo jiné vychovávat v duchu fair play a to nejen ve sportu samotném, ale i v osobním životě, to byste Vy měl vědět.

Každopádně díky za ten příspěvek, alespoň víme kdo pana poslance vychoval v takového člověka jakým je.



0 1

Komentář ze dne: 05.08.2012 21:32:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Horolezec Pavel Bém
jen ještě doplním, že chápu rozměr tohoto výkonu v celosvětovém měřítku, ale bohužel, na rozdíl od Vás se z něj neraduji, ale stydím se za člověka, který nás tímto způsobem reprezentuje (i přesto, že je tam pouze sám za sebe)
0 0

Komentář ze dne: 05.08.2012 23:06:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Horolezec Pavel Bém
Promiň, ale nejhorší je vynášet soudy o věcech, o kterých toho mnoho nevíš.

1) Vašek Širl trenérsky působil na Zuzku Hoffmannovou a Alenu Čepelkovou. Béma nevychovával.

2) Být celosvětově reprezentován bezkyslíkovým výstupem na K2 myslím není špatné.

3) Tvrdé odsouzení od někoho, kdo se pod svoje názory bojí podepsat nemá váhu. Za Vaškem Širlem stojí celoživotní práce - trenérská, spisovatelská, spousta skvělých horolezeckých výkonů. Co stojí za tebou, odsuzujícím z temné anonymity?

Realita je to, co se dá dokázat, Všechno ostatní jsou jen kecy.
1 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 11:18:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Horolezec Pavel Bém
Jsi asi neslyšel ty odposlechy Janouška s Bémem... Kdo ví, jak to s tím výstupem vůbec je, protože kdo lže, ten krade a kdo krade, ten lže.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 12:14:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Horolezec Pavel Bém
Odposlechy jsem neslyšel, jen četl něco, co vydala média a to, co jsem četl se mi nelíbilo. Na vlastní kůži však dobře vím, že virtuální realita není realita a co se napíše ještě nemusí být důkaz. V historii je mnoho důkazů toho, jak krutě nespravedlivá může být mediální štvanice, ať už to byla třeba Hilsneriáda za první republiky, nebo Babačovo a Strnadovo a Zobanovo štvaní proti mně na Lezci před pár roky.
Kdy víš, jak se mnozí mezi sebou baví v soukromí, ledacos z toho by bylo daleko horší než to, co možná účelově a řízeně uniklo do médií. Tím se nechci Pavla Béma zastávat, možná, že má máslo na hlavě, ale s odsuzováním bych počkal na důkazy. Jaký je důkaz, že ty odposlechy jsou pravé? Že to někdo podstrčil novinám? Vždyť se ani neví odkud to vlastně pochází.

My jsme před časem dostali z anonymního zdroje zprávu, a důkazy, že David Kaszlikowski lhal ve zprávě por polskou komisi oceňující horolezecké výkony. Dnes to ale vypadá, že byl možná naopak podvrh ta zpáva a Kaszlikowski inicioval policejní vyšetřování kdo a proč tu pomluvu rozšířil. Lidi se snadno chytnou nějakého senzačního tvrzení a pravda může být třeba úplně jinde.
Jen se podívaj na nadšení některých krátkozrakých lidí nad VV a co se z toho potom vyklubalo. Takže: raději pustit vinného, než odsoudit nevinného, v pochybnostech ve prospěch obžalovaného. Ta tom stojí naše civilizace a právní kultura. A tak by to mělo být i v případě Pavla Béma.
0 0

Komentář ze dne: 09.08.2012 21:02:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JiB (@)
Titulek: Tolik sebereflexe?
No, když už jsi mě zmínil, tak se přiznám, že tolik sebereflexe bych od Tebe samotného neočekával. Že se sám přirovnáš k Pavlovi Bému, bych se ani ve snu nenadál… třebaže dílčí paralely by se nabízely, což o to.

Jinak pro ty kdož jen četli a neměli tu čest slyšet cvrlikání kolibříka s mazánkem, tak pro ně je tady jeden link:

http://zpravy.idnes.cz/bem-janousek-odposlech-sef-vzp-d zp-/domaci.aspx?c=A120321_214701_domaci_brm

Co se týče samotného výstupu na K2, tak by se asi slušelo pogratulovat. Domnívám se však, že na to bude vhodnější doba, až budou známy všechny okolnosti výstupu.

0 0

Komentář ze dne: 09.08.2012 22:12:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Tolik sebereflexe?
Zrejmě neumíš číst, nebo chápat přečetný text. K Bémovi se nepřirovnávám, tolik co on vylezeno nemám a mít už nebudu.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 11:21:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr "Uzlař" Melichar (@)
Titulek: Re: Horolezec Pavel Bém
Ahoj Václave, dyť my dva se známe - popíjeli jsme spolu v hospodě, potkali se při Tvém sólování v Šárce ...
Pro mě Ty jsi horolezecká osobnost a čestný člověk.

U Pavla Béma je tomu bohužel jinak. Sám si odpověz, jestli by byla Praha schopna finančně utáhnout Olympiádu, která je jen a pouze prodělečným podnikem. To co vědí všichni, nás díky "nápadu" PB stálo desítky milionů Kč za odbornou analýzu. Také zmíněné výroky o knihovně na Letné - jeden den za ní plně stojí, další den je naprosto proti - mi dělají obrázek a další věci, které jako občan sleduji. Věř, že novináři mě ovlivňují minimálně.
Od sběru důkazů jsou tady orgány činné v trestním řízení a myslím, že už se pár věcí vyšetřuje. Jak to dopadne uvidíme.
Revoluci dělat nehodlám, neboť demokracie je sice nedokonalé zřízení, ale zatím nikdo nic lepšího nevymyslel. Chodím k volbám a pečlivě vybírám.
Štěkat budu, i když nejsem ani rudý, ani modrý, ani oranžový, ani zelezný. Jsem liberální pes, který nesnáší dnešní jájismus.
Pokud by kdokoli předložil argumenty, že s OpenCard, knihovnou, olympiádou atd. je to jinak, tak se rád za svůj negativní postoj k PB omluvím. Jen je mi však divné, že ty argumenty nikde nezazněli.
Děkuji Ti za pochopení a více kdyžtak zase u toho piva
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 16:51:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladislav Rezek (@)
Titulek: Re: Horolezec Pavel Bém
Svým názorem jste mě, pane Širle, docela zklamal. Velice si vážím Vaší lezecké generace. Mám ji spojenou s především s velkými lezeckými výkony a jistou morální úrovní, která se s přibývajícími řadami lezoucí populace pomalu ale jistě vytrácí. Vím ,že je je to velmi naivní, ale horolezectví by mělo být více než jen sportovním výkonem. Mnohem více si vážím skromných lezců, kteří sice nedosahují sportovních výkonů Pavla Béma, ale po morální stránce ho hravě předčí.
0 0

Komentář ze dne: 02.08.2012 13:53:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - honza (@)
Titulek: sport kontr POVĚST
jsou diskutéři, který řikaj, že ocenit tenhle výkon nemůžou, protože Bém je kmotr a křivák a co ještě. Si vzpomínám ale na PAVOUKA Pochylýho. Úžasný výkony, ale seděl a aj okrádal kamarády na tábořišti, řikal pamětník. V encyklopedii horolezectva to vobešli formlukou V občanském životě zklamal.
Znám i jiný výborný lezce, co sou důkazem hesla, že blbej charakter není překážkou dobrýho lezení.
1 0

Komentář ze dne: 03.08.2012 13:17:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jeffino (@)
Titulek: třeba ho ještě zavřou
tak nevěšme hlavu, třeba ho ještě zavřou a nakonec skejsne s rattem někde na ostře hlídané překližce:-)
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 20:23:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jan (@)
Titulek:
Z Uzlare si nic nedělejte. Na Lezci ma stopku tak bude teď poučovat tady...
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 23:33:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re:
A ten nesmysl si sehnal kde, milý Jene anonyme? Nikde, protože je to opět výkřik z IP adresy.
Tady se do této doby odehrávali převážně neanonymní a věcné diskuse, takže proto sem.
Zatím mi nikdy žádný anonym věcně nedokázal napsat, co je na mých názorech špatně.

Motto: Nejde o to co nebo kam až si vylez, ale jak si to vylez.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2012 22:36:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - PrAngl (@)
Titulek: Nevím, nevím, ale myslím, že se nám tu něco zatajuje
Dva hlavní adorové pana PB v této diskuzi, by se měli sami z obhajoby Pěkného Ptáčka pro podujatost vyřadit.

Mám dojem, že PJ byl v jednom oddíle s PB od jeho mladých let a do určitého stupně a doby i jeho lezeckým mentorem ...
nebo se snad mýlím? Rád se nechám poučit.

VŠods mám dojem je/byl kmenovým pracovníkem radnice na P6, z níž v minulosti vzlétl k politickým výšinám OrelODS 8000, a nebyl s ním VŠ možná i v jednom oddílu ?.... v tomto se nechám ještě raději poučit.

jinak se za socialismu jednalo o docela privilegovaný HO VaBank oddíl, z kterého vzešel i všemi mastmi známý nedávno sesazený ředitel NP Bomishe Wald, svého času pravá pracka Lišáka všech Lišáků. A těch historek, které kolovaly o rozkrádání v HO VaBank, kdyby jen ta má hlava děravá ....... pamatuji si, mám dojem, jen tu nejpikantnějši od Krtka .... mladá horolezčata celý rok makali na výškovkách, aby nakonec staří páprdové v létě rozbili prasátko a za zlatý jackpot si zajeli zachodit na Kavkaze v milovaném USsaR. Možná, že někde v tunelu VaBanka má prvopočátke Open Your Pocket Card.

O tomto temném zákoutí naší národní lezecké historie bych se nechal poučit ze všeho nejraději ..... od těch nejvýše zasvěcených.

Poučení:
Větší ryby požírají menší, aby je nakonec chytil nějaký velrybář.


Jinak jsem pámbíčkáře Pabla.BlaBla nikdy nemusel a ty jeho sepnuté ruce před TV krucifixem v modlitbě Pro slitovnání boží .....

Mudr. Psycho který vstoupil do politiky na křídlech boje proti drogám .....

Jinak prohlašuji, že vše výše napsané není nijak mnou ověřené a nemohu dát za to klávesnici do lisu. Pokud je snad můj příspěvek zcela mimo jakoukoliv demokratickou mísu, svoluji bez dalšího k cenzurnímu výmazu bez náhrady.
Příspěvek jsem si již zkopíroval do souboru:
Pavel Petr Václav a lezení. rich text format

1 1

Komentář ze dne: 07.08.2012 00:15:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Nevím, nevím, ale myslím, že se nám tu něco zatajuje
Tvoje příspěvky bývají obvykle trefné a k věci, ale tohle je snůška nesmyslů vycucaných z prstu.

Nikdy jsem nebyl v jednom oddíle s PB, potkal jsem ho jen párkrát.
V HO banka se nikdy nic nerozkrádalo a každý měl a utratil co si vydělal, nic se tam nepřerozdělovalo. Podobné je to i s dalšími tvrzeními.
1 0

Komentář ze dne: 07.08.2012 08:10:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - PrAngl (@)
Titulek: Omluva panu Petru Jandíkovi - Re: Re: Nevím, nevím, ale myslím, že se nám tu něc
Omlouvám se tímto za snůšku nesmyslů v mém předchozím příspěvku a křivá obvinění panu Petru Jandíkovi. Jak jsem napsal svolil jsem k cenzurnímu výmazu bez dalšího jsem li mimo mísu a uvádím co nemám nijak ověřené a žádal jsem o vysvětlení mých tvrzení.


- Informaci o přerozdělování peněz ve prospěch bafuňářů mám z dávných dob od bývalého člena oddílu zmíněného HO, jedině, že by byl býval z jiného oddílu.
Za bafuňáře jsem tě neoznačil, neb jsi v inkriminované době byl mladým zkušeným perspektivním horolezcem a pískařem.

- jiné rozkrádání v HO?
Však cituji z tvého přechozího příspěvku:
Snižuje někdo Pavoukovu ideální direttissimu Eigeru, porotože kradl a několikrát seděl? A co různé šmeliny a podvody při výškových pracech, aby se vydělalo na expedice? A co falšování různých pozvání, pašování materiálu a peněz přes hranice za totáče?.... Řekne se, že to jinak nešlo? Bylo to pro dobrou věc? Ale bylo to proti tehdejším zákonům.

pokud je mi známo a pamatuji-li si dobře, byly všechny výškové práce za socialismu formou rozkrádání "socialistického majetku" podle tehdejších zákonů, jinak se na nich nedaly vydělávat takové peníze jaké se vydělávaly a nejednalo se o jednotlivé případy, ale o zcela dominantní praxi všech horolezců, fiktivně se rozúčtovávaly i ceny za faktickou hodinovou práci v tehdejší tvrdé měně, které převyšovaly i hodinové výdělky dnešních nájemních výškařů

- z tvého tvrzení se dá dovodit, že jsi členem HO byl?
- PB tam nikdy nebyl, jak jsi vysvětlil a viděli jste se jenom párkrát, nebyl jsi jeho mentorem - Má velká OMLUVA

- http://www.praha6.cz/zastupitele.html?vo=0610&hwuid=13443181 56

http://www.praha6.cz/otazky/list.php?ID=10&vynechat=10 &ch_tem=tisk&hwuid=1344318295&crc=df6b1adcaafa43096b 2a9b2c36572268

v roce 2010 po úrazu rezignoval?

- http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/154-pavel-bem

- nejlépe víš, zda je moje tvrzení o řediteli NP pravda nebo sprostá lež, rád se omluvím. budu-li řádně poučen

Mohu se do budoucna zdržet mých tajnosnubných příspěvků v nichž se někdy snažím o nepřiměřenou nadsázku, bude-li to v zájmu HI.

Snad jako dotázku na závěr, ještě více než historie HO VaBank by mne zajímala tajná historie HO Kladivo?
1 0

Komentář ze dne: 07.08.2012 09:24:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Omluva panu Petru Jandíkovi - Re: Re: Nevím, nevím, ale myslím, že se nám tu
Bytostně se mi příčí metoda komunikace, kdy někdo, ukrývající se pod přezdívkou, vysype z klávesnice snůšku tvrzení pochytaných od jedné paní nebo druhé paní a teď mi to vyvracejte.
Mail na mne máš, pokud mi napíšeš, odpovím ti na tvé dotazy.
0 2

Komentář ze dne: 07.08.2012 18:26:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - PrAngl (@)
Titulek: Otevřená společnost
pravá pracka, filosof, ekonom, bankéř, finančník, výkonný prezident republiky, zdravotník, dopravák, ekolog, nositel státního vyznamnenání, turista, ........



http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Str%C3%A1sk%C3% BD


horolezec?
Co říká všemi oblíbený Kuba Kubykula Všeználek:

http://www.horydoly.cz/turiste/jan-strasky-je-re ditelem-sumavy.html

Souhlasím, internet je snůška nesmyslů.

"Rozkrádání socialistického majetku" horolezci prováděním výškových prací je historický fakt z něhož se dá různě vylhávat, ale to je tak asi všechno. Bez tohoto rozkrádání by neměly pro horolezce výškovky žádný smysl - makali by +/- za stejné peníze na hodinu jako v oficiální práci.

Jinak je dnes v papírovém vydání Deníku otvírák na téma Olympiáda v Praze za 100 mega za studii.

Ve svém jednom předcházejícím příspěvku do diskuze píšeš:
"Realita je to, co se dá dokázat, Všechno ostatní jsou jen kecy. "

V jiném ze svých článků Revoluční rok Tomáše Rakoviče píšeš:
Krásná ukázka faktu, že historie není to, co se událo, ale to, co se někam napsalo :-)
http://www.horyinfo.cz/view.php?cisloclanku=2011100016

N evím, nevím, ale mezi realitou a kecy je velmi tenká a velmi prostupná hranice.
Však mýlíš se - Realitou nejsou důkazy, pravdu zná/má teprve soudce, který rozhodne, a to ten poslední nejvýše postavený,podotýkám.

0 0

Komentář ze dne: 09.08.2012 22:52:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Omluva panu Petru Jandíkovi - Re: Re: Nevím, nevím, ale myslím, že se ná
1) Proč vadí anonymní příspěvky? Nejde tady náhodou o názor a konfrontaci? Hlava, která ho vyprodukovala není vůbec podstatná (alespoň pokud nemá ambice exhibovat).

2) Ten kdo dává svou identitu na internet je normální blázen, zvlášť pokud tady kritizujem český politický mafiózo. Bohužel, už jsem přes svůj mladý věk zažil co zmůžou peníze mocných a dobře mi z té vzpomínky není.

3) Obhajuješ tady Béma resp. nelíbí se Ti jak se do něj obouváme. Co kdyby se třeba pokusil on sám vyjádřit ke všem těm mediálním tlakům. Není to náhodou jeho povinnost v souvislosti s jeho povoláním resp. kdo jiný do toho má v ČR šťourat a kontrolovat chování politiků když ne média (aktivní občanskou společnost nemáme)? Mezitím si odjel na hory a nic neřeší. Pak se nesmíš divit, že si velká část veřejnosti myslí to co se Tobě tolik nelíbí.

4) Já, ve své hlavě neumím oddělit morální profil od sportovního výkonu, protože sport je nositelem fair play a jsem přesvědčen z toho co jsem viděl a slyšel, že čistý není. Vlastně si vůbec nedovedu po tom všem představit, že na něco takového narazím někde ve skalách. Na web o horách to patří, protože on je fakticky teď ve svém supervýkonu reprezentantem nejen lezecké komunity, ale de facto i ČR. Kdo jiný než lezecká komunita mu může dát najevo, že pro takové lidi tu není místo a svým PR na K2 to nezachrání. Proč by to měla dělat? Protože všude ve světě vyvýjejí tlak na politiky nejen média, ale i občané samotní v různých komunitách atd... Ten kdo tohle nevnímá uvízl myšlenkově buď v komunismu, anebo v tom našem pseudo systému devadesátých let.
0 0

Komentář ze dne: 10.08.2012 10:07:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Omluva panu Petru Jandíkovi - Re: Re: Nevím, nevím, ale myslím, že s
Nemá smysl opakovat vyřčené byť i jinde. Doporučuji příspěvky Lukas B, Piškota (podpis P.) a tentokrát i Kuby Turka v této diskusi: n a lezci
0 0

Komentář ze dne: 07.08.2012 00:05:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jéňa (jan.pekny@seznam.cz)
Titulek: je mi ho líto
Já Pavla Béma rád nemám. I když jsem kdysi dávno míval. Stal se z něj názorný příklad, jak se dá dostatečně vysoko zblbnout. Ale kurňa, vylézt na K2 je prostě dobrej výkon. Ptal se tu snad někdo Libora Uhera, kde vzal dovolenou?
Když vylez s kyslíkem na Everest, nestálo to za moc a dělalo se z toho bůhví co, kdejakou cenu posbíral a každej mu lez do... do zadku. Teď slušným stylem vylez na k2 a dostane akorát pojeb. Svým způsobem je mi ho líto. Ale může si za to sám.
4 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci