Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Strach a pot nad jezerem
ze dne 05.06.2007, autor článku: Michal Sylla

Komentář ze dne: 05.06.2007 21:05:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: nevidím to tak černě
Článek hezký, Syslí rodinka se činí. ale ty Županovice bych tak hrozně neviděl. Byl jsem tam s Honzou a když už jsme to našli a dostali se k tomu docela pěkně jsem si zalezli. je fakt, že sluníčko nepražilo.

0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 22:33:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: já jo...
Negativa: V oblasti je sice 19 cest, ale tak maximálně deset stojí za vylezení (a to jsem si zapřeháněl) ostatní jsou krátké a nicmoc kvačíky. Ze svahu nad skalami teče na cesty vlevo písek, takže si ho během lezení pěkně a doslova vychutnáte. Nástupová police je poměrně malá.
Pozitiva: Odlehlost-málo lidí. Dobré jištění. Cesty rozdílného charakteru (hlavně plotýnky. ale i hrany, komíny...).
PRO MĚ výsledek: nemá cenu sem např. z Prahy jezdit, když poblíž je Velká, Roviště a další mnohem rozsáhlejší a hezčí oblasti.
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 22:59:42     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: já jo...
Tam vlevo se ten písek asi trochu sypal, teď jsi mi to připomněl. Cesty vpravo se nám ale celkem líbily a ani jsme tam za den nevylezli úplně všechno (samozřemě v oboru přístupném starým pánům). Tak na den by to vydalo.
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:09:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fíla (= (FilipVonka@seznam.cz)
Titulek: Re: já jo...
Nutno uznat, že k lezení tu moc cest není a kdo si chce dát pořádně do těla, nechť raději jede na Roviště či Velkou (o víkendu moc nedopuručuji, však to znáte ;-).., když do stěny praží slunko(btw ne nadarmo se této mini oblasti říká Sluneční stěna), úkryt vám poskytne pouze lesík nad skalou, ta cesta nehoru je cvšem taky o úpal či infarkt(; ...nicméně romantika tu opravdu nechybí! Leze se sice na cca 20m, leč tak přibližně 80m nad řekou - u štandu mívám pocit, jako bych byl v nějakém bigwallu(; ...Jasně, taky zde lezení nedoporučuji, dost se to tam sype a.., a vůbec, Županovice jsou má druhá domovina, a ta oblast je velká tak akorát pro mě(;
PS:Pokud tam někdo někdy náhodou pojedete, jedete-li z Prahy doporučuji uhnout už na Dobříši a po silnici č.119 přes vsi Rybníky a Drhovy jet do Drevník. Odtud jak již autor píše - směr Županovice (nejdřív dokopce a pak dolů do půli kopce ;)... tady jsou přibližné souřadnice oblasti: Loc: 49°42'15.87"N,14°17'8.91"E ...stojí za to se podívat na letecké zobrazení na Mapy.cz, hned vám bude jasný, jak se tam nejlépe dostat(; ...a to slanění vřele doporučuji. paa třeba právě v Županovicích(=
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:31:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fíla (= (FilipVonka@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: já jo...
...je to sice detail, ale myslím, že se nebudu mýlit, když řeknu (napíši), že ty souřadnice, které jsem uváděl v mém předchozím příspěvku, jsou přesnější, než uvádí autor pod svým článkem - zkrátka a dobře sestupuje se až na konci louky. Neberte to, Michale, prosím jako výtku, je to prostě upřesnění(: Vaše vyprávění se mi moc líbilo(:
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:39:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: jasan uznávám
Jojo asi máš pravdu. Marně jsem se pokoušel o přesnou identifikaci polohy. Díky
0 0

Komentář ze dne: 06.06.2007 12:43:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Jó, Županovice...
Byl jsem tam podvakráte. jednou, když jsme hledali terény pro horoškolu (Županovice zavrženy ihned), podruhé že tam jako zkusíme lézt :-)
Nebylo to až tak hrozné jako v článku, ale definici romantiky (maximální nepohodlí, stálý strach a pěkné rozhledy) to naplnilo vrchovatě.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 11:20:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gl. (@)
Titulek:
Ten strach sedí-nad stěnou je nachystaná spousta dunivých bloků ;-) Moc příjemně mi pod nima nebylo ani s kokosem na hlavě...
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 11:24:10     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Strach
To je pravda, ale nejen v Županovicích. Třeba v Rovišti na Stěně podvodníků, co jsou cesty Krásná zem, Lehká zem a tak, tam duní velmi solidně celej vršek a bylo mi tam docela víc ouvej, než v Županovicích.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 19:00:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: roviště a velká taky
Nejen tam se to hýbe. Pro zlepšení pocitu jsme jeli na Roviště a nad Českou cestou, ale i na Haftech se horní partie dost hýbali. Na Velké se kejvá celá věž a vršky stěn taky nejsou nejpevnější.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 20:31:52     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: roviště a velká taky
Ty bláho, neříkej mi, že jsi lezl na zvěda (komín) a přežil to !?!?!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 20:53:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: a jinde taky
Z ranku testů psychické odolnosti obecně mám rád Pilířek na Vraní skálu. Také v JH byly pěkné kousky, ale některé už jsou na zemi. :-)
V Černolicích doufám že nebudu u toho, až odejde nástup do Tří převisů.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:07:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Taky věžka zepředu na Bořeni. Nemůžu si vzpomenout na jméno. Slanění se vyznačuje obzvláštní pohyblivostí....
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:07:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
jo lezl. Už to nikdy neudělám....:)
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:15:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Tím rozhodně zvýšíš svou šanci stát se starým horolezcem :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 20:43:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pletan (@)
Titulek: Re: Re:
Nebo starým zahradníkem :-) ředkvičky jdou dobře už jsem měl třetí sklizeň vsadil jsem na globální oteplení a nedal na rady, že to pomrzne a naštouchal jsem to do země v půlce února a koncem přezna byla první sklizeň bez použití skleníku klasicky OS klasifikace: chutné a křupavé.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 22:49:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
No Mílo, vzhledem k umístění tvé zahrádky bych skoro nevyloučil, že je k pletí záhonků potřebná helma :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 23:14:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
A jestlipak jsi se při plení navázal?!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:17:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Taky jsou dobrý extradunivý místa. Někde by se na skálu dalo hrát. Třeba v Srbsku v Obyčejných lidech je nahoře takovej bloček velikosti telefoní budky. Stačilo by mít hudební sluch.:)
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:44:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re:
A když vyrazíme ze Srbárny dál, do Šanova kouta... :-)
Ovšem, radujme se vyznavači ruské rulety, bude povolený Kotýz! :-)
Mařenka má pěkné kousky, ale taková Bílá skála naproti! To je něco!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:54:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Já bych ještě zahnul podél Kačáku. Velice pěknej bloček hudebního charakteru je na Dušičkové, tuším cesta Májová. Na Stěně pod křížem v Jánu se taky ledacos pěkného najde. Tuhle jsem z Ypsilonu koukal škvírou za pilířem do sousední cesty.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 00:24:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznamcz)
Titulek: Re: Re:
Chápu Jendo, ještě pořád máš v živé paměti onu jistě překrásnou scénku s Petrem H. držícím vysoko v Šaňáku náruč volného kamení. Vyprávěli jste mi to postupně oba, muselo to být úžasné... Leč souhlasím s Petrem. I mým favoritem je Dušičková. Tam jsem se jednou málem pos..l. podruhý nedolezl a potřetí se valil ke Kačáku s lokříkem zvíci devadesátky kletru. Naštěstí mě předeběhl.
Až si budu zas chtím opravdu, ale opravdu užít, pak jedině Dušičková!
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 08:45:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Nejen tahle příhoda slaví půvab hoŠanova kouta! :-)
Mám ale pocit, že větším potenciálním průůůůem jsou Srbsko, Hlubočepy. Tam to totiž nikdo nečeká a chodí tam lidé, pro které je fakt, že všechno na skále nemusí držet novinka. Taky to Roviště možná.
Skalní sáně velikosti osobního auta, visící stále navzdory fyzikálním zákonům v cestě a pod nimž to prosvítá na druhou stranu na Vraní... to už snad těm, co tam dojdou taky dojde "vocogou" a budou kýchat jinde nežli pod tím. (ke své hanbě přiznávám, že jsem přes to lezl hned dvakrát, čímž jsem si vysloužil u místního znalce pověst kripla a sebevraha, neb já věděl "vocogou" a stejně... :-))
Tohle je trochu rub popularizace a odjištění. V době, kdy byl problém se dozvědět že ten šutr vůbec je, nalézt ho a pak vylézt--tedy umět se zajistit sám, tohle udělalo filtr. Teď bývají ty skály "bezpečné" ale tahle nebezpečí odstranit nejde, pokud to celý nezacementujeme a neobalime plastama. A dojde tam někdy i člověk, co tyhle pasti vůbec nevidí, vůbec ho nenapadne, že by to mohlo letět.
Ve sportovních oblastech vůbec. Když v Srbsku řekneš něco o volnejch šutrech, kouká na tebe mnoho lezců jako na cvoka. A že jich tam je.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 10:59:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocp@seznam.cz)
Titulek: volné šutérky
Hej že. Zrovínka v Alkazaru si onehdá stěžoval nejmenovaný bývalý člen našeho oddílu, že mu spadla celá cestra. A přitom těch prostředků, který vrazil do jištění :-)
Je to blbej lom. O stabilitě so to může nechat zdát. Zatímco v těch prvních sektorech jde o přírodní skálu (i když krasovějící) takže občas vypadne lokr, v tom lomu občas holt spadne pilíř. Naštěstí to bývá zjara (kdy jsou ještě nevolezený cesty, ale nebejvaj u toho lidi). A obvykle to nevychýlí z rovnováhy něco tak titěrnýho, jako nějakej lezec - i když já se už pohybuju ve váhové kategorii, kdy bych o tomto nebezpečí měl uvažovat.

Ale jinak máš, bohužel, a ostatně jako často pravdu. Leze každej, kdo má díru do zádi, a jen nemnozí jsou ochotní rovněž zapojovat hlavu. No, takže se ten filtr vlastně nastavuje zas. Jen trochu jinak a může to víc bolet.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 11:25:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Jo, taky jsem pro přirozený výběr v lezení.:)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 11:42:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re:
To já bych byl možná taky. Ale je to za 1/ surové a ošklivé a Mirek Dušín by nebyl pro 2/ přidělává to práci nám, svazovým bezpečákům.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 12:29:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Předcházet se tomu dá jenom osvětou popř. údržbou skal a proto ať žijou vzdělávací kroužky a zbíječky!
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 13:48:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re:
Žel a nebo naštěstí, jsou skaliska, které jsou takovými fraktály.
Drobné volné chytíky se skládají ve větší volný chyt, ten ve volný lokr a volné lokry pak tvoří volný blok, který... :-)
Možná kdesi v hloubce té skály je něco co drží, ale obávám se, že dřív bych narazil na zemské magma. :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:15:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Roviště a spol je zrádné ještě tím, že tam jsou celkem solidně vypadající bloky, které jsou ale jen zapíchnuté do hlíny. Je to často na dolezech cest a občas se stane, že se takový balvánek vypadající na první pohled jako pevná součást plotničky vyvalí a běda tomu, kdo stojí dole.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:29:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Láďa (@)
Titulek:
Do seznamu sypajících se oblastí, resp. stěn, bych přidal převisy za klášterem ve Sv. Jánu. Tam hrozí nebezpečí i jističovi (a snad větší než prvolezci). Když lezec něco vylomí až na hoře na konci dachu, a že to tady bývají pořádné kusy!, komu to přistane volným pádem na hlavě ...?
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:35:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Viktor, který je na fotce v článku, vyprávěl, že v Jánu za klášterem vytrhl jištění a proletěl dvacet metrů, jistička zafungovaLA. Veselice hold.
Zvlášť dobrá je taky oblast na Babce u Řevnic.:)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:47:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re:
Ano! Babka! Moooc pěkny! On je to také lom a také samé překvapení. :-)
Já se v těch lomech nejvíc bojím, nejsem to schopný odhadnout. Na přirozeně rozhlodaný skále je to přeci jen trochu přehlednější.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 15:07:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re:
Ale Jendo. Tys byl ještě někdy na Babce? já osobně měl pocit, že ten národopisný výlet s jejím hledáním a topením Daga mohl stačit. Od té doby jsem tam nikdy nebyl, a bohdá, že nikdy nebudu!

Jo, máš pravdu, lomy jsou dobrý. Žádný varování předem. Ale, mezi náma, ta zmínka, která tady padla o Bořni, je také celkem na místě. Já tam v těm končinách co mám na severovýchodě Středohoří tu chalupu, dlouho hledal a našel spoustu neuvěřitelných kvaků v čeďácích, znělcích a podobných hrůzách. Hele, to je ještě standovnější než ten lom. Tam už opravdu nevíš co to kdy může udělat a jak velikej bloček půjde. Tož se mi nikdo nemůže divit, že jsem nakonec radši zvolil nejistou romantiku solivýho Dubska. Tam buď nenajdeš věž vůbec, anebo to solí a sype se tak, že už ti to začíná bejt všecko fuk. To je teprv to správný pošmáknutí :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 15:13:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Byli jsme tam s PH. Nedávno. Já potom prosadil ještě jeden zajímavý kwak a myslel jsem že nepřežijeme.
Né ten kwak, ale Petrovo zhnusení tou sutí.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 16:09:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Copak to bylo za lukrativní megaoblast?
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:08:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: suť
Myslíš na mne? Neodvažuji se jí jmenovat, leč je tu na Horyinfo o jejím "objevení" nedaleko Černolic i článek.
PH byl stěnkou složenou ze sypající se břidlice natolik nadšen, že křičel, že chápe proč si vybírám takové spolulezce http://www.horyinfo.cz/view.php?cisloclan ku=2006080003&nazevclanku=slepucha, neb člověk, který by měl možnost kontrolovat příčetnost nápadu tam lézt by odmítl. Myslím však, že tím jen zakrýval opravdové a upřímné nadšení. :-)
Ostatně jeho vysoká míra empatie je proslulá a opět jí nedávno projevil
Vše je relativní, proti http://dagles.kle not.cz/lez/plotna.html se jedná o lezení v kompaktní, pevné skále. :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:43:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: suť
Ta plotýnka vypadá na pohled docela dobře :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:58:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: suť
Čéče. ještě i z metru to vypadalo (nóó..) dobře. :-)
Teprv když jsem za to vzal tak mi to všechno mizelo po rukama a nohama. :-)
Třeba jsem byl z formy... zajeď se tam podívat! Jinak by to bylo luxusní lezení.
0 0

Komentář ze dne: 09.06.2007 11:00:32     Reagovat
Autor: [jiri] - Jiří Binder (jiribinder@volny.cz)
Titulek:
Blbé je, že malý lokr se dá snadněji odhadnout a řešit na místě, ale ty větší se hůř odhadují. Dokonce i v takových oblastech jako je Bielatal se dá narazit na podobná překvapení. Viz. fotogalerie na www.teufelsturm.de, kde jsou fotky pěkného výlomu na Grossvaterstuhlu
0 0

Komentář ze dne: 21.06.2015 21:31:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Revize po 8 letech
Tak jsem si myslel, že mám špatnou paměť a řekl jsem si, že to tehdy takový kvak nebyl. Navštívil jsem oblast znova. A výsledek? Byl! Je to vážně kvakoland a nikdo mi to nevymluví. Navíc jsem měl možnost otestovat zde průvodce na Vltavskou žulu a musím říct, že jsem byl zklamán. Přístup popsán lakonicky a nenajitelně (stačila by např. gps ke skalám) a jištění v nákresu nesedí.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci