Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Letňanský outdoor
ze dne 13.03.2010, autor článku: Petr Jandík

Komentář ze dne: 14.03.2010 18:00:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lenka K. (@)
Titulek: Konsky ohon
Fakt tam doslova inzerovali, ze helma je pro divky "s konskym ohonem"?

Supr! ;)

Lenka K.
0 0

Komentář ze dne: 14.03.2010 18:57:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Koňský ohon
Přeně řečeno: V českých materiálech bylo napsáno "culík", v německých jsem viděl Pferdeschwanz a to je koňský ohon, jestli se nemýlím, hi hi hi.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 08:19:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Správce Pikovické jehly (kopeckyvaclav@volny.cz)
Titulek: samojištění Silent partner
To jsou věci, dnes jsem chtěl ukázat kamarádovi-lezci jistítko Silent partner tady a vypadal jsem, jako když si vymýšlím. Taky to stažení od nich nechápu, protože o jistítku Silent partner od americké firmy Wren Industries píše už Radek Linert v metodice Jistící pomůcky pro horolezectví (2006), tudíž nejde o žádnou novinku.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 10:12:40     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: samojištění Silent partner
Argumentem bylo, že na tom videu je jeden z prodejců (na chviličku se tam objeví i jeho obličej, jinakjen ruce) a že jsem se ho měl napřed zeptat, než to dám na Youtube. Myslím, že pokud natáčím na veřejné výstavě vystavujícícho s jeho vědomím, a on před fotoaparátem na požádání předvádí výrobek, je tím dostatečně vyjádřen souhlas s uveřejněním. Uvidíme, co na to řekne Sysel.
Osobně jsem tím byl velmi překvapen. Pokud u nás oni Američané pobývají legálně a mají licenci na prodej toho, co nabízeli, pak nechápu proč by měli odmítat bezplatnou propagaci výrobku, který nabízejí.

Pokud jsem tomu telefonátu rozuměl, namítali, že používání tohoto výrobku nezasvěceným uživatelem je velmi nebezpečné. S tím lze souhlasit, ale nevím, jak by mohlo takové nebezpečí vzniknout tím, že někdo uvidí na videu základ fungování tohoto přístroje. Pokud by si ho někdo koupil, dostane k němu samozřejmě i návod, který je nepochybně velmi podrobný už v zájmu výrobce, který se jistě snaží ochránit před žalobami eventuálně poškozených nesprávným použitím.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 11:01:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Společnost HighMountainShop (highmountainshop@gmail.com)
Titulek: Vysvětlení
Vážení čtenáři tohoto článku,
společnost High Mountain Shop se cítí povinna k tomuto článku vyjádřit, neboť uvádí nepřesné informace.
Majitel uvedeného e-shopu a distributor 5 unikátních značek v České republice není, jak článek mylně uvádí, z USA ale z Portugalska.
High Mountain Shop mezi jinými vystavoval na uvedené akci vybavení americké společnosti Rock Exotica, která se zabývá vybavením pro záchranáře, horolezce a výškové práce. Jedním z jejich unikátních vybavení je zařízení pro solo jištění - Silent Partner. Majitel společnosti ukázal ochotně toto zařízení autorovi článku, který ho však neinformoval, že natáčené video umístí na internet.
Zařízení je určeno pouze pro specialisty a je dodáváno se speciálním "know how" jak ho používat. Proto nelze na internetu umístit jeho instruktážní video, zvláště, pokud je komentář podáván neproškoleným žurnalistou amatérem, který jej pochopil z angličtiny zhruba tak, jako pochopil že jsou oba bratři z Ameriky.
Omlouváme se za stažení videa, pokud budete mít zájem o toto vybavení a další informace, navštivte stránky distributora v ČR.
Pozn. redakce: z komentáře byly odstraněny informace reklamního charaketreru.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 12:27:16     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Vysvětlení
Děkuji pánům distributorům za odhalení země svého původu. Nikde na stánku to napsané neměli, ani na vizitce. Jména znějící španělsky, výhružný telefonát anglicky, tak si z toho vyberte.
Invektivy o neproškoleném žurnalistovi amatérovi ponechám bez dalšího komentáře, jen podotknu, že jak z videa samotného vyplývá, a je toho důkazem, nespočívalo předvedení ve verbálním výkladu, ale v názorném předvedení víceméně beze slov. Zajímalo by mne tedy, co pání bratři z Portugal mému popisu konkrétně vytýkají. Ostatně i na (momentálně staženém) videu je vidět, že je funkce předváděna před další kamerou, kterou držel v ruce bezpečnostní komisař Českého horolezeckého svazu a spoluautor Horolezecké abecedy, Tomáš Kublák, který se k tomu může též vyjádřit.

Popis funkce jako komentář u videa byl tento: "Jisticí pomůcka pro sólolezení Silent Partner. Dole si přivážete lano, uděláte lodní uzel, nasadíte do partnera, stoupáte a dáváte jištění. Dokud lezete, lano jistidlem prochází. Při pádu funguje jako bezpečnostní pás - zacukne se a chytí. Protože v tom případě jde celé to bago nahoru, je potřeba ho cvakat do sedáku, aby vás nepraštilo do zubů."

Myslím, že každý pochopí, že jde o krátkou reportážní informaci o principu fungování této technicky zajímavé pomůcky a ne o návod k použití, nebo instruktáž.

Opravdu si někdo myslí, že uveřejněním sotva minutového videa, které ukazuje principy práce této pomůcky může vzniknout nějaké nebezpečí? Pokud si někdo tuto pomůcku koupí za nikterak levnou cenu, dostane k ní podrobný návod a pokud si jí nekoupí, žádné nebezpečí mu vzniknout nemůže.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 13:35:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena (@)
Titulek: Re: Re: Vysvětlení
Jako bys milý neproškolený amatérský žurnalisto :-) nevěděl, že se teoreticky vždy může najít někdo, kdo strčí kočku do mikrovlnky a pak obviní výrobce, že to nezakázal v návodu - nemluvě o tom, že se ta pomůcka dá teoreticky taky ukrást bez návodu, zejména zde v Čechách! Já bych to nebezpečí rozhodně nepodceňovala, byť i Hlučný partner může mít své nevýhody.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 14:18:32     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Vysvětlení
Jak upozornil Honza Polák, ono speciální Know How spočívá v tomto návodu a ptá se: "Není to trochu psychotní v době, kdy máme vyhledávače typu Google ?"

V návodu se píše, mimo jiné, že je Silent partner určen výhradně pro rekreační sportovní a horské lezení, a nesmí se používat pro záchranu, hledání, průmyslové a komerční aplikace, a dále jako jediné jisticí zařízení a podobně, no přečtěte si to tam, varování je na každé stránce návodu.

Mimochodem, když se tak do návodu dívám, předváděl to pan zástupce špatně - měl lodní uzel vložený obráceně, lana z uzlu mu směřovala dolů, ale v návodu jsou kreslena nahoru. To bude asi pravým důvodem jejich reakce.
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 15:05:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - TomasK (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení
Osmičkový? :-) Nepoznáš lodní uzel?, ty, ty, jeden "neproškolený žurnalisto" :-))))))))))))) Halt, přísnost musí bejt!
0 0

Komentář ze dne: 16.03.2010 15:10:26     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení
éééééé myslel jsem samozřejmě lodní. No, jsem holt neproškolenej žurnalista amatér a proškolenej lezec amatér, ale už dávno. Opravuju, dík za echo,
0 0

Komentář ze dne: 19.03.2010 09:10:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - stip (avar@seznam.cz)
Titulek: Re: Vysvětlení
Pan Jandík není žádný neproškolený žurnalista. Každému kdo o lezení něco ví, je známo že Petr Jandík je zkušený horolezec jakých u nás není zas až tak moc. Pokud něco vystavujete na veřejné výstavě, kde není fotografování ani natáčení zakázáno (proč taky?) pak se nemůžete divit, že se záběry objeví na internetu. Z hlediska autorského zákona se jedná o veřejné vystoupení, které nepodléhá autorským právům (podobně jako třeba proslov, či tiskovka atd.). Požadavek na stažení je neoprávněný a to, že vám bylo vyhověno je třeba chápat jako dobrou vůli redaktora a z tohoto pohledu není na místě ho takovým způsobem urážet. Strach z nějaké újmy, která by vám mohla vzniknout při nesprávném použití výrobku navíc není vůbec na místě, pokud při jeho prodeji dodržíte všechny zákony platné v ČR (zejména přiložením manuálu v českém jazyce). V právním prostředí ČR lze řešit prezentaci a prodej takového zařízení relativně snadno - žádnou paniku.
0 0

Komentář ze dne: 18.03.2010 21:32:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miloš (@)
Titulek: Silent Partner
Já se názorově přikláním jednoznačně na stranu p. Jandíka.
Firma HMS si stažením videa a reakcí prokazuje medvědí službu.
0 0

Komentář ze dne: 19.03.2010 09:14:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - stip (avar@seznam.cz)
Titulek: Vrtulník
Ten vrtulník, ač na to opravdu nevypadá, je dvojmístný. jako každé UL letadlo má ale jisté hmotnostní omezení, takže ne každé dvě osoby ve výsledku unese (resp. smí unést) :o)
0 0

Komentář ze dne: 19.03.2010 10:25:34     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Vrtulník
Dvoumístný? No nevím. Ta kočka, co stojí vedle byla taky uvnitř a fakt nemám představu kam by se vešel někdo další, ledaže by jí seděl na klíně :-) To by teda taky nebylo špatný:-).
Jinak díky za právní rozbor, tak nějak jsem si myslel že to je, ale neměl to přesně podložené.
0 0

Komentář ze dne: 19.03.2010 11:15:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - stip (avar@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Vrtulník
Ano na klíně, přesně tak to odpovídá letové příručce: obrázek zde

Jinak co se týče mého "právního rozboru" pak je to bez záruky, protože nejsem právník (nicméně si myslím, že zákony by měli být srozumitelné každému, nejen právníkům). Prostě prezentaci na veřejné výstavě chápu stejně jako např. projev prezidenta v televizi, který může být také šířen jakkoliv bez ohledu na jeho souhlas.
0 0

Komentář ze dne: 19.03.2010 11:54:24     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Vrtulník
Ten obrázek je pěkný, ale z při téhle sestavě bych si měl problém najít knipl :-)

Ohledně právního rozboru - Sysel mi psal, že tam nejde o autorská práva, ta v žádném případě porušena nebyla, ale připouští, že by mohlo možná jít o porušení práva na ochranu osobnosti.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci