Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Žlebská jehlo, sbohem
ze dne 29.10.2013, autor článku: Jeník Pleticha

Komentář ze dne: 08.09.2013 23:29:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Zajímavé,
že CHKO nic nenamítá. Díky Jeníkovi za info.
0 0

Komentář ze dne: 10.09.2013 11:29:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - MP (@)
Titulek: Re: Zajímavé,
Zbourat věž je nejlevnější a pro většinu zúčastněných nejpohodlnější řešení.
Přeložit trať je zcela mimo realitu, to by tam muselo hrozit zříceni neodtěžitelného a nesanovatelného masivu. Stavba ochranných tunelů by asi byla taky mnohem dražší.
jen mi přijde paradoxní, jak ochrana přírody srazila kufry a v klidu obětovala historickou věž, i když tu jiné možnosti byly.
Ve srovnání se zbouráním věže je honění ohníčků, maglajzu nebo oranžových kruhů dětská hra na činnost.
0 0

Komentář ze dne: 10.09.2013 16:00:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Zajímavé,
Ony se málokdy věci dějí tak, jak to vypadá zvenčí, předpokládám, že tomu tak bude i v tomto případě. Věřím, že Správa CHKO Labské pískovce bude schopna srozumitelně vysvětlit svoje postoje a obhájit svá rozhodnutí. V každém případě jsem o to dnes požádal jejího vedoucího a poslal mu kontakt přímo na HI. Jinak souhlasím s tím, že pokud tu jiné, zdůrazňuji reálné, možnosti řešení jsou, je třeba jich využít, jakkoli bezpečnost mezinárodní trati a posudky statiků s kulatými razítky jsou silný kalibr. Sám nevím, jestli bych dokázal jít otevřeně proti nim a přebrat nezbytnou odpovědnost. Ohníčky, mg nebo exhibicionistické suříkové kroužky s tím až zas tak moc nesouvisejí.
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2013 16:41:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Doubner (doubner@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Zajímavé,
Jako stavař bych rád podotkl, že poskytnout záruku na stavební dílo (sanace skály není nic jiného) na obvyklou dobu 18 měsíců může být leckdy problém. Požadovat záruku 50 let je naprostý nesmysl a lze to bez mrknutí oka podepsat, protože v té době už tady většina mužů středního věku nebude. Naopak tady bude jiný režim, jiné problémy a jiné priority. Ale tady nebude nikdo postižitelný. Motivací k destrukci Žlebské jehly je jen a jen byznys. Metody k její záchraně jsou dnes už docela slušně vypracované.
Milan Doubner
0 0

Komentář ze dne: 29.10.2013 16:55:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Doubner (doubner@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Zajímavé,
A nebude existovat ani dodavatelská firma ani investor v současné právní podobě. 50 let záruky je účelová a zastrašující demagogie. Pokud je někdo ochoten to podepsat na 20 - 25 let, tak to směle může podepsat i na 50 let. Není v tom rozdíl. Milan Doubner
0 0

Komentář ze dne: 10.09.2013 17:00:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Ahoj Jirko!
Taky jsem zvědavý, jak vysvětlí CHKO LP ,že když se změnil schválený projekt( Žlebská Jehla se měla sanovat a monitorovat, což vůbec nebylo předtím vůbec provedeno) a najednou ČD přišli novýma soudními posudky a hlavně novým požadavkem,záruky na 50 let, což reálně hrozí, že těd mohou bourat kdykoliv a cokoliv. Statit a znalec ing.Štábl, který se dlouhodobě zabývá Labským údolí ohledně sanací by dal záruku na 20-25 let sanace a hlavně pořádný monitoring, takhle ho ČD prostě přizdili ke zdi s novýma podmínkama.A CHKO LP nezlob se na mě dalo ČD a sanační a betonový lobistům pohodě bez žádných připomínek souhlas, takže otevře dveře, aby se v Labáku těžilo a utráceli prachy z EU.Samozřejmě jsou skalní bloky, které je třeba sanovat, ale Žlebská Jehla to fakt není a styl jednání je vidět pěkně zápise, kdyby nebylo Štábla, tak by jsme nestihli dát zamítavý stanovisko, protože najednou nás přestali zvát( na zahájení sanací i předtím, jsme byli vždy pozváni) a pořádně se koukni, kdo je první podepsaný pod prapodivní souhlasem bourání Žlebské Jehly rozhodnutí nejsou uvedeny důvody změny projektu,znalecké posudky, ani možnost, že lze sanovat Žlebskou Jehlu se zárukou na 25 let sanace a hlavně pořádné a odborné měření.Všechno to je dost na rychlo a podle mě to není úplně pořádku.
0 0

Komentář ze dne: 10.09.2013 21:17:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re:
Jeníku, špatný místo pro tuhle diskusi. Myslím, že jsem ti telefonem svoje řekl, ale když už to otvíráš veřejně, tak alespoň pár slov. Především si myslím, že když máš výhrady ke Správě CHKO LP, měl ses pokusit se jich zeptat přímo, kontakt na ně máš, telefony berou. Jedna věc je jasná. Pokud na bourání věže je potřeba nějaký souhlas (výjimka...) a pokud ten souhlas nebyl(?) vydán, je potřeba ho zúřadovat řádně, tedy ve správním řízení, se lhůtami, účastníky řízení a možností odvolání. Rozhodně ho nemůže nahradit nějaký zápis z kontrolního dne načmáraný stavbyvedoucím do stavebního deníku. Já nevím, jaký je právní stav, neznám místní podmínky, nemám k dispozici dokumenty. Vím,že situace není úplně průhledná - Správa si v tom snaží udělat jasno, požádali investora, aby se do té doby zdržel nevratných kroků (prý to přislíbil). Nevím, jak se to vyvine, nejsem mluvčí Správy CHKO LP. Za sebe jenom říkám, že ochrana přírody tady není původcem problému, sotva je viníkem současného stavu a určitě není nepřítel horolezců. Doporučuju spíš spolupráci, varuju před prvoplánovou neinformovanou kritikou.
2 0

Komentář ze dne: 13.09.2013 23:03:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - flueggus (@)
Titulek:
Sorry for writing English here, but my Czech is too poor. What I would like to know is. When a demolition of the needle was discussed first time? And why it didn't came public? The SBB had got the information about the blocking of this area. But there were nothing about a possible demolition of a rock like that traditional summit. Maybe there had been a bit more pressure to find another solution for the problem.
But now for me there is no reason any more to respect any exclusion area the next time.

0 0

Komentář ze dne: 16.09.2013 15:41:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - flueggus (@)
Titulek:
Have just read, that there is still hope for the Needle of Dolní Žleb and your letter was successful for now. So please excuse my harsh comment before.
I visited the area last saturday and I think the Needle had not seen so many climbers at one day the last 100 years. People from Czechia and Saxony, all came to pay their homage to this traditional rock.
So let's hope that the Needle will stay there the next hundred years too and it will be find another solution to protect the railway track.
Kind regards from Dresden.

Daniel Flügge ("flueggus")
0 0

Komentář ze dne: 16.09.2013 15:55:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Yes , it is still the hope for Needle, but the strength of economy is very big. The late development is that the Railways shuould start a normal legal process of asking the permision of the sanation/demolition of the needle from Nature Savings ministry. The result is not known now.
0 0

Komentář ze dne: 16.09.2013 22:13:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - flueggus (@)
Titulek:
Ahoj Petře,

Thanks for that information. The topic is now discussed in a Saxon climber Facebook group too. And the information about the possible demolition is on Jörg Brutscher's data base sandsteinklettern.de since last week.
I guess the next weekends the needle will be visited a little bit more than usual unless there is a scaffold built now in the notch between the Needle and massive. But over the weekends are obviously no workers there that time or they finish before 3 p.m. I don't know wether that changes the next weeks.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci