Komentář ze dne: 17.04.2007 22:21:38
Autor: jk | (@)
Titulek: Re: Asi jste nic nepochopily
Strizlive vzato mi prijdou vase predstavy o ekonomice a fungovani reklamy dost zcestne.
Kdyz se na to (dle vas) mam divat jako na reklamu ve prospech Altajskych podnikatelu, co je prodavany produkt, kdo cilova skupina, jaky dojem o produktu reklama vytvari?
Zacal bych tim vytvarenym dojmem - u obecneho publika zatim vyvolany dojem je velmi zapadle a vzdalene exotiky-divociny, neco jako by se vydali "do zeme lidojedu", "k severnimu polu" a pod. V civilizovanych koncinach provadet prvovystupy na dosud nezname hory nelze, to se jaksi samo vylucuje.
O takovouto image vetsina normalniho turistickeho prumyslu asi nestoji. Ne kazda "reklama" je vyhoda - kdyby rekneme v CNN bezel vyrazny porad vykreslujici Prahu jako raj levneho alkoholu, poulicni prostituce a taxi mafie, radost z takove reklamy muze mit cast podniku, kde nejvetsi trzby delaji stag parties, pro ostatni lze spis hovorit o utrpenych skodach.
Dal se podivejeme na ten produkt - na Altaji dneska neni takova turisticka infrastrukura, aby to byla destinace pro beznou "rodinou dovolenou" masoveho ceskeho publika, nebo vubec nejakou beznou turistiku. Nebo pro nejakou luxusnejsi dovolenou.
Zaver z tohoto je 1. Altajsky turisticky sektor nema v soucasnosti co sirokemu ceskemu publiku zasezenemu touto "reklamou" prodavat 2. Vytvoreny image tuto skupinu od navstevy Altaje odrazuje 3. Bod 2. bude platit i v nepravdepodobnem pripade, ze by vyvoj pod Altaji a v Rusku ucinil tuto "destinaci" pristupnejsi.
U jakych skupin moznost, ze by na Altaj jeli, naopak je? Co tak vim v okoli, tak kamaradka tam v lete jede na nejake soustredeni/kurz tykajici se nejakeho vychodniho cvicebne-duchovniho systemu. Pak zjevne vyraznou skupinu tvori rozlicne odrudy batuzkaru, VHTturistu, horskych cundraku,... (*lezecke hory to zvlastnejsou) Potencial rozvoje ma i organizovanejsi dobrodruzna turistika cestovek, na miste pak aktivity v horach, rafty, kone... Komer