Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Strach a pot nad jezerem


Lezení na vltavské žule

Sem tam duši skalkařovu přepadne v našich končinách splín a zalituje, že nemáme jihofrancouzské Buouxy ani španělské Siurany. Nezbývá mu než sednout k počítadlu a ve virtuálním světě najít nějakou českou oblástku, kterou ještě nezná.


Optimální je, aby:
a) nebyla daleko
b) byla v létě ve stínu
c) nebyla narvaná lidmi
d) měla od každého druhu lezení trošku.

Virtuální svět ovšem občas přehání a tak jsme se i my nechali napálit a vyjeli si do Županovic.
Tato skalka spadá do tak zvané vltavské žuly nedaleko Příbrami a opravdu „stojí za to“. Po příjezdu k chatové oblasti se průvodcovské dvě minuty ke skalám protahují na čtvrt hodinovou projížďku po louce a procházku lesem s nálezem jednoho lahváče, dvou bloudících lezců a nakonec i modrého slaňáku nad skalami. Ano, našli jsme i sestup, ale slanění se jevilo bezpečnější.
Tak kdepak jsi slaňáčku?
Tak kdepak jsi slaňáčku?, foto: Markéta Syllová


K lezení je tady asi dvacet cest s obtížností od 4 do 8-/8, nicméně cesty v levé části stěny se ukázaly být spíše kvakovitého charakteru a po rozlezení v pískovišti jménem „Návrat do hry“ (6) se raději rychle přesouváme doprava.
Návrat do hry.
Návrat do hry., foto: Markéta Syllová


Při lezení téměř teču, když koukám na hladinu Vltavy hluboko pod sebou a neúprosně se do mě opírá slunce, před kterým se nelze schovat ani za strom. I jistič se tulí za mdlý šípkový keř a sousední lezci se už asi z vedra zbláznili a pořád vidí nějaké „Oči sfingy“ (cesta za 7).
Touha mojí sestry Markéty po lehké pětce jménem „Šróby do hlavy“ (5) rychle opadá poté, co se celá zamotává do nástupového křoví, zatímco Terka - moje jistička - nepřestává kýchat. Něco tu kvete, a tak se raději nadopuje prášky, což dodává lezení punc dobrodružnosti. Ještě než lezeme hezkou hranu „Nagano 98“ (7), dostává Markéta úžeh v cestě „Strach nad jezerem“ (6+).
Sluneční stěna.
Sluneční stěna., foto: Markéta Syllová


Dnešní výlet korunuje můj zcela marný pokus přelézt „Modrou planetu“ (8-/8) - nejtěžší cestu oblasti „abych už sem nemusel“. Odspodu sestupová cesta pod stěnu nevypadá tak špatně a vidina stínu v lese nás vyhání z nástupové police 2,5m krát 15m zpátky nahoru. Dost bylo dobrodružství a až vaší duši zase něco přepadne, jeďte do Županovic. Vystřízlivění zaručeno!

Příjezd: Od Příbrami směrem na Sedlčany. V obci Obory odbočit na Nečín. Za Nečínem dále až do vsi Drevníky a odtud doprava dolů před obec Županovice. Po mírné levotočivé, před začátkem lesa odbočte doprava na cestu do chatové oblasti a pokračujte až ke značce zákaz vjezdu u nové zástavby, zaparkujte. Odtud pěšky dále po silničce okolo chat až k lesu. Do lesa vlevo a po cestičce k sestupu (70 metrů od okraje lesa) nebo o kus dřív slaněním (modrý kruh) pod stěnu.

Županovice naleznete zde





[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5

| Autor: Michal Sylla | Vydáno dne 05. 06. 2007 | Počet komentářů: 40 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: sysel

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Výlet do C.A.M.P u - Lago Iseo (20.10.2024)
Katzensteingebiet (20.08.2024)
Topa z Mařenky (27.04.2024)
Ermionida - nová lezecká oblast (21.12.2023)
Bošické skály (23.11.2022)
Kvarteto do Malé zmrzlé (18.09.2022)
Burgstallwand (24.06.2022)
Železná jehla je jinde (18.05.2022)
Geyikbayiri pro softmovery? (05.04.2022)
Databáze ČHS a mapové polygony povoleného lezení (23.02.2022)
Bavorské žulové bochánky (12.01.2022)
Nassereith: Tieftal (22.10.2021)
Ewige Wand (23.07.2021)
Dárek pro moravské pískaře (05.01.2021)
Pražské kvaky: Vinořské písky (03.11.2020)
Hostivařská skalka (27.10.2020)
Plombergstein (24.09.2020)
Geniální únik z Alcatrazu, ale bacha na bachaře! (04.06.2020)
Barunka, nová skála v Řeži (27.04.2020)
Leonidio (17.04.2020)
Skály u Židovy strouhy (17.03.2020)
Údolí Kačáku (18.02.2020)
Hornorakouské Quacky (07.08.2019)
Nové cesty na severu (16.01.2019)
Světla odjinud (02.08.2018)
Je libo Houstičku? (21.06.2018)
Tetínské skály zahájily v sobotu (13.05.2018)
Podzim (09.01.2018)
Celva (20.11.2017)
Dojištění v Sasku (13.10.2017)
Il Bersaglio (05.10.2017)
Nové cesty v Banátu (15.08.2017)
Nová cesta v Černolicích (31.07.2017)
Čedičová skála u Arnultovic (28.06.2017)
Císařské údolí (03.05.2017)
Skalka u přívozu (05.04.2017)
Mařenka (18.03.2017)
Chulilla medium (28.02.2017)
Red Rocks I. (11.01.2017)
Val Rosandra – Gliščica (06.01.2017)
Meteora (30.11.2016)
Broumovsko očima občasného návštěvníka (16.09.2016)
Cesty ve stínu (24.06.2016)
Konstein (01.06.2016)
Krkavčí skály - odtajněno (05.04.2016)
Štědrodenní pilíř? Zapomeňte! (23.12.2015)
Stopy historie Výřích skal (28.11.2015)
Bavorské Alpy - nejméně hnusné oblasti (22.11.2015)
Alpspitze pro pokročilé (02.10.2015)
Žďár u Rokycan (15.09.2015)
Nečín - lepší koupačka než lezení? (20.07.2015)
100+1 důvodů proč nejezdit na Poustevnu (16.07.2015)
Sobota na Velké s hudbou pil (01.03.2015)
Zadní skály Držková mění "vzhled" (03.12.2014)
Kašparák (22.09.2014)
Výří skály (18.09.2014)
Kreutzberk – Křížová hora (07.09.2014)
Il re del lago (29.08.2014)
Stav Kočičích kamenů po dokončení ferraty (16.08.2014)
Tak trochu jiný písek - Vosges II (17.07.2014)
Už jste byli na Velké? (11.06.2014)
Costa Brava díl 3 (13.03.2014)
Costa Brava díl 2 (26.02.2014)
Costa Brava (07.02.2014)
Prvovýstupy v Ostrově jen se souhlasem OVK (03.12.2013)
S dětmi na skále III. (24.11.2013)
Arco - Muro dell Asino (20.09.2013)
Nové věže a cesty v Ostrově (04.09.2013)
Jak jsme objevili Klobouček (02.08.2013)
Sanace v Hlubočepích (30.06.2013)
Skály U mamuta (21.06.2013)
Ubrieux a Lou Passo d´Hannibal v Haute Provence. (16.01.2013)
Baume Rousse - lezení v Haute Provence (21.12.2012)
Rocher de Saint Julien (07.12.2012)
Lezení v Bellecombe - Tarendol (28.11.2012)
Monumentální útes CAP CANAILLE v Calanques (20.11.2012)
Odtajněný Hetov (14.10.2012)
Končiny, možná méně známé (09.10.2012)
Sardinie (08.10.2012)
Vykopaný skvost (05.10.2012)
Östlicher Schoberkopf (23.08.2012)
Kdo platí železo v Labáku? (28.06.2012)
Oblast Hohburger Berge - SPIELBERG (27.06.2012)
Dolomity - Lastoni di Formin & Lagazuoi (17.06.2012)
Oblast Hohburger Berge - HOLZBERG (15.06.2012)
Pašinka koupena, děkujeme (12.06.2012)
Melchtal (16.05.2012)
Vánoce na jehle (25.12.2011)
Spaní na Hohe Wandu (08.11.2011)
Zlaté Jizerky (07.11.2011)
Hummelstein u Lockwitz (13.10.2011)
Parné léto v Údolí a na Loukách (31.08.2011)
Chceš-li šťastnou dívku míti, na Hoher Nock ji musíš vzíti (19.07.2011)
V Českém Krumlově by chtěl žít každý (20.06.2011)
Španělský slepenec (03.06.2011)
Velikonoce v Arcu (22.04.2011)
Kam v létě na lezení ? …. do Japonska (28.01.2011)
Přehrada Diga di Luzzone (04.11.2010)
Königshainer Berge u Görlitz (12.08.2010)
Klettergarten Liebethaler Grund (09.08.2010)
Simplon pass a Gole di Gondo (19.07.2010)
Tak trochu jiný písek - Vosges (30.06.2010)
Písek je mokrý? Zkus Mravence! (17.06.2010)
Lezení v Praze: Holý vrch (18.04.2010)
Fixní jištění na Srbsku (16.04.2010)
Na Dunaji u Beurouna (26.10.2009)
Jižní Frankenjura (20.10.2009)
Obrvégry (30.05.2009)
Silvestrovská feérie (12.01.2009)
Havraní skály u Velké Javorské (23.12.2008)
Proč jsou Greifensteine Greifensteine? (04.11.2008)
Tak trochu jiný písek (26.06.2008)
V Číně stoupají poplatky za vrcholy (23.06.2008)
Bezingi - návod k použití (06.06.2008)
Lezecké možnosti Moskvy a okolí (15.05.2008)
Tajemný Vrabinec (02.05.2008)
Národní park Terelj (07.04.2008)
Jarní víkend (31.03.2008)
Tašovské dilema (08.02.2008)
Horský informační systém v Tatrách (07.02.2008)
Rozštípenka (27.12.2007)
V zajetí středověké legendy (07.11.2007)
Ďábelský vápenec Col Du Pillon (15.10.2007)
Zase někdy někde (25.09.2007)
Sahara na Sahaře (19.07.2007)
Vápenec - Engelhörner (01.07.2007)
Vodní svět u Hříměždic (11.05.2007)
Perštejn (27.11.2006)
Nový svět (24.10.2006)
Kácovské ozvěny (09.08.2006)
Kvakerské posázaví (11.07.2006)
Aosta - není rula jako rula (06.03.2006)
Pár cest hledá autora (06.05.2004)
Best of extrem (06.04.2003)
Zdalipak touhy dojdou naplnění… (06.02.2002)



Komentář ze dne: 05.06.2007 21:05:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: nevidím to tak černě
Článek hezký, Syslí rodinka se činí. ale ty Županovice bych tak hrozně neviděl. Byl jsem tam s Honzou a když už jsme to našli a dostali se k tomu docela pěkně jsem si zalezli. je fakt, že sluníčko nepražilo.

0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 22:33:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: já jo...
Negativa: V oblasti je sice 19 cest, ale tak maximálně deset stojí za vylezení (a to jsem si zapřeháněl) ostatní jsou krátké a nicmoc kvačíky. Ze svahu nad skalami teče na cesty vlevo písek, takže si ho během lezení pěkně a doslova vychutnáte. Nástupová police je poměrně malá.
Pozitiva: Odlehlost-málo lidí. Dobré jištění. Cesty rozdílného charakteru (hlavně plotýnky. ale i hrany, komíny...).
PRO MĚ výsledek: nemá cenu sem např. z Prahy jezdit, když poblíž je Velká, Roviště a další mnohem rozsáhlejší a hezčí oblasti.
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 22:59:42     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: já jo...
Tam vlevo se ten písek asi trochu sypal, teď jsi mi to připomněl. Cesty vpravo se nám ale celkem líbily a ani jsme tam za den nevylezli úplně všechno (samozřemě v oboru přístupném starým pánům). Tak na den by to vydalo.
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:09:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fíla (= (FilipVonka@seznam.cz)
Titulek: Re: já jo...
Nutno uznat, že k lezení tu moc cest není a kdo si chce dát pořádně do těla, nechť raději jede na Roviště či Velkou (o víkendu moc nedopuručuji, však to znáte ;-).., když do stěny praží slunko(btw ne nadarmo se této mini oblasti říká Sluneční stěna), úkryt vám poskytne pouze lesík nad skalou, ta cesta nehoru je cvšem taky o úpal či infarkt(; ...nicméně romantika tu opravdu nechybí! Leze se sice na cca 20m, leč tak přibližně 80m nad řekou - u štandu mívám pocit, jako bych byl v nějakém bigwallu(; ...Jasně, taky zde lezení nedoporučuji, dost se to tam sype a.., a vůbec, Županovice jsou má druhá domovina, a ta oblast je velká tak akorát pro mě(;
PS:Pokud tam někdo někdy náhodou pojedete, jedete-li z Prahy doporučuji uhnout už na Dobříši a po silnici č.119 přes vsi Rybníky a Drhovy jet do Drevník. Odtud jak již autor píše - směr Županovice (nejdřív dokopce a pak dolů do půli kopce ;)... tady jsou přibližné souřadnice oblasti: Loc: 49°42'15.87"N,14°17'8.91"E ...stojí za to se podívat na letecké zobrazení na Mapy.cz, hned vám bude jasný, jak se tam nejlépe dostat(; ...a to slanění vřele doporučuji. paa třeba právě v Županovicích(=
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:31:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fíla (= (FilipVonka@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: já jo...
...je to sice detail, ale myslím, že se nebudu mýlit, když řeknu (napíši), že ty souřadnice, které jsem uváděl v mém předchozím příspěvku, jsou přesnější, než uvádí autor pod svým článkem - zkrátka a dobře sestupuje se až na konci louky. Neberte to, Michale, prosím jako výtku, je to prostě upřesnění(: Vaše vyprávění se mi moc líbilo(:
0 0

Komentář ze dne: 05.06.2007 23:39:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: jasan uznávám
Jojo asi máš pravdu. Marně jsem se pokoušel o přesnou identifikaci polohy. Díky
0 0

Komentář ze dne: 06.06.2007 12:43:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Jó, Županovice...
Byl jsem tam podvakráte. jednou, když jsme hledali terény pro horoškolu (Županovice zavrženy ihned), podruhé že tam jako zkusíme lézt :-)
Nebylo to až tak hrozné jako v článku, ale definici romantiky (maximální nepohodlí, stálý strach a pěkné rozhledy) to naplnilo vrchovatě.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 11:20:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gl. (@)
Titulek:
Ten strach sedí-nad stěnou je nachystaná spousta dunivých bloků ;-) Moc příjemně mi pod nima nebylo ani s kokosem na hlavě...
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 11:24:10     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Strach
To je pravda, ale nejen v Županovicích. Třeba v Rovišti na Stěně podvodníků, co jsou cesty Krásná zem, Lehká zem a tak, tam duní velmi solidně celej vršek a bylo mi tam docela víc ouvej, než v Županovicích.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 19:00:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: roviště a velká taky
Nejen tam se to hýbe. Pro zlepšení pocitu jsme jeli na Roviště a nad Českou cestou, ale i na Haftech se horní partie dost hýbali. Na Velké se kejvá celá věž a vršky stěn taky nejsou nejpevnější.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 20:31:52     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: roviště a velká taky
Ty bláho, neříkej mi, že jsi lezl na zvěda (komín) a přežil to !?!?!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 20:53:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: a jinde taky
Z ranku testů psychické odolnosti obecně mám rád Pilířek na Vraní skálu. Také v JH byly pěkné kousky, ale některé už jsou na zemi. :-)
V Černolicích doufám že nebudu u toho, až odejde nástup do Tří převisů.
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:07:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Taky věžka zepředu na Bořeni. Nemůžu si vzpomenout na jméno. Slanění se vyznačuje obzvláštní pohyblivostí....
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:07:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
jo lezl. Už to nikdy neudělám....:)
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:15:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Tím rozhodně zvýšíš svou šanci stát se starým horolezcem :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 20:43:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pletan (@)
Titulek: Re: Re:
Nebo starým zahradníkem :-) ředkvičky jdou dobře už jsem měl třetí sklizeň vsadil jsem na globální oteplení a nedal na rady, že to pomrzne a naštouchal jsem to do země v půlce února a koncem přezna byla první sklizeň bez použití skleníku klasicky OS klasifikace: chutné a křupavé.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 22:49:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
No Mílo, vzhledem k umístění tvé zahrádky bych skoro nevyloučil, že je k pletí záhonků potřebná helma :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 23:14:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
A jestlipak jsi se při plení navázal?!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:17:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Taky jsou dobrý extradunivý místa. Někde by se na skálu dalo hrát. Třeba v Srbsku v Obyčejných lidech je nahoře takovej bloček velikosti telefoní budky. Stačilo by mít hudební sluch.:)
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:44:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re:
A když vyrazíme ze Srbárny dál, do Šanova kouta... :-)
Ovšem, radujme se vyznavači ruské rulety, bude povolený Kotýz! :-)
Mařenka má pěkné kousky, ale taková Bílá skála naproti! To je něco!
0 0

Komentář ze dne: 07.06.2007 21:54:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Já bych ještě zahnul podél Kačáku. Velice pěknej bloček hudebního charakteru je na Dušičkové, tuším cesta Májová. Na Stěně pod křížem v Jánu se taky ledacos pěkného najde. Tuhle jsem z Ypsilonu koukal škvírou za pilířem do sousední cesty.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 00:24:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznamcz)
Titulek: Re: Re:
Chápu Jendo, ještě pořád máš v živé paměti onu jistě překrásnou scénku s Petrem H. držícím vysoko v Šaňáku náruč volného kamení. Vyprávěli jste mi to postupně oba, muselo to být úžasné... Leč souhlasím s Petrem. I mým favoritem je Dušičková. Tam jsem se jednou málem pos..l. podruhý nedolezl a potřetí se valil ke Kačáku s lokříkem zvíci devadesátky kletru. Naštěstí mě předeběhl.
Až si budu zas chtím opravdu, ale opravdu užít, pak jedině Dušičková!
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 08:45:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Nejen tahle příhoda slaví půvab hoŠanova kouta! :-)
Mám ale pocit, že větším potenciálním průůůůem jsou Srbsko, Hlubočepy. Tam to totiž nikdo nečeká a chodí tam lidé, pro které je fakt, že všechno na skále nemusí držet novinka. Taky to Roviště možná.
Skalní sáně velikosti osobního auta, visící stále navzdory fyzikálním zákonům v cestě a pod nimž to prosvítá na druhou stranu na Vraní... to už snad těm, co tam dojdou taky dojde "vocogou" a budou kýchat jinde nežli pod tím. (ke své hanbě přiznávám, že jsem přes to lezl hned dvakrát, čímž jsem si vysloužil u místního znalce pověst kripla a sebevraha, neb já věděl "vocogou" a stejně... :-))
Tohle je trochu rub popularizace a odjištění. V době, kdy byl problém se dozvědět že ten šutr vůbec je, nalézt ho a pak vylézt--tedy umět se zajistit sám, tohle udělalo filtr. Teď bývají ty skály "bezpečné" ale tahle nebezpečí odstranit nejde, pokud to celý nezacementujeme a neobalime plastama. A dojde tam někdy i člověk, co tyhle pasti vůbec nevidí, vůbec ho nenapadne, že by to mohlo letět.
Ve sportovních oblastech vůbec. Když v Srbsku řekneš něco o volnejch šutrech, kouká na tebe mnoho lezců jako na cvoka. A že jich tam je.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 10:59:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocp@seznam.cz)
Titulek: volné šutérky
Hej že. Zrovínka v Alkazaru si onehdá stěžoval nejmenovaný bývalý člen našeho oddílu, že mu spadla celá cestra. A přitom těch prostředků, který vrazil do jištění :-)
Je to blbej lom. O stabilitě so to může nechat zdát. Zatímco v těch prvních sektorech jde o přírodní skálu (i když krasovějící) takže občas vypadne lokr, v tom lomu občas holt spadne pilíř. Naštěstí to bývá zjara (kdy jsou ještě nevolezený cesty, ale nebejvaj u toho lidi). A obvykle to nevychýlí z rovnováhy něco tak titěrnýho, jako nějakej lezec - i když já se už pohybuju ve váhové kategorii, kdy bych o tomto nebezpečí měl uvažovat.

Ale jinak máš, bohužel, a ostatně jako často pravdu. Leze každej, kdo má díru do zádi, a jen nemnozí jsou ochotní rovněž zapojovat hlavu. No, takže se ten filtr vlastně nastavuje zas. Jen trochu jinak a může to víc bolet.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 11:25:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Jo, taky jsem pro přirozený výběr v lezení.:)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 11:42:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re:
To já bych byl možná taky. Ale je to za 1/ surové a ošklivé a Mirek Dušín by nebyl pro 2/ přidělává to práci nám, svazovým bezpečákům.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 12:29:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Předcházet se tomu dá jenom osvětou popř. údržbou skal a proto ať žijou vzdělávací kroužky a zbíječky!
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 13:48:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re:
Žel a nebo naštěstí, jsou skaliska, které jsou takovými fraktály.
Drobné volné chytíky se skládají ve větší volný chyt, ten ve volný lokr a volné lokry pak tvoří volný blok, který... :-)
Možná kdesi v hloubce té skály je něco co drží, ale obávám se, že dřív bych narazil na zemské magma. :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:15:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Roviště a spol je zrádné ještě tím, že tam jsou celkem solidně vypadající bloky, které jsou ale jen zapíchnuté do hlíny. Je to často na dolezech cest a občas se stane, že se takový balvánek vypadající na první pohled jako pevná součást plotničky vyvalí a běda tomu, kdo stojí dole.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:29:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Láďa (@)
Titulek:
Do seznamu sypajících se oblastí, resp. stěn, bych přidal převisy za klášterem ve Sv. Jánu. Tam hrozí nebezpečí i jističovi (a snad větší než prvolezci). Když lezec něco vylomí až na hoře na konci dachu, a že to tady bývají pořádné kusy!, komu to přistane volným pádem na hlavě ...?
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:35:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Viktor, který je na fotce v článku, vyprávěl, že v Jánu za klášterem vytrhl jištění a proletěl dvacet metrů, jistička zafungovaLA. Veselice hold.
Zvlášť dobrá je taky oblast na Babce u Řevnic.:)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 14:47:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re:
Ano! Babka! Moooc pěkny! On je to také lom a také samé překvapení. :-)
Já se v těch lomech nejvíc bojím, nejsem to schopný odhadnout. Na přirozeně rozhlodaný skále je to přeci jen trochu přehlednější.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 15:07:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re:
Ale Jendo. Tys byl ještě někdy na Babce? já osobně měl pocit, že ten národopisný výlet s jejím hledáním a topením Daga mohl stačit. Od té doby jsem tam nikdy nebyl, a bohdá, že nikdy nebudu!

Jo, máš pravdu, lomy jsou dobrý. Žádný varování předem. Ale, mezi náma, ta zmínka, která tady padla o Bořni, je také celkem na místě. Já tam v těm končinách co mám na severovýchodě Středohoří tu chalupu, dlouho hledal a našel spoustu neuvěřitelných kvaků v čeďácích, znělcích a podobných hrůzách. Hele, to je ještě standovnější než ten lom. Tam už opravdu nevíš co to kdy může udělat a jak velikej bloček půjde. Tož se mi nikdo nemůže divit, že jsem nakonec radši zvolil nejistou romantiku solivýho Dubska. Tam buď nenajdeš věž vůbec, anebo to solí a sype se tak, že už ti to začíná bejt všecko fuk. To je teprv to správný pošmáknutí :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 15:13:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Byli jsme tam s PH. Nedávno. Já potom prosadil ještě jeden zajímavý kwak a myslel jsem že nepřežijeme.
Né ten kwak, ale Petrovo zhnusení tou sutí.
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 16:09:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek:
Copak to bylo za lukrativní megaoblast?
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:08:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: suť
Myslíš na mne? Neodvažuji se jí jmenovat, leč je tu na Horyinfo o jejím "objevení" nedaleko Černolic i článek.
PH byl stěnkou složenou ze sypající se břidlice natolik nadšen, že křičel, že chápe proč si vybírám takové spolulezce http://www.horyinfo.cz/view.php?cisloclan ku=2006080003&nazevclanku=slepucha, neb člověk, který by měl možnost kontrolovat příčetnost nápadu tam lézt by odmítl. Myslím však, že tím jen zakrýval opravdové a upřímné nadšení. :-)
Ostatně jeho vysoká míra empatie je proslulá a opět jí nedávno projevil
Vše je relativní, proti http://dagles.kle not.cz/lez/plotna.html se jedná o lezení v kompaktní, pevné skále. :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:43:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: suť
Ta plotýnka vypadá na pohled docela dobře :-)
0 0

Komentář ze dne: 08.06.2007 17:58:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: suť
Čéče. ještě i z metru to vypadalo (nóó..) dobře. :-)
Teprv když jsem za to vzal tak mi to všechno mizelo po rukama a nohama. :-)
Třeba jsem byl z formy... zajeď se tam podívat! Jinak by to bylo luxusní lezení.
0 0

Komentář ze dne: 09.06.2007 11:00:32     Reagovat
Autor: [jiri] - Jiří Binder (jiribinder@volny.cz)
Titulek:
Blbé je, že malý lokr se dá snadněji odhadnout a řešit na místě, ale ty větší se hůř odhadují. Dokonce i v takových oblastech jako je Bielatal se dá narazit na podobná překvapení. Viz. fotogalerie na www.teufelsturm.de, kde jsou fotky pěkného výlomu na Grossvaterstuhlu
0 0

Komentář ze dne: 21.06.2015 21:31:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Revize po 8 letech
Tak jsem si myslel, že mám špatnou paměť a řekl jsem si, že to tehdy takový kvak nebyl. Navštívil jsem oblast znova. A výsledek? Byl! Je to vážně kvakoland a nikdo mi to nevymluví. Navíc jsem měl možnost otestovat zde průvodce na Vltavskou žulu a musím říct, že jsem byl zklamán. Přístup popsán lakonicky a nenajitelně (stačila by např. gps ke skalám) a jištění v nákresu nesedí.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci