Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Holt rychlá doba..
ze dne 24.10.2007, autor článku: Petr Kodytek

Komentář ze dne: 26.10.2007 09:16:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (@)
Titulek: free solo volně?
jsem někde čet, že ten Francouz, co leze free solo mrakodrapy (myslim asi spidermana), má teď nový cíl tedy spíše zatím sen a sice the Nose free solo.........................
0 0

Komentář ze dne: 26.10.2007 11:39:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: free solo volně?
Myslíš Alaina Roberta? Asi by toho byl schopný, ale Nos je větší kláda, než paneláky :-)
0 0

Komentář ze dne: 26.10.2007 15:14:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Láďa (@)
Titulek: Re: free solo volně?
jedno freesolo pres Nos je na youtube. V podání Deana Pottera
0 0

Komentář ze dne: 26.10.2007 21:32:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: free solo volně?
Asi bychom si měli vyjasnit, co je to freesolo. Ale to co je na jůtůb od Portýra, to to rozhodně není
0 0

Komentář ze dne: 26.10.2007 21:45:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: free solo volně?
Ono teda psá free solo volně je blbost, protože free je volně a solo je sólo, to už je v tom termínu obsažené.
0 0

Komentář ze dne: 27.10.2007 22:07:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: free solo volně?
tak to mi, prosim Te, vysvetli, co si pod free solo predstavujes ty. Pro me to je lezeni bez jisteni. A to ten Potter tady prece dela. Mozna 5.9 A2 jako prvovystupci, ale porad bez lana a bez jistice.
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2007 19:35:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: free solo volně?
to je trochu o zmateni slov pri prekladani - zacina to tim frei klettern neboli free climbing. Potter leze sice solo, na tom se shodneme, ale free ne (holt pouzival k postupu vzhuru jisteni). O tom jestli bylo jistene nebo ne tezko polemizovat, ale minimalne jednou mel lano pod sebe a lezl vzhuru (jestli ho mel zafixovane do nejakeho standu, to nevim).
0 0

Komentář ze dne: 27.10.2007 22:52:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Dean Potter (solo) The Nose of El Capitan, jestli máš na mysli tento klip. ten přídomek FREE tam není, protože on to sice leze solo, ale ty těžké věci leze jako "aid". Až si vyřeší samojištění a lano, frendy, atd. použije pouze k jištění a nikoliv k postupu a přeleze tedy formou volného lezení (tedy bez jejich použití) všechny délky (tedy i např.velkej dach) až nebude praktikovat pendly typu King Swing (je tam varianta pro čisté přelezení), až nepojede po Hardingovo boltlejdru (taky varianta čistého oblezu), tak to bude freesolo a to jištěné. Až to nechá všechno dole v auťáku a poleze to bez držení připadně zanechanejch skob atd, tak to bude taky freesolo, tentokrat nejištěné - bez lana (něco jako A.H. na velký Čimě. Takhle je to jenom sólo (byť v jeho případě částečně lezené jako nejištěné). Jako první má volný přelez Linn H., ale ne jako solo. Pokud vím, tak i ostatní volné přelezy byly v týmu a jištěné.
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 19:19:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Láďa (@)
Titulek: Re:
Obávám se, že to máš popletené. Solo - je jakékoli lezení při němž nemáš parťáka, tedy lezeš sám. Pochopitelně můžeš lézt sám bez lana, nebo sám s lanem a jistítky a tím emerickým Soloistem - tedy zajištěně (jde to i s jumarem atd). Ten první případ je freesolo. V ideálním případě přelezeno jen v lezečkách bez sedáku. Ten druhý případ je solo RP a je časově dost náročné - po vylezení délky ze štandu slaníš na předchozí štand a opět jumaruješ nahoru a při tom vyndaváš svoje založená jistítka.
Oba způsoby solo lezení ale jdou pochopitelně lézt i technicky (aid). Proto by u toho Pottera mělo být skutečně napsáno cesta Nose freesolo 5.9 A2.
Mimochodem, to bys se svým přístupem nemohl uznat ten rekordní přelez bratrů Huberů). Druholezec jumaroval
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 19:45:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Aby mohl být výstup označen sloven free, pak musí být vylezen celý volně, a tedy ani jedno chycení za umělou pomůcku při výstupu. Jestli je přitom lezec jištěn, je zase jiná kapitola.

Sólo je, když leze sám, a to jakýmkoliv způsobem.

Sólo může být jištěné, nebo nejištěné, volné, nebo technické.
Volný výstup (i sólový) může být AF, RP, nebo dokonce i OS, ale nemůže mít v hodnocení Áčko.
Pomocné hodnotící zkratky, jako SP a ZK jsou ovšem použitelné ve všech případech.
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 19:46:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (@)
Titulek: OPRAVA - free solo
samozřejmě, že jsem myslel (tedy pochopil z článku o tom borci) free solo - tedy "bez sebejištění a vše po skále". Né jako Potter, kterej těžší pasáže leze technicky za pomocí friendů, nýtů či pendlu - všechna čest Deanovi. Takže něco jako Linn Hill (nebo jak se to píše:-) ale sólo a asi néé jojo stylem :-). Jinak jednalo se o toho borce, co píše Petr Jandík. (za free solo volně se jazykozpytcům a hnidopichům omlouvám :-)
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 19:55:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - j. (@)
Titulek:
...a kdo pak ví, co je to jojo styl? :-)
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 21:23:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re:
Já já já já to vím!!!!:-)
0 0

Komentář ze dne: 28.10.2007 21:32:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír Vršovský (jménotečkapříjmení@seznam.cz)
Titulek: free je free,egál jestli sólo, nebo kolchoz
Obávám se Láďo, že to máš trochu popletené, free je free, tedy volně, k postupu jenom skála a vlastní schopnosti. A to prostě Potter (i když tam byl sám a bylo to solo) nedělal. On na ten volnej přelez pochopitelně má, ale ten den mu o něj nešlo.
No rekord Huberu nebudu určitě uznávat já, (alespoˇn zatím se na mne Honza Florián neobrátil). Ale Hubeři to nenárokují jako free-přelez Nosu. On ten Speed je trochu jiná disciplína (tedy vlastně kurevsky jiná disciplína) a mimo jiné nemáš úplnou pravdu, když tvrdíš, že ten druhý jenom žumaroval.
zdraví
Hlína
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2007 09:09:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Láďa (@)
Titulek: freesolo x solo x Aid x RP ...
vite co, mne je to jedno :-) Ja osobne solo neprovozuju, protoze radsi lezu ve dvojce.
Ale jinak si porad myslim, ze lezeni pez pomucek neni a priori free, ale ma svou vlastni zkratku RP.
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2007 10:37:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: freesolo x solo x Aid x RP ...
Láďo, to tak není. RP je jenom jedním z možných stylů stylů volného lezení.
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2007 20:01:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: freesolo x solo x Aid x RP ...
rofl
o.k.
lezes sam = solo
mas partaka = normalni lezeni
pouzivas v postupu vzhuru jisteni = technicke lezeni - znaci se A0 a více
k postupu vzhuru nepouzivas jisteni, nybrz sve dovednosti = volne lezeni (frei klettern, free climbing) - tato odnoz ma dalsi podtypu:
1,OS - prijdu, nevidel jsem to, nevim jak se to leze, nastoupim do cesty a celou ji bez odsednuti, bez padu prelezu prvnim pokusem
2,flash - prijdu, a bez odsednuti, bez padu prvnim pokusem cestu prelezu, ale vim, ze za tim previsem vpravo je madlo na levou ruku, nebo jsem nekoho videl jak to lezl
3,RP (rotpunkt, redpoint) - podle Kurta Alberta - cestu jsem klidne uz davno lezl, ale tentokrat ji proste prelezu bez odsednuti, bez padu a pokud nahodou spadnu, tak zacnu od posledniho mista kde jsem mohl stat bez drzeni rukou (no-hand rest) - jisteni samozrejme musim vysbirat
4,PP (pinkpoint) - v ceste mam zalozene jisteni prelezu to jako RP (ale nemusim davat jisteni)
5,AF (alles frei) - posedim si v lane, ve skobe,... ale neoprasim to (nehaknu)
6,toprope - lano mam shora
p.s. pro mne za mne rikej stylu lezu na rybu, visim v tom jak pytel brambor, petkrat ulitnu, hodinu v tom sedim treba free solo OS ale budes dost lidem k smichu
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2007 20:06:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: freesolo x solo x Aid x RP ...
To je přesné, jen ještě chybí mezi PP a AF ještě RK=vracím se na no hand rest, ale nestahuju lao a nesbírám jištění.
0 0

Komentář ze dne: 30.10.2007 09:06:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: freesolo x solo x Aid x RP ...
S vámi oběma bezvýhradně , co se typů lezení týče, souhlasím, pod vše se můžu podepsat, jen se neshodujeme v tom konkrétním výstupu n Nos. On si přeci nenapsal, že přelezl Nos freesolo, ale že tak přelezl ty pasáže do 5.9. Tak jsem to aspoň pochopil já.

A free přeci nevyjadřuje to samé. I ty píšeš, že freesolo je jenom bez lana a freeclimbing může být (a většinou je) s lanem.

0 0

Komentář ze dne: 30.10.2007 14:06:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: freesolo x solo x Aid x RP ...
Nojo, ale označení stylu se vztahuje na celou cestu. Takže jediné chycení skoby na těch tisíci metrech a už to není free.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci