Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Pavel Bém se vrátil


Jak se dělá tiskovka horolezecké expedice

AKTUALIZACE
28. května kolem šesté hodiny přistálo letadlo s předvojem úspěšné Československé expedice - dobyvatelem vrcholu Pavlem Bémem a členem Rudou Švaříčkem. Své zážitky představili na tiskové konferenci hned na letišti. Podívejte se nejdřív na menší reportáž z tiskovky, než zpracujeme přepis docela zajímavého Pavlova povídání.


Ranní mail hlásil, že tiskovka bude v 18.30 ve VIP salónku na ruzyňském letišti. Po chvíli bloudění a menším extempore s vrátným, který našel moje jméno v seznamu pozvaných až napodruhé, jsem dorazil do předsíně, podepsal prezenčku a dostal CDčko s fotkami. Média tu už byla v hojném počtu, Česká televize, Nova, Prima, Český rozhlas, ČTK, spousta dalších rádií a televizí .... no a teď už taky Horyinfo. Však taky nepřijel špičkový horolezec, ale špičkový politik, jehož koníčkem je horolezectví, ale tak už to na světě chodí. Mára Holečků by asi tolik médií nepřitáhl.

Kameraman se rozcvičuje
Kameraman se rozcvičuje, foto: Petr Jandík


Kameramani se rozcvičují, fotografové zastřelují blesky, napětí roste. Přichází asistent a hlásí ZA DVĚ MINUTY! A už je to tady. Sympaticky, vousem obrostlý Pavel Bém přichází v expedičním triku, v ruce tibetský buben. Jako správná mediální hvězda se natáčí do všech úhlů a foťáky cvakají, div se nezavaří.

Pavel Bém trpělivě pózuje fotografům.
Pavel Bém trpělivě pózuje fotografům., foto: Petr Jandík


Profesionální úsměv vydrží po celou dobu. Už se zdá, že všichni dofotili a Pavel chce pokračovat do místnoti, kde bude tiskovka, ale ještě se zastavuje a vyhovuje dalším požadavkům na pózování.

Pavel Bém s tibetským bubnem, v pozadí Ruda Švaříček
Pavel Bém s tibetským bubnem, v pozadí Ruda Švaříček, foto: Petr Jandík


V konferenční místnosti jsou nad pultíkem nepálské modlitební praporky, stůl pokrývají různé svátosti z Nepálu. Pavel ještě čelí další kulometné palbě fotoaparátů a pak úvodem říká, že tahle tiskovka není politická, ale že se chce podělit o krásné zážitky z Mount Everestu.

Bém, Švaříček a stůl plný mikrofonů a svátostí z Nepálu a Tibetu
Bém, Švaříček a stůl plný mikrofonů a svátostí z Nepálu a Tibetu, foto: Petr Jandík


Ukazuje vrcholové fotky, zabubnuje na tibetský buben. Vypráví s jistotou zkušeného mediálního rutinéra o průbehu expedice, způsobem tak akorát přizpůsobeným laikům, ale přesto snesitelným i pro horolezce.

Pavel Bém s vrcholovou fotkou
Pavel Bém s vrcholovou fotkou, foto: Petr Jandík


Sebevědomě, ale bez vytahování. Tak akorát. Neni blbej, a umí to. Ze svátostí, které si přivezl, ukazuje Mount Everest whisky, obrázek tibetského lámy a jiné artefakty.



Po tomto úvodu přisedá za pult i Ruda Švaříček a když je mu svěřeno slovo, chválí Pavla tak dlouho a intenzivně, že to Pavel raději utne a ukazuje černý a bílý kámen z Everestu.

Černý a bílý kámen z vrcholových partií Mount Everestu
Černý a bílý kámen z vrcholových partií Mount Everestu, foto: Petr Jandík


Pak ukazují novinářům takovou malou pomstu Číňanům, za nevpuštění do Tibetu. Expediční triko má totiž pod obrázkem Everestu nápis Tibet - Nepál, a ten Tibet je škrtnutý.

Zázračné kapky Dr. Béma? Mount Everest Whisky. A všimněte si škrtnutého Tibetu na triku.
Zázračné kapky Dr. Béma? Mount Everest Whisky. A všimněte si škrtnutého Tibetu na triku., foto: Petr Jandík


Povídá se o ledopádu Khumbu, dementují se pověsti, že v ledopádu zahynulý Šerpa byl z jejich expedice - nebyl. Ostatně, kdo do toho vidí, ví, že ledopád Khumbu je ruská ruleta a padnout tam může kdykoliv cokoliv na kohokoliv, bez ohledu na národnost a stranickou legitimaci či výkonnostní třídu.

Ruda Švaříček s panoramatem Everestu, Pavel Bém vykládá o ledopádu.
Ruda Švaříček s panoramatem Everestu, Pavel Bém vykládá o ledopádu., foto: Petr Jandík


Přestože byla tiskovka prohlášena za nepolitickou, politických otázek padalo nejméně polovina. Jedna redaktorka se zeptala, proč šli z posledního tábora už v noci a bylo jí to obšírně vysvětleno. Samozřejmě se ale také zeptala, jestli Pavel během expedice chyběl, nebo nechyběl na radnici. I to bylo trpělivě a obšírně zodpovězeno.

Novinář si píše (co z toho asi vyjde?), rozhlasák natáčí a paní Bémová sleduje bezchybný mediální výkon svého muže.
Novinář si píše (co z toho asi vyjde?), rozhlasák natáčí a paní Bémová sleduje bezchybný mediální výkon svého muže., foto: Petr Jandík


Aníž by se na to někdo ptal, zabrousil Pavel i na otázku kyslíku při výstupu. Kyslík nepoužíval až do Jižního sedla. Tam si ho vzal proto, že v noci, když vyráželi, byla děsná kosa, sněžilo a bál se omrzlin. Na vrchol došli za 7,5 hodiny - je to téměř 1000 výškových metrů. Během výstupu se počasí uklidnilo. Museli chvilku čekat, než vyjde sluníčko a pak měli, jak už je z fotek vidět, nádherný summit day. Do Jižního sedla sestoupili za 2,5 hodiny (skoro bych se vsadil, že jeli kusy i po zadku) a pak sešli až do C2.

Na dotaz, jestli to informování médií je začátek další volební kampaně, bylo odpovězeno, že ne, ale že když minule odjel na Carstens Pyramid a neinformoval o tom, vedlo to k tak nesmylslným spekulacím, že protentokrát zvolil otevřenou taktiku poskytovat médiím maximum informací.

Aby pochybovači uvěřili, byl kromě vrcholových fotek k vidění i certifikát.
Aby pochybovači uvěřili, byl kromě vrcholových fotek k vidění i certifikát., foto: Petr Jandík


Pak byl Pavel odvolán na živý vstup do TV Nova a tak doporučil mezitím novinářům občerstvení včetně vzorků tibeského čaje. Vydal jsem se za tím čajem, protože na můj nastydlý krk mi to připadalo lepší, než kola či pivo, ale nenašel jsem ho.

Vystaven byl i Mammutí expediční sud, batoh a spacák, anžto nebylo jisté, že Novinář Obecný ví, jak taková věc vůbec vypadá.
Vystaven byl i Mammutí expediční sud, batoh a spacák, anžto nebylo jisté, že Novinář Obecný ví, jak taková věc vůbec vypadá., foto: Petr Jandík


Chvíli jsem pak diskutoval s Rudou Švaříčkem. Říkal, že průchodnost ledopádu zajišťuje skupina Šerpů pro všechny. Za průchod se platí a za použití fixů taky. Pavel se ještě na chvilku vrátil, ukázal vrcholové video, povídal o tom, jak jim spadly Wokna a nemohli používat počítač se satelitním připojením k internetu, takže museli používat satelitní telefon. Ten je sice lehčí, než mobil a stejně veliký, ale má taky baterie a ty se dají dobíjet jen v Base Campu a v mrazu ztrácejí kapacitu.

Tak to je tak zhruba všechno a na závěr se podívejte na jeden z důvodů, proč na Bémovu tiskovku přijde víc novinářů, než na tiskovku ČHS.

Komu se nechtělo poslouchat o horách, mohl se nacpat, že by už nikam nevylezl
Komu se nechtělo poslouchat o horách, mohl se nacpat, že by už nikam nevylezl, foto: Petr Jandík


Jo, a musím se omluvit Kubovi, že jsem tentokrát musel začít reportáž bez něj. Snad mi to odpustí.

Zde je galerie obrázků

On -line rozhovor se konal 30.5. 2007 od 10.00 hodin.

Pavel při on-line rozhovoru na Českých novinách upřesnil:

K použití kyslíku:
"O kyslíku jsem psal, vždycky to je loterie. Taky si teď říkám škoda. Ale, ten jeden omrzlý prst také stačí..."
Upřímná odpověď. Skoro každý se někdy něčeho bál a pak zjistil, že by to bylo bývalo šlo.

K upřesnění obtíží cesty:
"C3 - C4 má pár nepříjemných skalních prahů kolem Rockbandu a Ženevské ostruhy a minimálně dva, při níže položeném C3 dokonce tři slušné ledové prahy, které mají i víc než 80 stupňů."

K sestupu:
"Dolů by se po "zadku" kousky určitě dalo jet, ale my jsme 18.5. při vrcholovém výstupu sestupovali až do C2 (6400m) a sestupu jsme si moc neužili. Navíc, ulítnout na něm znamená obrovské riziko. Ale po "zadku jsem jel" nejméně 300 m z "Balkónu" do Jižního sedla. Naprosto supr!"

Expedici s názvem "Czech-Slovak Everest Expedition" vedl Slovák Vladimír Zboja, dalšími členy byli psychiatr Pavel Bém, zubař Ado Eliáš a Rudolf Švaříček.






[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 28. 05. 2007 | Počet komentářů: 30 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme




Komentář ze dne: 29.05.2007 05:45:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: .
Dobrá reportáž Petře. Pěkně vybalancovaná ironie s pochopením toho, že šoumastgouon. :-)
Jo, máme novou tvář (horo)lezení. S tím, že lezci se leckdy změnili na plakátovací plochy na reklamu jsme se smířili, Teď ještě lezení ve spojení s budováním mediální politické image.
No, takovej Lammer se asi vrtí v hrobě, ale co naděláme,stávaj se horší věci. :-)
0 0

Komentář ze dne: 29.05.2007 12:13:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena (alena@netsystem.cz)
Titulek: aha
Pěkný Petře! Tak už konečně víme jak na to, příště něco uvařím a napeču ....a na copak jsi se zeptal?
0 0

Komentář ze dne: 29.05.2007 12:22:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: aha
Měl jsem v hlavě ten kyslík, ale to Pavel řekl sám a jinak bylo jeho vyprávění natolik úplné, že jsem neměl potřebu se ptát na věci horolezecké a nechtěl jsem se ptát na věci stupidní. Trochu mne zarazilo, že tvrdil, že sklon stěny k Jižnímu sedlu je až 80 stupňů. Dosud jsem měl z literatury dojem, že se tam až do sedla chotí s hůlkama a že prakticky jediné lezení je trojkový Hilaryho výšvih. Ale já tam nebyl, on jo, takže těžko se přít.
0 0

Komentář ze dne: 29.05.2007 13:25:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: Re: Re: aha
Politici preci nelzou! Jen treba to reknou tak, aby... Nepreslechl jsi se? Treba rikal, ze sklon misty dosahuje... coz urcite ano, nekde nejaka prevej bude...
Nonononooooo... jiste, jiste, takovy vtip...
Tyhle akce jsou dobry, ale chce to igelitku a nabrat si i na doma! Taaakovyho jidla!
0 0

Komentář ze dne: 29.05.2007 13:46:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: aha
No on říkal že až.... Nelze vyloučit, že tam třeba takovej strmější kousek může být. Ostatně vzpomeň si na debatu o Macholdově sjezdu na prkně před nějakou dobou. :-)
0 0

Komentář ze dne: 29.05.2007 14:04:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: Re: Re: Re: Re: aha
Na to nejde zapomenout. :-)
No jasně, až... To by bylo divný, že by tam takovej nebyl. Hang na Terinu ma i kolmace. A kdybys viděl co nafouká fukejř na Brdech!!! :-)
No, dobře, nóóó.. :-)
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2007 15:37:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Upřesnění
Upřesnění obtížnosti je v aktualizaci článku.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2007 23:02:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Není-liž pravda?
Bulvár si razí cestu na Horyinfo :-)
0 0

Komentář ze dne: 31.05.2007 09:03:04     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Není-liž pravda?
Ó děkuji. Uznání od mistra oboru potěší, cením si toho :-)
0 0

Komentář ze dne: 31.05.2007 11:17:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Není-liž pravda?
Do předvádění celebrit místo popisů vertikálních výletů jsem ještě neklesl, nejsem tedy žádný mistr. Bohužel jsem to ještě nezvládl :-) Ale teď vážně: co kdo jedl, pil, jak se usmíval a co na to říkala jeho paní a že u toho byly kamery je většinou žurnalistická pokleslost do společenských rubrik a bulvárních novin.
0 0

Komentář ze dne: 31.05.2007 16:18:43     Reagovat
Autor: [Bém Pavel] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Není-liž pravda?
Když už se máme bavit vážně, se zařazením tohohle článku do společenské rubriky zcela souhlasím. Pokleslost nebo nepokleslost ovšem podle mne není určena tématem, ale způsobem jeho zpracování a to může být různé. Protože jako amatér na tiskovky tohohle typu nechodím, bylo to pro mne nové a zajímavé, proto jsem o tom napsal. Třeba taky trochu jako studium toho, jak se má dělat propagace horolezectví pro nehorolezecká média.
Mnozí vynikající lezci jsou pravým Bémovým opakem. Dostat z nich informace co a kde lezli je výkon srovnatelný s rozloupnutím trezoru české národní banky, vydolovat z nich fotky problém dvakrát takový, protože se třesou aby jim sponzor nezkrátil peníze, protože jejch fotka vyšla nejen na webu sponzora. No a pak přijdeš na tiskovku, kde aktér dodá obrázky, popovídá, postojí, to je paráda. Vloni to byl Fojtík, letos Bém. Jestliže celebrita provede vertikální výlet, a to výstup na Everest určitě je, nevidím důvod to ignorovat. Pavel Bém mne zajímá výhradně jako horolezec a taky nikde na Horyinfu nenajdeš označení jeho pracovní funkce. Je to asi dáno tím, že jsem si ho kdysi jako trenér vybral do pražského mančaftu a všichni, kdo v něm byli, mne zajímají, ať je to Bém, nebo Nosek, a nebo Jarda Jadlovský, který je po úrazu upoután na vozík.

0 0

Komentář ze dne: 01.06.2007 15:54:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Není-liž pravda?
Je to asi záležitost citu, o čem se bavíme. Tvůj postřeh ohledně propagace horolezectví je ovšem přesný. K tomu mám ovšem jednu poznámku - o tomhle melu neustále už několik let, ale kde nic tu nic. Příklad s Pavlem Bémem je indikátorem, jak novináři pohlížejí na ČHS. Do Horydoly mi volali cca 20x z tiskových agentur i deníků, abych řekl nějaký názor, připadně abych jim osvětlil, jak to v lezení chodí. Dvakrát jsem se zeptal, jestli volali taky na ČHS, a moji bývalí kolegové mi řekli, že buď se nedovolají, nebo že ČHS nemá dostupného mluvčího. Skončilo to tak, že místo aby se zviditelnil ČHS, tak se zviditelnily Horydoly. Zároveň nutno dodat, že já jako horolezec, ale zároveň novinář, určitě odpovídám kritičtěji a nezávisleji, než ČHS a lezci, kteří by měli žít v symbióze a navzájem se podporovat. Zase opakuju, že je potřeba mít v ČHS někoho, na kterého najdou novináři jednoduše telefon a mail, mít připravené prezentační fotky, případně nějaké video (ale musejí se dát použít i tam, kde zakazují skrytou reklamu) a pohotově odpovídat v krátkých jednoduchých, srozumitelných a výrazných větách. Nic jiného v tom není.
0 0

Komentář ze dne: 01.06.2007 16:22:26     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: V podstatě souhlas
S tím co píšeš se dá celkem souhlasit, snad až na to, že si nemyslím, že by ČHS v případě dotazu odpovídal závisleji. Možná by na webu mohla být extra záložka a v ní snado dostupné informace a kontakty.

Na druhou stranu, pokud pracuji jako novinář, a znám novináře Y, o kterém tuším, že taky leze, je pro mne pohodlnější zavolat jemu, než si otevírat web ČHS a ptát se tam.

Další důvod je, že kromě Jindry není nikdo v ČHS zaměstnancem a musí se taky něčím jiným živit a proto jsou reakční časy možná trochu delší.
0 0

Komentář ze dne: 01.06.2007 17:25:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: V podstatě souhlas
1) Příklad rozdílné odpovědi: já jsem říkal něco v tom smyslu, že výstup na Everest není žádný špičkový výkon a dneska to už chodí i lidi, kteří nemají ani horolezeckou praxi, je problém neomrznout, vydržet se silami a vydýchat to. Mluvčí ČHS by měl říkat něco jako že je to stále solidní výkon, že už to sice leze spousta lidí, ale z Česka jen deset a že to dá dost práce tam vylézt a že ČHS má ve svých řadách i širší himalájskou špičlku, například Martina Minaříka, který právě teď zdolává ten a ten kopec. 2) Kromě těch dvou, o kterých jsem se zmiňoval, jsem žádného z volajících neznal a myslím, že ani oni mě ne. 3) Důvody pomalejších reakčních časů, nebo také žádné odpovědi, nikoho z médií nezajímají. Když nedostanou odpověď hned, seženou si informace od někoho jiného. Nic jiného jim také nezbývá, protože o pár hodin později zpráva už skoro nikoho nezajímá.
0 0

Komentář ze dne: 02.06.2007 11:26:05     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: V podstatě souhlas
Tvou odpověď ad 1) považuji za špatnou, protože je zavádějící a neúplná. Chybí informace, že se to platí POUZE pro výstup normálkou, s podporou Šerpů a s kyslíkem. Informace laikům bez tohoto doplnění vede zákonitě k paušalizaci a podceňování skutečně hodnotných výkonů a ve svém důsledku k poškozování pověsti horolezectví před laickou veřejností. To ostatně platí i pro mnohé jiné tvoje výroky a články pro obecná média, které jsem viděl (neviděl jsem všechny, nijak to nesleduju). To, že na druhou stranu podrobně informuješ o tom, kde se nesmí lézt a podobně, má dopad jen na horolezce, takže se to tím nenapraví.
K 2) se nemuhu vyjádřit a 3) je pravda.<br>
Jo, kampak u tebe zmizel ten skvělý nebulvární a nepokleslý článek o mlžícím Bémovi?

0 0

Komentář ze dne: 03.06.2007 23:25:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: V podstatě souhlas
AD 1) Samozřejmě že jsme se vždycky bavili o Bémově výstupu normálkou přes Jižní sedlo, tak mě nechytej za slovo. AD Horydoly: Článek jsem v pátek v noci omylem smazal a neměl jsem žádnou zálohu. Stalo se to poprvé za čtyři roky existence. Bohužel jsem musel k ránu promazat práci robotů, které se nám dostali přes antispamovou ochranu, a s tím jsem se překliknul i u Béma. Roboti nás stejně jednou ovládnou.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 08:28:44     Reagovat
Autor: [Bém Pavel] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Zálohování
Tenhle důvod mne skutečně nenapadl. Jestli pracujete bez zálohování, pak jste hazardéři, kteří si neváží své práce. Ovšem stát se to může. Pokud bys chtěl článek obnovit, mohu ti poskytnout jeho zhruba druhou verzi. Sylšel jsem, že se tam vyvinula poměrně pozoruhodná diskuse, ale neviděl jsem ji. Prý něco o tom, že Jančík není starostou Prahy 4, ale Prahy 5 a tak podobně.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 09:00:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: Re: Zálohování
Si tam snad prolezu pres ty strasny kola misto indexu! Bude aktualizacia? "Horydoly dejaftr po utoku robotu". "Mlzici Bem se ztratil v mlze HorydolyBaster!" "Jancik chce take na vrchol!" :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 11:21:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Zálohování
Zálohy samozřejmě máme, ale strefil jsem se přesně do okamžiku, kdy už to tam nebylo a ještě to tam nebylo. Proto to bylo poprvé a doufám, že i naposled. P.S. Kde to v Googlu najdu? Jsem v tomto ohledu nevzdělán...
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 12:20:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal A. (@)
Titulek: Re: Re: Zálohování
Když dáš do googlu "horydoly bém", tak je to hned první odkaz. Neklikat však nahoru na nadpis jako obvykle, ale dole na Archiv (google jako jediný vyhledávač poskytuje tuto možnost přes protesty některých provozovatelů webových stránek, kterým vadí zpřístupnění starších verzí nebo věcí, které dali na web omylem apod.).
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 11:09:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal A. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: V podstatě souhlas
Ahoj Kubo. Stačí archiv Googlu (je tam verze toho článku z 1.6., 14:14h).
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 11:35:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Potíže redaktora a horolezce
To je ale krásná verze, asi jedna z prvních, ještě s jinou fotkou a nevědomostí o složení expedice:-). Já mám ve své sbírce taky celkem pěknou verzi po první aktualizaci a s pětii diskusními příspěvky. Poslední je od Novináře z 1.6. 17:03.
Jsem ochoten ji poskytnout pro vědeckou práci na téma "Závislost obsahu článku na obsahu diskuse ve webových médiích". Za odměnu ovšem požaduji poslední stav diskuse před záhadným zmizením Béma i mlhy :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 12:21:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal A. (@)
Titulek: Re: Potíže redaktora a horolezce
Se člověk na tom webu někdy docela pobaví :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 13:44:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Potíže redaktora a horolezce
1) Nebylo to záhadné zmizení, ale moje obyčejná chyba a smůla že jsem se strefil přesně do okamžiku mezi dvěma zálohováními. 2) Ony diskuse na webu neslouží jenom ke vzájemným urážkám, ale také jako solidní zdroj informací a posunují žurnalistiku o hodně dál a umožňují získávat čtenářům přesnější informace.
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 13:46:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Potíže redaktora a horolezce
Souhlas, dokonce mám dojem, že s upřesněním od čtenářů ve svých pracovních postupech přímo počítáš :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 14:01:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Potíže redaktora a horolezce
Ne že bychom přímo počítali, že vždycky se objeví něco nového, ale když se tak stane, tak to pokud možno hned zapracujeme do článku a neskrýváme, že jsme udělali akualizaci a taky píšeme, odkud ta informace přišla. Když se podíváš třeba na Idnes podrobněji, tak někdy se článek mění co pět minut, ale ne vždy je přiznané, proč tomu tak je, co se změnilo, jaká byla předchozí verze a odkud informace pocházejí. Mnohé jiné servery zase bez skrupulí mažou celé články nebo diskuse pod nimi. (Často chodí dopisy od právníků, že chtějí v zájmu jimi pasených firem nějaký článek vymazat. Zásadně to neděláme a oni se diví, že proč ne, když nám to nic neudělá...?)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 14:11:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Potíže redaktora a horolezce
Já jsem to myslel spíš tak, že si před vypuštěním článku odpustíte tu námahu něco ověřovat a zjišťovat a počítáte s tím, že vám to čtenári najdou sami. Myslím, že složení Bémovy expedice je poměrně ilustrativní příklad, ale našly by se i další :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 14:41:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Potíže redaktora a horolezce
Nutno rict, ze tyhle informace, ktere jsou vetsinou vsude, tady byli opravdu ponekud v mlze. V mlhach bloudil i jinak dobre informovany EverestNews.com . Osobne tu mlhu neprisuzuji jen nasim tureckym spoluobcanum.
Ale pripojuji se k "bobriku mlceni" ktere se jinak svorne drzi. Nejak mi to totiz nebere. :-)
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 13:40:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Mnohé díky!
Všem děkujeme za pomoc při rekonstrukci smazaného článku. Nejnovější verzi najdete zde: www.horydoly.cz/vypsat.php?id=8822
0 0

Komentář ze dne: 04.06.2007 13:49:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Mnohé díky!
A já děkuju za obnovení i s diskusí :-)
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci