Komentáře
ke článku: SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla
ze dne 08.10.2009, autor článku: Petr Jandík
Komentář ze dne: 11.10.2009 00:29:15
Autor: Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Problém PR a marketingu
V uchopení PR vidím dva problémy.
1) Uvažoval jsem s jednou malou PR agenturou, že bychom do výběrového řízení také šli. Já ze své pozice spíš jako konzultant než okoliv jiného. Jenže pak jsme se dozvěděli, že by si na sebe PR agentura měla vydělat - ale to je naprostá blbost!!!! PR je investice do dobrého jména, a proto z principu nemůže vydělávat. Je to stoprocentně prodělečná aktivita.
Teprve dobré jméno můžeš finančně zhodnocovat, a pak ale nastupuje marketing. Lepší je, když je to součást firmy, ale dá se to řešit i outsourcingem, nebo najmutím marketingové firmy například na prodej práv k něčemu (třeba dresy reprezentantů, reklamy na závodech a pod.)
2) Představa, že má smysl vydělávat na závodech v lezení na umělých stnách je v současné době nepravděpodobná sci-fi. To je disciplína, která nikoho nezajímá - sponzory, veřejnost a ani samotné lezce. Když už něco z překližky, tak snad lezení na rychlost.
Daleko komerčně zajímavější jsou expedice na vysoké hory, pokud možno Everest se známými lidmi, potom lezení handicapovaných, pak možná nějaký skialpinismus a snad i rekreační lezení skalkách. Na to mohou přispívat globální i lokální sponzoři.
Reakce na komentář
"Problém PR a marketingu"
Zobrazit komentáře
Zobrazit článek SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla