Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Kasprův vrch
ze dne 02.02.2008, autor článku: Petr Horálek

Komentář ze dne: 03.02.2008 22:05:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: liška
Dnes jsem od autora článku slyšel, že se po konzultaci s hajným domnívá, že ten zloděj jídla nebyla liška, ale rys. Liška nemá tak ostré drápy, aby rozdrápla stan.
0 0

Komentář ze dne: 04.02.2008 14:35:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zazi (j.zazvorka@iol.cz)
Titulek: Popradské alternativy
Jedním dechem jsem přečetl článek bývalého spolužáka Petra Horálka Kasprův vrch. Musím říci, že chovám k takto aktivním padesátníkům bezmezný obdiv, ale na druhou stranu již celkem chápu své kolegy ze Slovenska, kteří tvrdí, že Češi v Tatrách a Roháčích občas zle riskují. Že nejde jen o pouhou pomluvu dokládá další Kralupák Materna, který si tuším před dvěma lety v Roháčích, spolu se sedmi kamarády ustlal uprostřed lavinového svahu a bohužel jediný přežil její pád. Osudovým štěstím pro něho zřejmě bylo, že si na noc vyměnil s kamarádem místo ve stanu a jako jediný z něj vypadl, když je lavina smetla.
Chtěl jsem ale dát Petrovi někoik tipů na případný další výlet do slovenských hor: Lepší alternativa, než hledat ráno možnost občerstvení na náměstí Svätého Egydia v Popradě, je posnídat v novém hotelu Aquacity u zimního stadionu, pak se naložit na pár hodin do teplé termální vody tamtéž a odtamtud pozorovat zasněžené velikány velehor z uctivé vzdálenosti. Pokud by tělu scházel pocit chladu, lze navštívit místní centrum kryoterapie, kdy za dozoru lékaře a teploty minus 120 stupňů celsia, lze bezpečně navodit hodně podobný pocit, který Petr teplotně prožil v noci na vrcholu Kasparova vrchu. Započtu-li Petrovy ztráty na výstroji, řeknu, že to možná výjde i o něco levněji.
V hlubokém obdivu k úctyhodnému sprtovnímu výkonu zdraví
Jirka Zázvorka
0 0

Komentář ze dne: 04.02.2008 23:03:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Popradské alternativy
Hele Zázvorko, co to tu plácáš? Opravdu ti připadá jako riskování, že si někdo postaví stan vedle stanice lanovky, když ho nepustili přespat dovnitř? Hospody máš asi zmáknutý dobře, ale problematice hor evidentně nerozumíš.
0 0

Komentář ze dne: 06.02.2008 10:45:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zazi (j.zazvorka@iol.cz)
Titulek: Re: Re: Popradské alternativy
Připouštím Jandíku, každý jsme na něco, někdo na adrenalín a někdo na hospody a srandu. Jedu i rád na hory(občas), ale když není legrace, tak je to o ničem! Ostatně znáš tuhle? Jde výprava v Tatrách po lavinovém svahu a průvodce povídá. "Od teraz ani slovo česky, lebo nás to tu dojebe" Ta je v Popradu dost populární.
Že Petra nenechli přespat za dané situace v boudě, považuji za trestuhodné, že se vypravili na vrchol v době, kdy i my v nížinách jsme věděli, že to bude nahoře hodně foukat považuji za riskantní. To je můj názor Jandíku a taky obyčejně neplácám a snažím se neprudit. Překvapuje mne, že Ty, jsi-li z redakce, to vidíš jinak. Nevím, zda bych se na Tebe obrátil o INFO, nebo radu o horách.
Jinak zdravím všechny adrenalisty, a až Vám tam nahoře bude zima, tak se přiďte ohřát do hospody.
0 0

Komentář ze dne: 06.02.2008 20:59:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Popradské alternativy
OK Zázvorko. Je rozdíl jet na hory a jet do hor. Tenhle rozdíl asi nepochopíš, ale to je fuk. Ten blbý šovinistický vtip, který zmiňuješ, znám už hodně dlouho, stejně tak jsem slyšel i jin stejně blbé šovinistické vtipy na opačnou stranu. Na tuhle úroveň bych nerad klesl.
Na koho se obrátíš o info o horách je tvoje věc.

Pokud to vezmu vážně, jakkoliv blbá a nepříjemná noc strávená vedle lanovky není při přiměřeném vybavení, které oni měli riziko, je to pouze nepříjemnost, která pomine. Za více než třicet let horolezectví jsem strávil i horší a nebyly vedle lanovky. Riziko vypadá jinak, hazard taky. Například, když jde horolezec od Popradského plesa na sedlo Ostrvy v zimě, má cepín a mačky a vedle něj jde turista ve sněhulích bez ničeho, veselý hospodský týpek a chechtá se jak je skvělý, že nepotřebuje ani pohorky, ani cepín ani mačky. Ten horolezec ví, že ten seladon je king jen do té doby, než mu ujede noha a on se bez možnosti zabrzdit pád rozmázne o první šutr pod svahem a přemění se na červenej flek. Ví, že rychlost pádu a strmém sněhu je téměř rovná rychlosti volného pádu. Hospodský seladon to ale neví a pokud mu ten hazard projde, může si myslet jak je chytrý a skvělý a bude to zkoušet tak dlouho, dokud se na ten červený flek nepromění příště nebo přespříště a nestane se dalším statistickým objektem o hazardu turistů nějaké národnosti v Tatrách.
0 0

Komentář ze dne: 07.02.2008 01:00:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Popradské alternativy
Vidíš Jandíku, a mně ten fór připadá zase docela dobrej a přehnaně nacionalistickej mi teda vůbec nepřijde. Budeš asi dost dobrej horolezec, ale sranda s Tebou asi moc valná nebude. Tak navrhuji klid zbraní, Ty si necháš Tu svoji pravdu a já se příště už nebudu montovat do Vašich chlapskejch záležitostí a s Pertem Horálkem to proberu jinde, abych hloupými příspěvky a nemístným špičkováním neprznil vaše stránky. Přeju Ti hodně štěstí na horách i v horách.
0 0

Komentář ze dne: 07.02.2008 02:04:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Popradské alternativy
Díky a já ti zase přeju hodně srandy v hospodě :-)
0 0

Komentář ze dne: 05.02.2008 21:04:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek:
Jo, taky mi ten komentář přijde mimo mísu.
Jinak k článku samému bych poznamenal: Dobrý, chlapi.
Kdo že to říkal "Zážitek nemusí bejt nutně kladnej, hlavně když je silnej?" :)
0 0

Komentář ze dne: 06.02.2008 10:59:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zazi (j.zazvorka@iol.cz)
Titulek: Re:
Ano, jsem v téhle oblasti lehce mimo mísu, ale myslím, že diskuze s těmi, co jsou v míse není na škodu, třeba jim pohled nás outsiderů v něčem pomůže. Jinak díky za názor, vážím si ho.
0 0

Komentář ze dne: 07.02.2008 13:29:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - hlína (@)
Titulek: šovinisti
Když už se trumfujete, kdo zná jaký vtipy, tak taky nevynechávejte maďarskou strunu. Vždyť ty Tatry jsou vlastně jenom Horní Uhry.
0 0

Komentář ze dne: 05.03.2008 12:38:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Mates (@)
Titulek: Roháče 2008
Byl jsem s partou kluků tu noc na hřebeni Roháčů.Noc trávená na Salatíně. V záhrabu s kompletním vybavením na zimní bivak. Ta noc byla hodně hustá (-21st.,120 vítr, nulová viditelnost).Ráno jsme museli neznačeným terénem sestoupit do Jalovecké doliny (sestup by normálně trval 1:40hod, ale v tom marastu trval 6hod).
KAždej si z toho odnesl nějaké omrzliny, Míla musel až do nemocnice.Ale podařilo se sestoupit, což se jiné skupince v ten den v Tatrách nepodařilo a byl tam smrťák - umrznutí.
Večer nic nenasvědčovalo tak razantní změně počasí (bylo modro, slunce, -5st., vítr do 40).
Po návratu jsme to rozebírali s několika lidmi co o tom něco vědí. Otázek v rozhodování, či jsme měli večer zůstat na hřebenu v bivaku či sestoupit do doliny padlo hodně.JÁ si osobně myslím že jsme nepochybili.
0 0

Komentář ze dne: 05.03.2008 17:54:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dokhor (@)
Titulek: Re: Roháče 2008
Tak přeci na tom byl někdo ještě hůř než my.
Doma, u televize, v teple se najde vždycky dost chytrejch a předvídavejch kecalů. Akorát z nich tam nikdy nikdo nebyl a problematiku hor znaj jen z televize.
0 0

Komentář ze dne: 20.03.2008 12:59:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr_pl (petr.danis@euroclean.com.pl)
Titulek: Par poznamek
Cao,

vstup do dolin v TPN je standartne 3,20 PLN. To se mi moc nezda [cca 1/2 piva v Polsku], takze ac horolezec, pravidelne platim.
Pokud nejezdi lanovka [pred vyjezdem mozno stav overit na webu http://www.pkl.pl/ ] neni otevrena ani horni stanice lanovky a hospoda v ni. Byl jsem nekolikrat, i ve spatne pocasi a vzdy bylo zavreno.
Obecne jsou polaci ke stanum a VHT turistum otevrenejsi, nebot neplati zadna sezonni uzavera chodniku a tak je mozno potkat na hrebenech za dobreho pocasi spoustu lidi s bagly a dlouhymi cepiny.

Petr
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci