Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Horosvaz v novém
ze dne 08.01.2012, autor článku: Petr Jandík

Komentář ze dne: 02.01.2012 22:25:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - O. (@)
Titulek: Mně osobně..
.. se to moc nelíbí. Nevím konkrétně proč (přehršel odkazů na úvodní stránce? Zvláštní "head"?), ale nelíbí.
0 1

Komentář ze dne: 02.01.2012 22:51:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel Kocourek (k.kocourek.tohle.umazat@atlas.cz)
Titulek:
Přinejmenším je to připravené na nadcházející Windows 8

:-)

A, to se netýká ani tak designu, jako spíš obsahu, nenašel jsem nikde žádný debatní kroužek ani otázky a odpovědi Horosvazu, které byly v té původní verzi. Zřejmě nějaký nový trend...
0 0

Komentář ze dne: 02.01.2012 23:07:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Tenhle návrh se dělal skoro před rokem, kdy se o Windows 8 ještě nic nevědělo a výsledek je kompromisem grafiky a požadavků na obsah. Nevím, jak dalece je to už hotové a definitivní. Diskuse byla již v minulé verzi hodně dlouho mrtvá, tak je možné, že ji nakonec vynechali.
Dotazy a odpovědí byl nápad Aleny Čepelkové, stejně jako to, že se v zápisem vždy psalo kdo ze členů VV jak hlasoval. To už se teď nedělá. Jiné vedení, jiný styl.
Web by měl být přehlednější, protože jednotlivé sekce jsou barevně kódované a ty barvy se stále drží - podle toho je vidět v jaké sekci čtenář právě je.
Jinak ten nový web je dost velká změna a je třeba počítat s tím, že se to nějakou dobu bude dolaďovat. Třeba v současné chvíli tam není na hlavní stránce odskok do Skalních oblastí, je to až vpravo v menu.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 16:30:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Výhrada o Skalních oblastech už neplatí, nyní je odkaz přidán do hlavního menu. To byl tedy fofr. Včera připomínky, dnes upraveno :-)
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 00:22:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - honza (@)
Titulek: Re:
Diskuse tsam sice nejni, ale daj se komentovat jednotlivý články. To dřív nešlo.
0 0

Komentář ze dne: 09.01.2012 13:37:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Ono je to trochu jinak. Nový redakční systém umožňuje komentovat jednotlivé články, pokud to vydavatel článku povolí. V podstatě je nový web svazu tak, jak je teď nastaven prostředkem jednosměrné komunikace, protože komentáře obecně u článků povoleny nejsou a jiné diskuzní možnosti také nejsou.
Na jednu stranu se nedivím, že svaz nechce umožnit exhibici hlouposti, jaká se například teď předvádí na stránkách jeho hlavního mediálního partnera, na druhou stranu mi nepřipadá dobré se opevnit ve věži ze slonoviny.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 09:44:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Renča (@)
Titulek:
není to optimalizováno pro Firefox ... dívala jsem se na horosvaz dřív, než na tenhle článek a zobrazilo se mi to jako souhrn textů zarovnaných na střed. myslela jsem, že se to ladí, tak jsem dál nepátrala, ale když jsem si četla tenhle článek s tím, že se mám kochat, tak jsem se podívala znovu, a žádná změna ... v IE to samozřejmě funguje, když jsem ho po dlouhé době spustila
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 10:36:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Firefox
Ahoj Renčo,
ve Firefoxu to chidí normálně. to se to to jen špatně načetlo, možná kvůli slabšímu připojení, nebo tak něco.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 11:29:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Renča (@)
Titulek: Re: Re: Firefox
Rychlost 1MB zas není tak slabá. Problém asi bude někde jinde, ale nevím kde.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 12:08:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Firefox
Ahoj,
zobrazuje se to špatně i když to zkusíš opakovaně? Jakou máš verzi Firefoxu? Není stará? Mně se to na FF 9.0.1 na Macu zobrazuje naprosto v pořádku. Příležitostně zkusím i Wokenní FF a dám zprávu. Někdy se mi stane, že se mi takhle zobrazí nějaký web a při druhém pokusu to je už OK.

Deklarovaná rychlost připojení není až tak rozhodující, spíše momentální stav linky. Vizus je velká firma, která dělá weby mnoha zákazníkům a těžko si představit, že by neuměla udělat web tak, aby neměl systematické potíže na jednom z hlavních prohlížečů. Spíš bych to odhadoval na nějaký problém lokálního připojení, nebo konfigurace.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 14:24:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Renča (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Firefox
Právě, že jsem kvůli tomu aktualizovala i Fifefox a bylo to stejný. Opakované načtení (jako znovuzadání) nepomáhalo. Až teď, když jsem si přečetla tvůj komentář se slovem opakovaně, tak jsem ho zkusila natvrdo refreshnout přes F5 a teprve to zafungovalo. Jak jsem říkala, problém je někde jinde (a myslela jsem u mne), nevím kde a nenajdu ho, i když teď se jeví jako vyřešený.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 13:00:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Firefox
Na Wokenním Firefoxu to je u mne taky OK.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 15:50:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - B. Valentová (info@horosvaz.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Firefox
Ptala jsem se Vizusu a bylo mně doporučeno Ctrl + F5, zobrazení je pak v pořádku.
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 16:32:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Firefox
Nojo, to je jasné. V keši byl starý web a to se třískalo s tím nový. Že men to nenapadlo hned :-).
0 0

Komentář ze dne: 03.01.2012 17:25:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: paráda
Musím ocenit rychlost realizace připomínek. Z těch vznesených včera už jsou všechny upravené. Jde vyvolávat horosvaz.cz bez www, je link na Skalní oblasti....
Název web SO sice není ideální, ale slova skalní oblasti se nevejdou a napsat web SO nelze, protože systém mění automaticky v odkazech velká písmena na malá... pokud to půjde tímhle tempem, bude brzy web komplet v pořádku.

Komu připadají písmena moc veliká bych jen připomněl, že si je může zmenšit zkratkou CTRL - (mínus), funguje to vě většině normálních prohlížečů.
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2012 21:28:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: cena nového webu
Docea by mě zajímalo, kolik novej web stál?
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2012 19:34:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: cena nového webu
Předpokládám že to bude součástí zprávy Mediální komise na Valné hromadě
0 0

Komentář ze dne: 10.01.2012 22:12:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - -OB- (treking@centrum.cz)
Titulek: No, kdyby byla devadesátá léta 20. století,
byl by nový web obstojný, ale v současné době (r. 2012) to vypadá jako dílko nějakého školáka. Vzhledově je web opravdu nepovedený, tak na úrovni díla školáka. O dva stupně lepší je zpracování skalních oblastí. Divím se, že již před rokem nikdo vůči nové podobě neprotestoval.
0 1

Komentář ze dne: 11.01.2012 00:17:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: No, kdyby byla devadesátá léta 20. století,
Vážený OB, sám si protiřečíš. V 90. letech obstojný web, nyní dílo školáka?

Vzhled je maximálně funkční, perfektně barevně sladěný, podřízený zásadám ergonomie a slouží obsahu, který byl svazem požadován. Nestrhává na sebe pozornost lacinými efekty, je graficky čistý a minimalistický. Není důvod, proč by měl někdo protestovat a proto to také nikdo nedělal. Ostatně tímto směrem kráčí například nejnovější operační systém Microsoftu Windows Phone 7.

Mimochodem, ta hlava zezadu před plátnem, co je na fotografii z valné hromady patří Zdeňku Strnadovi, tvůrci Skalních oblastí, když už je zmiňuješ.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 09:25:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zdenek strnad (zstrnad@netsystemas.com)
Titulek: Re: Re: No, kdyby byla devadesátá léta 20. století,
Jo, ta ošklivá hlava je skutečně moje (hezčí už asi nebude, nezbývá, než se s tím naučit žít). Z kontextu úvodního článku právě s touto fotkou a některých poznámkami v komentářích vyplývá, že jsem měl možnost se vyjádřit, tak co teď remcám. Ano, byl jsem na VH, koukal jsem na jediný(!) slide s layoutem nového webu ČHS a jak jistě paní tajemnice potvrdí, ihned po VH jsem se snažil do věci vstoupit, ale nebyl jsem vpuštěn. Nemohu přece v průběhu VH vstát a řeknout něco takového jako "Proboha, co to je?" a veřejně denunciovat toho, kdo to má na svědomí. To by nebylo košer, oni dotyční se určitě snaží co mohou a že se něco nepovede, by zase neměla být taková tragédie (už se vyhodilo mnohem více peněz za mnohem horší věci). Nezbývá než doufat, že se ini dotyční z celé věci poučí a více se otevřou i jiným názorům.

A ještě k tomu novému webu ČHS. Veškeré diskuse se vedou nad designem a uživatelskou přítulností, což je však věc dost subjektivní, někomu se líbí a někomu se nelíbí, to je tak vždy. Když by se to přebarvilo / přerovnalo jinak, zase by byl ten původně spokojený nespokojený a opačně. Já vidím problém spíše v celkovém pojetí webu ČSH, který by přece měl být základním mediálním nástrojem ČSH, zaměřeným na celou lezeckou veřejnost v celém jeho věkovém a výkonnostním spektru a pojmutý tak, aby byl pro lezce obsahově zajímavý. Z tohoto úhlu pohledu je "nový" úplně starý, nic nového nepřináší.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 20:29:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - -OB- (treking@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: No, kdyby byla devadesátá léta 20. století,
Milý petře, vůbec si neprotiřečím. Před 15 léty byla úroveň, vzhled, funkčnost a používané technologie webů jinde, než dnes. To co bylo in v 90. letech, je dnes, mírně řečeno, out. Nebo ještě jinak. Škoda 100 byla ve své době dobré auto, jenže dnes, ve srovnání s dnešními vozy, je to pouhá, byť pojízdná, plechovka.
0 1

Komentář ze dne: 11.01.2012 08:56:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zdenek strnad (zstrnad@netsystemas.com)
Titulek: Re: No, kdyby byla devadesátá léta 20. století,
Ale já jsem protestoval, leč můj hlas byl hlasem volajícího na poušti.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 15:58:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza Kreis. (@)
Titulek: K webu a čhs
Nedá mi to, a musím se také zapojit. Musím dát zapravdu Zdeňkovi Strnadovi. To, že lidé z VV ČHS, kteří rozhodovali o novém webu, nebyli schopni nebo spíš ochotni přijmout jiný názor než svůj, plyne především z příliš velkého vlivu mediálních a jiných partnerů Svazu.
Ti totiž nakonec rozhodi o tom, jak nový web bude vypadat. Nesmí totiž příliš konkurovat jejich vlastním webům. A platí to i o jiných činnostech Svazu, které jsou do značné míry poplatné jeho Partnerům.
Pokud v sobě členové VV ČHS nenajdou dostatek síly těmto tlakům odolávat a nezačnou-li být dostatečně altruističtí (nebudou myslet jen na svoje dobro), situace se nezlepší.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 16:43:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: K webu a čhs
Ahoj Honzo,

myslím, že tvůj postoj je poněkud ovlivněn tím, že patříš mezi nakonec odmítnuté uchazeče o realizaci tohoto webu a i Zdeněk Strnad, ke kterému se zde připojuješ, má v této problematice své osobní zájmy.

Pokud se Horyinfo týká, nemělo jako mediální partner na strukuturu, funkčnost a provedení svazového webu naprosto žádný vliv. Jak je tomu u jiných partnerů, nevím, ale pokud má někdo finančně podporovat ČHS, musí to pro něj přinést odpovídající reklamní protihodnotu a to mu málo navštěvovaný web také nepřinese. Názor, že mediální a jiní partneři nechtějí aby byl web svazu atraktivní a navštěvovaný je proto čirá hloupost.

Objevuje-li se někde moje logo, je přece v mém zájmu, aby se objevilo co nejvícekrát. Celá konstrukce mediálního partnerství spočívá v jediné věci - vzájemné propagaci. Partner poskytne určitý počet zobrazení inzerátů ČHS a ČHS zahrnuje loga partnerů do svých materiálů. To je vše.

Sám provozuješ webové stránky, kterým jsem i zde na horyinfu poskytl prostor a odkazy, takže víš kolik práce dá atraktivní stránky vytvořit a udržovat. Je to celodení job minimálně pro jednoho člověka, spíš dva. A kde by se v takové amatérské organizaci, jako je ČHS, vzal člověk, který má dost nadšení a odbornosti a takovou práci trvale dělal? Jedině tak, že se zaměstná profesionál. Najít nadšence, který to bude dělat za hubičku a přitom kvalitně je nereálné.
Jenže profesionál znamená peníze. A jak se začne mluvit o penězích, nastave štvanice paranoidních pitbulů, iniciovaných odkudsi ze zákulisí a myšlenka skončí bez výsledku.

I já si myslím, že web svazu by měl být atraktivní a zajímavý, ale to je z 90% věc obsahu, kterým je nutno takový web trvale naplňovat. A to je za stávající situace a chování členské základy podle mne nereálné.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 18:52:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - H.K. (@)
Titulek: Re: Re: K webu a čhs
Je potřeba rozlišit mediální partnery, tedy ty, kteří mají nějakou formu webového horolezeckého zpravodajství, od těch nemediálních, tedy těch které živí něco jiného (výrobci, prodejci, atd.).

Weby horolezecké se bez webu ČHS velmi snadno obejdou, nepotřebují ho. O co se vždy snažili, aby co nejvíce informací z ČHS bylo u nich, nejlépe všechny. Mají svoje čtenáře, kteří o nich ví a web ČHS jim je může jen odebírat.
Zrušit web ČHS však tak snadno nejde, proto se stali mediálními partnery a teď se snaží o totéž. Co nejvíce omezit a regulovat informace na Horosvazovém webu a vše podstatné nasměrovat k sobě.
Nový web je výsledkem tlaku současných mediálních partnerů na lidi ve VV ČHS, kteří o tom mohli rozhodovat nebo rozhodují.
A ty to dobře víš.

Jakožto tvůrci horolezeckého webu by mě to mohlo vlastně vyhovovat a mohl bych být rád, ale kupodivu tomu tak není.
1 0

Komentář ze dne: 11.01.2012 23:23:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: K webu a čhs
Honzo, tohle co tvrdíš prostě není pravda, jsou to nesmysly. Mediální partnerství nikomu nezaručuje nic jiného, než vzájemné zobrazování reklam, nic víc. Jako mediální partner nemám žádnou možnost ovlivňovat cokoliv, co bude nebo nebude na webu ČHS. Naopak se někteří činitelé ČHS snaží ovlivňovat co a jak budu psát já, i když smlouva o mediálním partnerství vysloveně zaručuje nezávislost mediálního partnera co do obsahu jeho webu.

Horyinfo se mediálním partnerem stalo na návrh Davida Gladiše, který se snaží pomocí mediálních partnerů zvednout význam webu ČHS, aby měl šanci sehnat pro svaz sponzory. Čeho je nový web výsledkem nevím, protože jsem jako řadový člen ČHS u jeho tvorby nebyl, ale zcela jistě je výsledkem výhradně procesů a rozhodování uvnitř ČHS a to zejména mediální komise.

Tvrzení, že je nový web výsledkem tlaku mediálních partnerů je prostě lež a výmysl, nemá hlavu ani patu.
0 0

Komentář ze dne: 12.01.2012 17:27:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza Kreis. (info@lezeckarevue.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: K webu a čhs
Tvrdíš, že mediální partnerství nikomu nezaručuje nic jiného, než vzájemné zobrazování reklam. Troufám si říct, že to není všechno.

U mediálního partnerství horosvazu, jde sice o zviditelnění horosvazu a jeho partnerů vzájemnou výměnou reklamy, ale je třeba ještě dodat proč.
Oběma stranám jde (a to především) o
prodej reklamy na svých webech (u horosvazu je to v rámci partnerství).

A teď si vezmi: na jedné straně je omezený počet outdoor firem s omezeným rozpočtem určeným pro reklamu na internetu.
Na druhé straně je určitý počet outdoor webů, na kterých si tyto firmy mohou reklamu koupit.

Pokud se jednoho dne počet webů s outdoor tematikou zvýší a ty začnou také nabízet na svých stránkách reklamu za úplatu, zákonitě
začnou ostatním konkurovat. A to je případ webu Horosvazu.

Jeho mediální partneři se proto snaží ovlivnit nejen obsah webu Horosvazu, ale také se snaží mít pod kontrolou získávání partnerů pro ČHS.
(Viz. agentura D.Gladiše, který sám provozuje weby které živí rekama a které jsou zároveň partnerskými weby ČHS).
0 0

Komentář ze dne: 12.01.2012 17:56:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: K webu a čhs
K tomuhle mohu říci jen tolik, že pokud vím, ČHS reklamu neprodává. Mediální partnerství není prodej reklamy, ale vzájemný bártr, o kterém poslední dobou uvažuji, jestli se mi vůbec vyplatí, protože mi reklamy svazu blokují pozice, které by mohly bý placené a nejsou, když už o tom takhle hovoříme.

Z Gladišových webů je partnerem pouze pohora.cz a že si tam trcohu přihřeje svou polévku je celkem jasné a přirozené, protože za činnost své mediální agentury nedostává od svazu nic. Že má jeho činnost pro svaz výsledky je zřejmé. Před jeho příchodem neměl ČHS partnera ani jednoho, když někdy v roce 2008 skončil Rock Point a nějaký profit z té práce mít musí, aby ji byl ochoten dělat.

Opět musím odítnout tvoje ostinátní téma, že se mediální partneři snaží ovlivnit obsah webu Horosvazu. Není to pravda.
0 0

Komentář ze dne: 13.01.2012 00:40:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - H.k. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K webu a čhs
Tohle je můj poslední příspěvek do této diskuze:

O vzájemný bártr jde jen z části. Na jednotlivé partnerské pozice má Horosvaz ceník. Jen v prvním roce nového VV se vybralo kolem 400 tis na partnerském plnění. Ostatně, o plnění za rok 2011 bude veřejnost snad informována na letošní VH.
O to ale nejde, to je v pořádku. Pro Svaz by bylo dost nevýhodné, kdyby za partnerství nechtěl peníze.
Původně jsem reagoval na stav nového webu ČHS.
Jeho grafika mi také nepřijde zas tak špatná, jen po obsahové a funkční stránce je téměř stejný, jak ten starý.
To do určité míry dokazuje poplatnost potřebám partnerů.
Když se začalo řešit, jak má vypadat, tak jsem byl u částečně u toho.
Nechci vyvolávat zbytečné dusno.
Jen mi vadí, když se v našem státě určité věci nepopisují tak, jak ve skutečnosti jsou.
Výhodou těch kteří blafují, je obtížná nebo často nemožná dokazatelnost jejich činů. Vžilo se tak, že co nelze dokázat je správné, i když jde o nefér hru.

0 0

Komentář ze dne: 13.01.2012 00:53:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K webu a čhs
Honzo, nevím, kdo má podle tebe blafovat. Já to rozhodně nejsem. Pokud máš nějaké jiné zkušenosti s někým jiným měl bys to říct konkrétně a podložit důkazy a ne takhle házet špínu na všechny.
0 0

Komentář ze dne: 12.01.2012 09:12:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - B.. Valentová (bozena.valentova@horosvaz.cz)
Titulek: Re: Re: Re: K webu a čhs
Plně potvrzuji to, co už napsal Petr Jandík: Mediální partneři ČHS (weby a časopisy) neměli a nemají na podobu nového webu ČHS absolutně žádný vliv, záležitost s nimi nebyla konzultována. Mediální partnerství spočívá pouze ve vzájemném poskytování mediálního prostoru pro propagaci.
A k některým dalším komentářům dodávám: Web ČHS byl koncipován jako "servisní" web pro členy svazu i pro další lezce, nikoli jako "komunitní" web typu Lezec apod. Přibližnou paralelou je veřejnoprávní TV na straně jedné a komerční TV na straně druhé.
Je samozřejmé, že bychom chtěli, aby byl web ČHS vnímán jako užitečný a byl hodně využíván. To ale závisí především na tom, jak jej budeme schopni naplňovat, což hodně souvisí s tím, že obsluha webu je jen jednou z mnoha činností dvoučlenného sekretariátu... ale i k tomu už se Petr vyjádřil.
Web byl spuštěn před necelýmmi 14 dny a je před námi hodně práce, abychom jej doladili k všeobecné spokojenosti. Připomínky, doporučení a toleranci vítáme.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci