Komentáře
ke článku: Předpovědi počasí
ze dne 02.09.2014, autor článku: Jiří Vodsloň
Přidat nový komentář
Komentář ze dne: 02.09.2014 17:53:28
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Díky
za pohled ze severní strany Alp. K ZAMG bych z hlediska člověka nevládnoucího dokonale němčinou dodal, že i oni používají občas poněkud složitější obraty, kterým ne vždy zcela rozumím.
Sbírka odkazů na další předpovědi je
zde no a pro Čechy máme oblíbeného Pískomila. Poměrně populární je Yrna (www.yr.no), která jer ohledně srážek poměrně pesimistická, ale svoje předpovědi stále zpřesňuje. Dlouhodobá předpověď až na 14 dní pro celý svět.
Co používáte vy?
Komentář ze dne: 02.09.2014 19:40:35
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír "Hlína" Vršovský (@)
Titulek: Re: Díky
No já jsem právě vždy dost dal na Nory (YR), ale právě letos v létě i jejich předpovědi nebyly plnej kýbl jistoty. Asi to počasí opravdu trochu blázní. Se stim smiř!
Komentář ze dne: 02.09.2014 22:52:55
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Díky
Yrna je podle mě nepřítel lezení, kterého je nutné eliminovat. Celkově mám za to, že se to s tou předpovědí nesmí moc přehánět a často se hold vyplatí v nejhorším jít v dešti na procházku.
Komentář ze dne: 03.09.2014 16:21:02
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re: Re: Díky
Yrna je od soboty můj nepřítel.
Dlouhodobě využívám www.accuweather.com, dříve měli o něco posimističtější předpovědi, takže pokud hlásili 1-2mm deště, tak dost často ani nepršelo, v poslední době se to však blíží realitě.
Tento rok jsem začal používat zmíněno nory a ty mě nezaujali a právě zklamaly. Asi nějvětší příklad je předpověď pro sobotu 30.8.2014 pro Český Krumlov. 29.8.2014 v odpoledních hodinách američané hlásili 7mm deště na 30.8, norové 2mm, a to ještě rozložené do celých 24hodin. V sobotu pršelo od rozbřesku až do 12ti a potom ještě přišli dvě intenzivní průtrže mračen v průběhu dne. Chápu, že se předpověď dělá špatně, podle radaru cca 50 km nad Krumlovem nepršelo.
Musím však říci, že v předpovědích nejenom zmíněných webů je fakt guláš a jejich matematické modely jsou každých 12 hodin schopny změnit diametrálně předpověď. V poslední době tedy nejraději vyrážím za lezením ráno a rozhodují ranní radarové snímky CHMU a DWD. Radar na stránkách chmu.cz znají naprosto všichni, radar ale na německých stránkách není jednoduché najít, takže posílám odkaz. Určitě se hodí pro předpověď počasí pro ČR i těm co pobývají v Juře. http://www.dwd.de/bvbw/appmanager/bvbw/dwdwwwDesktop?_nfpb=true& amp;_pageLabel=_dwdwww_spezielle_nutzer_hobbymeteorologen_radar& amp;T7540135651192188031245gsbDocumentPath=Content%2FOeffentlich keit%2FKU%2FKUPK%2FHobbymet%2FRadarmeteorologie%2Fwetter__radar- aktuell__de__teaser.html&_state=maximized&_windowLabel=T 7540135651192188031245&lastPageLabel=_dwdwww_spezielle_nutze r_hobbymeteorologen_radar
Jinak bych opravdu pro Alpy věřil asi nejvíce předpovědím od Alpenverein resp. ZAMG, protože tyto stránky stály i za pojektem meteoalpin.com
Komentář ze dne: 03.09.2014 21:47:32
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Geo (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Díky
Spolehat jen na modely je nerozum. Za prve v pripade pocasi maji vetsi uspesnost predpovedi korigovane lidmi, nez samotne modely.
Druhym problemem modelu je to, ze clovek dostava celou predpoved zredukovanou na jedno cislo. Napr. pocet mm srazek. Jenze to muze znamenat, ze z pulky behu modelu jim vypadla bourka a z druhe jasno (a prumer je pak bez korekce clovek nesmysl), nebo ze ve vetsine pripadu vypoadl z modelu destik. Hint: sledujte EPSgramy.
Pro Rakousko jsem letos pouzival uz jen predpovedi ze zamg.at. Ty tak nejak sedej. Problem je, ze s vetou "Odp. riziko bourek." je obcas obtizne neco vymyslet.
Komentář ze dne: 04.09.2014 09:11:38
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lenka K. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
Souhlas. Proto take treba na Juru mame radi Wetterochse, ktery to pekne rozebira a dava nahlednout i do meteorologickeho zakulisi, cimz si clovek pekne rozsiri obzory.
Predpovidani bourek je problematicke, ale tzv. klasicka bourkova situace zas takovy problem neni: proste se musi vybrat tura, z ktere se da utect a pak ve stene sledovat pocasi.
Co je ovsem otrava, jsou naproste ulety v rozmezi 24hod., kterymi jsme byli letos na dovolene nekolikrat "obstastneni" a kvuli kterym vznikl tento clanek.
Konkretne: v patek vecer zni predpoved na sobotu, nedeli a pondeli nasledovne: sobota+nedele polojasno a prehanky, pondeli hezky. Realita: sobota sedi, v nedeli slunicko, v pondeli nad ranem a dopoledne husty dest.
Predpoved v pondeli vecer na utery: rano slunce, pres den pribyvani oblacnosti, pozde vecer/v noci prichod fronty a dest. Realita: mraky se valeji uz rano, v 15:30 nas v predposledni delce cesty (ktera se moc dobre neslanuje) prekvapil lijak a kroupy, dolez a sestup s popolezanim byl lahudkou.
Podobne minula nedele v Jure: predpovedi (vsechny!) hlasily nejprve svorne pouze prehanky, pak dopoledni dest a realitou byl celodenni slejvak.
Toz tak.
Hore zdar,
Lenka K.
Komentář ze dne: 04.09.2014 13:09:28
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
Asi jsme se špatně pochopili. Já osobně matematickým modelům v mnoha případech naprosto nevěřím. Jsem přesvědčen, že matamatici prohlašující, že našli ten "správný" vzorec, který dogmaticky platí pro počasí, burzu apod. by měli vrátit diplomy. A že jich bylo :-) Takže souhlasím naprosto s tím, že je potřeba lidská korekce, ať už se jedná o "cejtím to v kloubech" či přidání vědečtějších postupů. Tak nějak zjišťuji, že prostě yrna má ve výpočtech u mnohých částí Evropy mezery, je to vidět na jejich simulacích deště, kdy fronta najednou přeskočí o několik desítek či stovek kilometrů dál.
Komentář ze dne: 04.09.2014 11:20:52
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Díky
Uzlaři, ty zvíře, takovýhle odkazy? Do dřevěný banky evidentně nedorazily zkracovače. Tak komu se nehce kopírovat tu hrůzu tak v lidstějším tvaru je to
zde
Komentář ze dne: 04.09.2014 13:13:51
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Díky
Když jednou mi někdo napsal, že pokud se originál adresa webu změní, tak potom se přes zkracovač nedá dohledat o co vlastně šlo. :-( To je asi spíš na ty Němce, že to mají zašantročený tak hluboko. :-)
Komentář ze dne: 02.09.2014 20:33:37
Reagovat
Autor: neregistrovaný - pavelk (@)
Titulek:
Já používám http://www.mountain-forecast.com/, nebo www.meteoexploration.com, kde si člověk víc počte, ale nejsou zaměřeni primárně na Evropu. Se spolehlivostí jsem docela spokojenej. Vždycky je ale dobrý podívat se na synoptickou mapu a trochu přemýšlet.
Komentář ze dne: 02.09.2014 21:24:23
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka V (@)
Titulek: Pro Frankenjuru
Pokud zde již probíráme i jiné oblasti, tak doporučím jeden web pro Frankenjuru
http://www.wetterochs.de/. Není spasitelná, ale poskytuje rozbory a hodnocení více výpočetních modelů. Podle našeho sledování je lepší než De-Wetterdienst.
Dlužno podotknout, že Jura bývá často hranicí mezi dvěma systémy: severním a jižním. Někdy je hranicí Dunaj jindy Jura a tak se stane, že na severu je výše a hezky a jižní část Jury prší.
Při těchto situacích často pomohl Wetter Ochs.
Komentář ze dne: 03.09.2014 09:33:46
Reagovat
Autor: neregistrovaný - r0bin (rzavinacncz)
Titulek: co zmineni Nori?
Teda kdyz uz srovnavate i s Bing, fakt by me bylo zajimalo, jak to vychazelo yrNorum, to jste na ne ani nemrkli?
Komentář ze dne: 03.09.2014 09:43:45
Reagovat
Autor: neregistrovaný - ppavel (@)
Titulek: windguru
Já používám http://www.windguru.cz/cz/ zatím se mi ještě nestalo, že by nějak zásadně kecal. Občas se to sekne o hodinu dvě, ale když píšou, že má pršet, tak prší. Předpověď se postupně zpřesňuje. Mají i Androidí aplikaci.
Komentář ze dne: 03.09.2014 12:03:19
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: windguru
Zajímavý tip. Mají aplikaci i pro iOS
Komentář ze dne: 04.09.2014 16:47:25
Reagovat
Autor: neregistrovaný - sekeromlat (@)
Titulek: Re: windguru
windguru jednoznacne. zalezi jaky model maji k jednotlivym spotum k dizpozici (GFS x WRF - ten je pro free verzi 12h zpozdeny).
pro CR se obcas pravde moc nevzdaluje medard (medard-online.cz). teda tak na nasledujicich max 24 hod. ale spis jen jako alternativa ke zpresneni k dalsim zdrojum. existuje mobilne pod oboji (android; jabko).
Vložení nového komentáře
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat
Zobrazit článek Předpovědi počasí