Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Disciplinární trest Adama Ondry


Rozhodnutí DK nabylo platnosti

Na stránkách Českého horolezeckého svazu byla zavedena nová rubrika platných rozhodnutí Disciplinární komise a prvním uveřejněným případem je porušení pískovcových Pravidel Adamem Ondrou.


Jednalo se o to, že ve článku o akci organizované Hudysportem pro své sponzorované lezce, které se zúčastnil Adam Ondra, uveřejněném na stránkách lezec.cz, byla na krásných fotografiích Pepe Piechowicze dokumentována fantastická přelezení nejtěžších cest v Labském údolí našim nejtalentovanějším lezcem, při nichž však byla porušena Pravidla lezení na českých pískovcích, jak zveřejněné fotografie nezvratně dokazují. Následná bouřlivá diskuse pod článkem vedla nakonec k oficiálním dotazům na vedení, co s tím hodlá dělat. Na své schůzi v červnu přistoupila Komise alpinismu, pod kterou spadají i reprezentanti ve skalním lezení k potrestání Adama Ondry a varování ostatním reprezentantům, že nesouhlasí-li s pravidly, musí se je snažit změnit a ne porušovat.

Adam Ondra v cestě Silbergeier
Adam Ondra v cestě Silbergeier, foto: Eva Ondrová


Eva Ondrová, matka Adama Ondry, si následně na princip rozhodnutí KA stěžovala Výkonnému výboru.
Ve stejné době podal pan Wolf disciplinární stížnost na šest reprezentantů, kteří rovněž pravidelně porušují zákaz používání magnézia a byli při tom dostatečně zdokumentováni. Jsou to v podstatě všichni, kteří nepocházejí z Brna a okolí.

VV ČHS v souladu se stanovami ustanovil Disciplinární komisi a tyto stížnosti jí předal. Zároveň na jednání u příležitosti HFF v Teplicích rozhodl zrušit rozhodnutí Komise alpinismu a předat i případ Adama Ondry k řešení Disciplinární komisi.

Odam Ondra, portrét
Odam Ondra, portrét, foto: Eva Ondrová


Disciplinární komise rozhodla potrestat Adama Ondru podmíněným trestem - zákazem činnosti na 1 rok s podmínkou na 1 rok. Tím vlastně Adam nepřijde o žádné svazové dotace a nebude-li v dalším kontaktu s Diciplinární komisí, nebude mít již trest na jeho stoupající kariéru žádný vliv. V odůvodnění svého rozhodnutí stížnosti na Pravidla a jejich schválení valnou hromadou "disciplinární komise odmítla s tím, že není oprávněna tyto záležitosti zkoumat a posuzovat. Pravidla byla schválena VH ČHS jako nejvyšším orgánem svazu, a jsou proto platná a závazná pro všechny jeho členy" a přihlédla ke slibu Evy Ondrové, že Adam na pískovci s magnéziem již nepoleze, pokud by za to měl být trestán.

Rozhodnutí Disciplinární komise se mi zdá být úměrné stupni porušení Pravidel a je důležité tím, že vrací celému ČHS tvář pro jednání s ochranou přírody, která již dlouhou dobu kritizuje nedodržování vlastních pravidel. Pro celou lezeckou komunitu by bylo nejlepší najít nějaký všeobecně přijatelný kompromis mezi ochranou přírody, povolující nám lezení, která nemá pro magnézium mnoho pochopení, klasiky, kteří nechtějí zapatlané cesty, nelezci, kteří se také nechtějí dívat na fleky na skalách podél turistických cest a výkonnými lezci, kteří nechtějí bez prášku lézt cesty blížící se jejich výkonnostnímu maximu a lezci přišlými z umělých stěn, kteří bez magnézia mnohdy ani neumějí lézt. To není jednoduché, zejména když řada účastníků diskusí není ochota naslouchat žádným argumentům opozice a přemýšlet o nich. Nakonec asi rozhodne hlasování na další valné hromadě a jaká na něj bude reakce ze strany ochrany přírody, se uvidí.

Dokumenty a články týkající se tohoto případu:
Článek, který to celé odstartoval
Zápis ze schůze KA
Komentář Horyinfo
Zpráva Lezec.cz s dlooooooouhými komentáři
Zápis z jednání VV ČHS 21. 9. 2007
Rozhodnutí DK, která nabyla právní moci


Adam Ondra v cestě Martin Krpan, 9a
Adam Ondra v cestě Martin Krpan, 9a, foto: Eva Ondrová







[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 07. 11. 2007 | Počet komentářů: 45 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Tráva a kyslík na Broad Peaku (15.08.2024)
Nový návrh NP Tanapu (12.08.2024)
Valná hromada ČHS (13.04.2024)
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 07.11.2007 22:49:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zoban (zoban@seznam.cz)
Titulek: ???
Myslim ze by se vsichni meli tak trochu zamyslet jestli nebude na case na VH CHS v breznu pristiho roku zajet. Osbne zacinam velmi vazne premyslet o nejakem jinem spolku, ale treba jeste neni uplne pozde :-(
Znovu se bude opakovat co jsem rekl uz mnohokrat: Z dlouhodobeho hlediska restrikce a zakazy nikdy nic nevyresili.
Tak nam na pisku nepolezou reprezentanti, vlastne tu reprezentaci muzeme zrusit, ale fakt mne zajima co udelame s temi 95% lidi co lezou cesty pres IXa s MG.
Tak to mne opravdu zajima....
Radek
0 0

Komentář ze dne: 07.11.2007 22:58:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re: ???
Mno: myslim si, že členové DK tak trochu doufají, že další VH se zákazem udělá nějakou změnu aby už nemuseli takto rozhodovat.
Nevim, proč by se měla rušit reprezentace a 95 procent lidí, co lezou IXa a výš s mágem se bude muset časem naučit poslouchat.:-)
0 0

Komentář ze dne: 07.11.2007 23:23:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: ???
Obávám se, že vzhledem k současnému postoji OP se po VH může změnit jen důvod disciplinární stížnosti z porušení Pravidel ČHS na porušení pomínek povolení lezby, případně porušení zákazu lezby.
Pokud bude MG v Pravidlech všeobecně povoleno, a budeme žádat povolenky s tím, že MG je nedílnou a legální součástí lezení, bude na to ochrana přírody reagovat zvažováním této skutečnosti a nepochybně ji v nových (ne)povoleních zohlední. O tom, jakým způsobem bude VV zaúkolován Valnou hromadou, případně sámn sebou v řešení téhle otázky, může rozhodnout hlasování právě na VH. Při rozhodování je třeba zvažovat hrozící omezení lezeckého prostoru, kterým by mohlo být vykoupeno všeobecné lezení s magnéziem všude, nebo případně jenom někde.
0 0

Komentář ze dne: 07.11.2007 23:14:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: ???
To je opravdu problém. Stejně tak je problém, co s tou masou, která leze s MG už i od dvojek. Reakce mnoha začátečníků je, když jim něco nejde, místo trénování a přemýšlení sáhnout do pytlíku a zdaleka to není na IX a více. Na každé umělé stěně se čas od času sundají chyty a očistí WAPkou. Zátež cest v přírodě je samozřejmě menší než na umělé stěně, ale tento proces tam bude také, jen pomalejší. Tam se ale WAPkou čistit nedá.
Ve všech oblastech kromě Labáku, i když o ten jde momentálně hodně, je používání MG zakázáno nejen našimi pravidly, ale, a to má podstatně větší váhu, přímo samotným textem povolení. Takže zrušení zákazu MG v pravidlech ČHS na stavu všude, kromě Labáku, nic nezmění. Stanovisko CHKO Labské pískovce je k používání MG negativní a dá se předpokládat, že po změně pravidel ČHS iniciují i tam zákaz sami.
Pro členy jiných spolků UIAA platí podmínky povolení lezecké činnosti naprosto stejně, jako pro členy ČHS, takže přechod do jiného spolku by na tom nic nezměnil.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:09:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (radim@exex.cz)
Titulek: Re: Re: ???
Změnilo by se to, že by byli postižitelní pouze ochranou přírody, která má pevně věřím jiné priority...a nikoliv mateřskou sportovní organizací, která léta nad podobným počínáním přivírala oči a problém neřešila a projekty veřejně známých provinilců finančně podporovala....
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:21:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: ???
Radime, co je pro ochranu přírody jednodušší a levnější? Přibrat další strážce, aby chodili, hlídali a pokutovali, nebo prostě lezení nepovolit? Tenhle názor je jednou z sice rozšířených, ale neopodstatněných pověr. Veškeré výjimky, a vyhrazení jsou na žádost a popud ČHS. OP s nimi svoluje s tím, že žadatel zajistí dodržování povolených podmínek.
S tím zavíráním očí a neřešením máš ovšem naprostou pravdu.
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 08:37:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - radim bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: ???
Tohle je nesmyslné strašení. Pokud veřejný zájem - či zájem občanského sdružení bude dostatečně velký nic takového se nestane. I z příspěvků samotných ochranářů je patrné, že je trápí lezení v době hnízdění, dělání cest v zakázaných oblastech, někde třeba turisti, kteří si něco uloupnou, vytrhnou odnesou.....sem tam nějaký ochranář hledá zástupné téma tak vytáhne MG, ale pevně věřím, že to je problém především rozhádaných lezců a až následně ochrany přírody, které doufám řeží z peněz daň. poplatníků jiné zásadnější problémy než je někdo s pytlíkem na zadku. V době kdy se prohánějí motorkáři po lese, vzniká i průmyslové skládky 7 metrů od CHKO ( pod Tisou ) atd...by to byl kocourkov a já se snažím věřit ve funkční státní správu. Konec konců k žádnému zákazu nikdy nedošlo. Do budoucna systém vyjímek jistě padne....a padl by asi dávno kdyby se do tohoto systému v rámci stížnosti k soudu ČHS obula....není přeci možné, aby členové občanského sdružení měli větší práva než jiní občané přo dodržování všech pravidel a dodržování návštěvního řádu - obdobně to dopadlo i v sasku .
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 10:30:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Radime, mám na stole výsledek ankety, kterou jsme dělali mezi VŠEMI ZÚČASTNĚNÝMI správami CHKO a NP ohledně vztahu k lezcům a lezení. Dotazování byli šéfové, tedy ti, kdo rozhodují. Výsledky, které právě zpracovávám a budou publikovány jasně dokazují, že pohled ochranářů na nás a dodržování podmínek je v zásadě nepříznivý. Ano, nejen kvůli MG, v tom máš pravdu. Ale žádná ze správ není ochotna v oboru MG k ústupkům.
Podmínky ochránců jsou a budou stejné, lhostejno, je-li lezení povoleno výjimkou pro ČHS, nebo vyhrazením činnosti z jejich strany. Stále to bude tak, že budou vliv horolezců sledovat a pokud problémy, viděné jejich očima přesáhnou pro OP přípustnou hranici, začnou utahovat kohoutky. A zase je pro výsledek vcelku irelevantní, jestli zruši, nebo omezí výjimku, nebo omezí prostor a možnosti vydané v návštěvním řádu.
Tvoje volání po "rovnosti občanů" může být skutečně vyslyšeno, ale výsledek pak může být takový, že členové občanského sdružení již nebudou mít vyšší práva než ostatní občané. Proto by bylo dobré si podobné požadavky ve vlastním zájmu rozmyslet a zacházet s nimi dost opatrně.
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 22:16:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Príma Radime. Je to možná nesmyslný strašení. Osobně se domnívám, že nejlépe ochráněné budou ty skály, na které se nepoleze (tento názor je sice proti mému zájmu, ale v zájmu veřejném - mám-li být důsledný). Ostatně, OP celkem běžně přiznává, že jí jde v mnoha případech rovněž "jen" o regulaci počtu... Koneckonců v tom Sasku také reguluje. Koneckonců i zákazy v některých částech, zákazem máča, atd. A pak tam je ještě ta vymahatelnost... Prostě ty své zákazy také OP hlídá (společně s polocií, ale nakonec i samotnými horolezci, kterým jde o to, aby se mohlo lézt a lézt se nebude, když se nebudou dodržovat zákazy).
Takže si osobně mylím, že ochranářům je dost jedno, zda povolí lezení na základě vyjímky, nebo na základě "vymezení" či NŘ. Jen to možná nebude občas nám, lezcům, po chuti.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 10:16:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (radim@bzura.org)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
No opravdu bych to neviděl tak dramaticky. Horolezci jsou poměrně početná skupina - nebo čím dál početnější. Jejich nevýhodou je, že jsou poměrně ledabile organizováni, nejednotně vystupují atd...ale pevně věřím, že když půjde do tuhého semknou se a své zájmy budou schopni prosadit. Na písku se leze přes 100 let, je to v ČR tradiční sport, tak se nedomníám, že by byl realný plošný zákaz pro několik desítek tisíc aktivních horolzeců. Jinak samozřejmě je nutné počítat i s turisty, kteří se v rámci naučných stezek pohybují na úpatí či naopak na vrcholech masívů a jsou jich třeba jen v tisé statisíce ročně. Nějaká plošná konzervace není dle mého reálná. Názor vedení chko, kteří jsou často velice militantní je jedna věc, ale realita věc druhá. Jsou v tom zájmy obcí, ubytovatelů atd... a nelze jen tak plošně cosi zakázat - nebo lépe řečeno lze, ale ty důvody by museli být opravdu vážné, zdůvodněné a samozřejmě následně vymahatelné. I v NP je možné provozovat dle platných podmínek horolezectví ......a v našem státě je nějakým stupněm chráněna cca 1/4 ( odhadem ) území - v podstatě vše mimo města a pole ( taky né vždy ). Pokud by docházelo trvale k výraznému porušování - poškození zkal horolezeckou činností s jasnou dokumentací, asi by se cosi dělo.....ale ony působí i jiné vlivy jako mráz, eroze, kyselé deště a pak někde vzádu ti horolezci. Jak jsem psal výše...anketa je jedna věc, ale konkrétní opatření v podobě zákona či vyhlášky s právním dopadem věc jiná.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 13:51:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka Hušek (h u s e k @ n a t u r e . c z)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Radime, varuju před nemístným optimismem. Nemám čas se dlouze vypovídávat, takže jenom potvrdím, že Petr s Tomášem to vidí velmi poučeně a realisticky. On opravdu není zvláštní problém zařídit, že horolezci budou v rezervacích tahat za výrazně kratší konec než doposud. Nebylo by to nic nového, pro příklady uzavření podstatných částí nebo celých oblastí je možné nakouknout za hranice ČR. Ani s tou vymahatelností by to nebylo tak tragické - lezčík visící na skále je poměrně nápadný jev, krom toho je poněkud méně mobilní než motorkář... Není třeba hlídat čtvrtinu území ČR, lezení je reálně regulováno na cca 2-3% výměry státu a to by přiměřeně uhlídat šlo. Jenomže ochranáři zatím považují takovou polarizaci vztahů s lezci za zbytečnou a rádi by se rozumně dohodli i nadále. Doufám (ačkoliv tomu čas od času přestávám věřit), že lezci taky.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 15:51:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Ahoj Jirko....lezci , nebo alespoň větší poučená většina se samozřejmě také dohodnout chce a vztahy jsou myslím korektní...prohřešky s reálným vlivem na ŽP jsou, ale nic tragického. Řekl bych, že vztahy jsou korektní a často založeny na vzájemné toleranci...spolupráci atd. Je jasné že vše je lepší než řinčet paragrafy a vyhláškami, které se dají našroubovat v podstatě na cokoliv. Domnívám se, že natolik fatální a neřešitelný stav nenastal, že by se muselo sahat k nějakým ultra zákazovým a nedej bože plošným akcím. S tou vymahatelností....no to je věc složitá a asi lokalitu od lokality. U nás v Tisé či ostrově, kde bydlím a občas i lezu jsem orchánce dosud nepotkal.... i když by to bylo občas potřeba vzhledem k porušování pravidel nejen turisty, kolaři, motorkáři, koňaři a lezčíky, ale i samotnou obcí...která má z NPR extra atrakci s příjmem do poklany přes 1000 000 kč...ale o tom jsem psal už mnohde jinde.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 16:38:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Koukám Radime, že vůči Jirkovi H. tvoje bojovnost trochu ochladla :-). ale ke tvému tvrzení v předchozím příspěvku: Z čeho usuzuješ, že lezci jsou velká skupina? ČHS má tak kolem 13000 členů, i kdyby bylo ještě jednou tolik neorganizovaných, jako že není, bylo by to 26000, což je kolem 0,26% obyvtel ČR. Nelezci mají naprosto zřejmou mnohonásobnou převahu.
A neodpověděl jsi mi na dotaz, co říkáš Editě k lezení na písku?
0 0

Komentář ze dne: 13.11.2007 09:05:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
No řekl bych, že bych změnil názor....je to řekl bych konzistentní se změnou v poměrně dlouhé časové ose. Jasně chvilkové nálady či nevhodná volba slov mohou celkový výsledek ovlivnit....Nemyslím si, že má smysl vypočítávat koli procet či promile obyvatel leze? Kolik je myslivců a jakou mají podporu v zákoně?! Kolik je třeba registrovaných cyklistů či inline bruslařů?! ...a budují se cyklostezky i krz CHKO....je to prostě o lobingu a schopnosti prosadit si své názory a požadavky. Jirka Hušek je vcelku pragmatický diskutér, který se pohybuje většinou ve věcné rovině. Jinak pokud ČHS nechce ztratit tvář či alespoň nějakou existující podporu musí stejně razantně postupovat proti všem a i všem prohřeškům vůči pravidlům...a né si chladit žáhu na malim úspěšným klukovi po jednom výletu do Labáku... i když samozřejmě oběť je to nejsnažší. Vedoucí VK či oblastní VK mohou podat obdobných podmětů od stolu stovky....
0 0

Komentář ze dne: 13.11.2007 11:02:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Lobbing- souhlas. Myslivci jsou rozhodně úspěšnější.
ČHS - ano. musí oznámené přestupky řešit, padni komu padni.
Musím se ohradit proti dezinterpretaci, že byl Adam vybrán, jako snadná oběť. To je pouhá pomluva. Adam je jako nejtalentovanější lezec nejvíc vidět, jeko činy jsou nejvíc medializovány, mají největší vliv na veřejnost - kladný i záporný. Tak tomu bylo i v případě jeho přelezů v Labáku, po kterých následovaly takovéí reakce veřejnosti, že ČHS nemohl nereagovat.
Adam je nejlepší a proto také on a jeho rodiče musí více než jiní vážit své činy.
Doporučuji ti zopakovat si průběh událostí a prohlédnout diskuse, na které jsou odkazy v tomhle článku,
Tedy ješě jednou: Adam nebyl vybrán k potrestání vedením ČHS, ale svým rozhodnutím, lézt v Labáku s MG (jako ostatní špičkoví lezci), Pepe Piechowiczem, který ho přitom kvalitně vyfotil včetně těch bílých rukou a pěkně zaprášeného pytlíku, diskutujícícmi pod tím článkem a těmi, kdo se obrátili ve fóru na vedení ČHS co s tím bude dělat.
Já osobně se domnívám, že Adam je tak dobrý, že by i mohl zkusit ty prásky přelézt bez MG. Musel by ale být taková osobnost, aby chtěl dokázat ještě víc a to zatím není.
0 0

Komentář ze dne: 13.11.2007 13:11:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Wimmer (wiro222@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
No a tady jsme Radime u toho. I když bych byl nejraději aby se naše komise nemusela scházet vůbec, bohužel nebyla jiná volba. Pokud někdo podá další návrhy a předloží důlazy, rozhodně se tím budeme muset a budeme zabývat. Přesto ale doufám, že každý soudný člověk pochopí že udávat se navzájem DK není cesta. Jen se ještě ohradím, nikdo si na nikom žáhu nechladí!! A dodám, že s přestupci já osobně neustále komunikuji, vysvětluji o co v řízení jde a jaké mají možnosti.
0 0

Komentář ze dne: 14.11.2007 12:38:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???
Romane nedomnívám se, že by bouře či kritika padala na Vaši ( DK ) hlavu. Osobně se domnívám, že mohly být tresty napoprvé v rámci DŘ mírnější, ale názor na to může být osobu od osoby různy a vy jste kolektivně rozhodli jak jste rozhodli. Zoban na Lezci zveřejnil vcelku konstruktivní návrh pro budoucnost a já pevně věřím, že i po utichnutí mediálních vášní budou obě skupiny pracovat natolik svižně, že bude do VH 08 jasný návrh k hlasování na VH. Já osobně bych striktně odděloval pravidla sportovního lezení a ochrany přírody. My si do sportovních pravidel můžeme dát cokoliv co vyhovuje kompromisu tradice X Etiky X poměřitelnosti výkonů X úcta k prvovýstupci atd...proměnných může být celá řada. Ochranu přírody bych mimo základní pravidla nechal vymezovat spíše CHKO a NP, protože se mohou lokalitu od lokality výrazně lišit a není třeba plošně řešit něco, co je v různých oblastech dle stupňů ochrany různé a brát na sebe úlohu četníka dobrovolně....bez možnosti zpětné kontroly a sankce. Jednoduše řečeno, nechť upraví CHKO a či NP ve svých podmínkách či návštěvních řádech to, co je podstatné ( třeba povolování prvovýstupů, MG, lezení po dešti, klidové zóny, přístupy k věžím atd..) a ostatní spíše sportovní pravidla nechť řeší ČHS - v duchu názvu sportovní svaz... ČHs si poměrně striktními pravidly plete sám na sebe bič ....věta: Člen ČHS je povinne respektovat znění vyjímky příslušného orgánu ochrany přírody či návštěvní řád...vše ostatní je na samotných ochrancích, kteří mají páky a nástroje jak to řešit.
Už dne se běžně stává, že Ochrana Přírody uvádí příklady kdy nějaký lezec něco porušil, ale nikdy nené jasné zda to byl či nebyl ČLEN ČHS ....a chybí i případně jména, nebo alespoń státní příslušnost ( chybé statisticky tvrdá data ), takže se celý pro
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 09:01:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Wimmer (wiro222@seznam.cz)
Titulek: Malá oprava
Dovolte abych uvedl na pravou míru jedno nepravdivé konstatování z článku. Formulace "V odůvodnění svého rozhodnutí zamítla Komise jako nedůvodné stížnosti na Pravidla a jejich schválení valnou hromadou.....", je zavádějící.
Disciplinární komise toto tvrzení neodmítla jako nedůvodné ale pouze konstatovala, že není oprávněna tuto záležitost zkoumat a posuzovat.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 09:37:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (@)
Titulek: Re: Malá oprava
"....disciplinární komise odmítla s tím, že není oprávněna tyto záležitosti zkoumat a posuzovat."
Možná jste se měli vyhnout tomu slovu "odmítla" a rovnou napsat, že se tím nezabýváte, protože vám to nepřísluší, ale je to prkotina.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 10:23:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Malá oprava
Omlouvám se za nepřesnost, v článku jsem to již opravil. Jinak nelze než konstatovat, že DK zafungovala přesně tak, jak měla, i když je to úkol nevděčný.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 09:53:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Nemohu jinak, než pověsit na net také svoje stanovisko. Problém je zřejmě v tradicích - totiž v tradiční neúctě nás, Čechů (i když o Moravácích nebo Slezácích, Slováky nevyjímaje, to platí nepochybně také) k jakýmkoli zákonům, předpisům, dohodám... Táhne se to našimi dějinami prokazatelně už od husitských časů, Habsburkové to nevylepšili, za Protektorátu jsme se ještě zdokonalili a komančové nás definitivně utvrdili v tom, že jakýkoli zákon či pravidla jsou nemístnou buzerací, kterou je třeba pomíjet.
Nějaký čas jsem pobyl ve Skandinávii - co myslíte, že udělá Nils Karlson, když potká na silnici čtyřicítku v kroužku (tedy dopravní značku!). Inu, zpomalí na čtyřicet, nebo ještě lépe na třicet, protože si řekne - Karlsone, tady ti starostlivá policie oznamuje, že přijde nějaký problém, a bude bezpečnější jet pomalu. Když Čech Josef Jouda spatří čtyřicítku, řekne si - kurva, Joudo, zase tě ti blbci omezujou v rozletu - a pokračuje přinejmenším osmdesátkou. Podobně tomu je i s různými vnitrospolkovými pravidly - vcelku se dodržují při všemožných hrách, protože tam by se bez jejich aspoň rámcového dodržování hrát vůbec nedalo. Pravidla pískovcového lezení jsou ovšem přece jen něco jiného - vytvářela se na základě dlouhých diskusí a důležitý je zde vztah k terénu , tedy ponechat jej v původním stavu i pro příští generace. V každé nastupující generaci jsou nedočkaví adolescenti, kteří halekají, že to bez TOHO nejde přelízt - dosaďte si třeba: bez žebříku, bez stavění, bez přiseknutejch chytů, bez maglajzu... Jenomže správná odpověď je. Ano, nejde to bez TOHO vylézt - tobě a teď! Historie nás přesvědčila, že pokud pískovcová komunita dokázala udržet svoje špičkové lezce na uzdě Pravidel, tak to stejně za rok, za dva nebo za dvacet přelézt šlo. A bez TOHO! Nazdar! V. Š.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 09:57:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jk (@)
Titulek: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Máš pravdu. Ale co je to platný.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 10:04:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Chce to neustupovat Joudům, přece! Nazdar (nebo spíš Mór ho!) V. š.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:17:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (radim@exex.cz)
Titulek: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Jistě máš pravdu, ale rozhodnutí postrádá jakousi kontinuitu s předcházejícím postupem VV a komisí. Všichni léta vědí že repre porušuje pravidla. Odstartoval to kdysi Zoban....a před ním HUDY....Léta se neděje nic. Fotky visej v každým outdoor shopu, na netu....prostě všude. Každému včetně VV a komisí je jasné jak to je, ale nadále pány reprezentanty podporují finančně....vyhodnocují je jako nejlepší lezce atd... i když né zrovna za přelezy s MG. Nikde veřejná výtka, osvěta...důrazné a jasné napomenutí...důtka... otevřený dopis né pouze repre, ale všem členům, né pouze kvuli REPRE, ale každému řadovému členu ČHS. MG je pouze jeden z mnoha desítek problémů, který se vytrhává a přeceňuje! Co takové tradiční HORE ZDAR, kterým se kde kdo chlubí na pískovci za sněhu a mrazu?! Co tradiční poslední slanění v deštivých listopadových či prosincových dnech?! Prostě dle mého nesystémové rozhodnutí....které se stává pranýřem pouze pro ty nejviditelnější bez snahy problém dlouhodobě řešit komunikací...hledáním shody....propagací...
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:47:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
No zajímalo by mne, jak by sis představoval nějaké všeobecně schůdné řešení.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:51:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - TomasK (@)
Titulek: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
No jo Radime, ale někde se s děláním pořádku začít musí.
Že se začalo, a že zrovna tady, bych jako chybu neviděl.
Chyba (a trapas) by bylo, po tomto začátku přestat.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 21:24:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Jak bych si to představoval:
1, Sdělit všem členům repre a členům ČHS a to i veřejně ( Zápisy, WEB, Montana, Lezec, Hory info...), že porušováním vlastních pravidel je cesta do pekel a nebude tolerováno ( nejen MG, ale i vše ostatní - HORE ZDAR, rybaření, dělání cest od spodu atd. ). Není většího a menšího zla je pouze porušování pravidel sportovního lezení. Při nerespektování jasně deklarovaného trendu bych dle DŘ udělil napomenutí...při opětovném nerespoktování přistoupil ke krácení příspěvků na sport. činnost a až v poslední řadě pozastavil sport. činnost. DK udělený trest je výstřelem z aurory po letech nečinnosti a naprosté tolerenace všech - včetně VV. Parodexem je še vedoucími komisí a členy VV jsou taktéž porušovatelé pravidel ( Zoban , D. Kadlec atd..), takže ideální jest zamést si před vlastním prahem a pak udělovat exemplární tresty a to ještě klukovi, který si udělal pouhý výlet na písek a nešlo o nějakou sousatnou nesportovnost. Pod dlouhodobými mediálními strkanicemi se udělal z MG obrovský strašák a neřeší se věci podstatné....MG má na ŽP menší vliv než lezení samotné...
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 22:33:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Dělání cest vodspodu by snad trestat nemuselo. Trestat by se mělo budování pomníků - třeba dodanym jištěnim. Ani rybaření netrestat, hore zdar v zimě taky nikomu a ničemu neublíží. Bafuňáři štěkají, karavana táhne dál. Zpakatělý rozhodnutí disciplinárek jí nemůžou zastavit.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 10:19:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radim Bzura (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Jak hore zdar nikomu nevadí?! Je to přeci jedno z nejzávažnějších porušení pískovcových pravidel s nevratným vlivem na skálu?!? Nelze přeci rozdělovat na menší či větší porušení pravidel - vždy jde o porušení. A z pohledu vlivu na ŽP - je MG ten nejmenší problém v porovnání s dalším uvedeným.
0 0

Komentář ze dne: 12.11.2007 23:58:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivnka@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Já nepsal, že nevadí, ale že neublíží. V životě sem neslyšel, že by to zanechalo nějakej impakt.

Tatdyto MG je ale fakt dobrý - grínpissové se řehtaj, jak se kuli tomu navzájem bičujeme a strašíme se zákazama lezení. A vedení spolku jménem ČHS hledá, jak říká socdemák Hašek, důvody, ale nehledá způsoby.

Já si teda osobně myslim, že na nějakej plošnej zákaz mága v Labáku, kolem kterýho se celej tady ten průser v podstatě točí, je pozdě. A taky si myslim si, že na tom nezmění ani pokus udělat z toho pěknýho údolí nějaký superchráněný území. Nadekretovat se dá leccos, ale lid lezný si to líbit zřejmě nenechá.
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 21:50:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Myslím, že právě proto jde o trest podmíněný.

Repre se to říká už delší dobu, ale v podstatě s opačným výsledkem. Ale abych si zaryl - říkáš Editě V, že se vlastně na písku práškovat nemá, když už jsi tak přísný na vedení ČHS?

Paradoxy jsou holt paradoxy. Valná hromada, která neschválí MG, ale zvolí do VV současně jednoho z nejagilnějších uživatelů a prosazovatelů MG.
Protože jsme jen normální lidi, kteří se neradi hádají a dělají policajty, zůstává paradox paradoxem. Jsi-li takový tvrďák, jak v komentářích tvrdíš, rád ti přepustím své "teplé místečko" ve VV a můžeš se projevit.
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 11:26:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tom (@)
Titulek: Re: Pravidla, zákony, dohody - toť tygr papírový!
Jestli to nebude tím, že modrá Skandinávská policie z 90% dává značky tam, kde o něco jde, zatímco ty české jsou roztroušeny podle toho, kolik jich našli na skladě a zhusta docela nesmyslně... MG to samé..
0 0

Komentář ze dne: 08.11.2007 12:56:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@seznam.cz)
Titulek: Re: Pravidla, zákony, dohody - v Česku i Skandinavsku
Tome, máš recht! Však jsem to ve svém textu naznačil - "starostlivá policie" na Severu, kde nebudou daňové poplatníky buzerovat kvůli hovadinám, versus "vysoce kompetentní" policie česká. Respektuju, že omezení daná pískovcovými pravidly, může někdo chápat jako nesmyslnou buzeraci, ale pak to (kurva!) lze přece změnit, jestli se sejde dost názorů maglajz podporujících. Ještě dodám, že já sám (nemaglajzista, tradicionalista) bych dokázal většinový názor přijmout, i když by byl v rozporu s mým chápání světa. To je totiž ta demokracie, kluci a holky! Nazdar! V. Š.
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 21:11:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - v Česku i Skandinavsku
Éééééch... Souhlasím. I já bych s bolestí v systolicky šelestícím v srdci vzal na vědomí, že pravidla jsou jiná, kdyby byla holt prosazena.
Haůůůů... Leč prý na sepsání podání, obhájení, odhlasování prý není čas, "poďmeradšílízt"! Neni čas, není... to jsem veverka. U kolegů opět sta komentů, dohromady toho bylo na téma zákaz MG napsáno už tolik, že ani Jirásek s Marxem dohromady toho tolik nenapsali. Odhaduji tak 6589--7584--nekonečno hodin pilné práce na tom už je odpracováno po webových kecárnách, hospody ani nepočítám.
Za tu dobu a s takovým nasazením šlo prosadit už novelizaci pravidel lezení a světový mír k tomu.

Kde jde vůl, tam je vesta... hmmm, néééé, kde je vůle, tam je zvůle... no nějak tak to bylo, už zapomínám...

No, a kde není vůle, tam ani s džbánem pro pivo nedojdeš.
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 22:08:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Pravidla, zákony, dohody - v Česku i Skandinavsku
Jupí, i ty zde! Tož.
Jen po mě nikdo nesmí chtít, by ta vůle byla na mé straně :-) Já už k máču řekl vše (a zadarmo poradil postup máčistům - ale vzpomínám-li si, ta ty též...)

Nezbývá, než podpořit ten první příspěvek na Lezci pod článkem na stejné téma. A koneckonců i ten první tady. Ten na lezci hovoří o nezbytnosti okamžitě založit Svaz sportovních lezců. Hurá. Tak tomuto svazu bych snad i příspěvky platil abych jej podpořil! A koneckonců, pak bych ani neměl důvod neplatit příspěvky v ČHS... No, vyjde mě to dráž, ale nešť. Do toho bych šel!
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 22:27:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Povidla, zákazy, obchody - jsou fffšude
Jo HowKnow je známo. Stačí to udělat, děj se vůle páně, jak na skalách tak na horách.

SSL - Svaz Sportovních Lezců? No proč ne? Ale nikomu příspěvek nedám! Všechno si nechám!
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 23:37:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Povidla, zákazy, obchody - jsou fffšude
Jsi držgrešle!
Na takový bohulibý účel...
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 08:56:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povidla, zákazy, obchody - jsou fffšude
Kluci s Váma je po ránu legrace, dobře jste mě pobavili..-)).
0 0

Komentář ze dne: 09.11.2007 17:47:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (hirsalova.rpk@centrum.cz)
Titulek: Venca Širl
Venco ,jen do nich,ale znáš to,stejně to nepochopí a budeme zas jen ti starý ,co maj sedět doma na zadku popř. v hospodě a vzpomínat n a staré dobré časy a neplést se mladejm do jejich myšlení.I nadále si budou plést pojem demokracie a chovat se jak malý a vydupávat si své.přijed´na štrůdl zdrbneme je.ahoj wendy
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 13:58:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Re: Venca Hiršalová
Nemůžu, Wendy, jdu lízt... Nazdar! V. Š.
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 19:14:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Co se...
Co se mi na tom nelíbí.
Jak si tak vzpomínám na celou záležitost, tak mi prokletá paranoia dává dohromady takový nepěkný obrázek.
Talentovaný, mladý a už jeden z nejlepších lezců světa Adam Ondra byl vyfocený a nafilmovaný jak leze s mg na písku. "Tentokrát ta fotka nezmizí!" poťouchle komentovali komenti. Jakoby Adam měl být zbraní, razičem mg pro ostatní, kteří jej použijí jako štít. Jak k tomu, to téměř ještě dítě, přijde?
Bylo toho tolik, že ćhs, aby si zachovalo tvář muselo něco dělat, tedy udělalo. Adam byl použitý jako exemplární případ že ocamcať až pocamcať. Jak k tomu, to téměř ještě dítě, přijde?
Tak mladý kluk, věnující se lezení na plný úvazek, asi těžko může posoudit dosah toho běžného prohřešku v celé souvislosti.
Osobně si myslím že reprezentanti, ještě víc funkcionáři svazu, by měli pravidla dodržovat. Pokud nedodržují, měl by svaz jednat. Jen se mi nezdá, že tohle byl pravý objekt. A nemůžu se zbavit podezření, že se Adam stal figurkou ve hře.
Tak to se mi na tom nelíbí.

Vítám aktivitu, optat se na názor legalizace mg ochranářů. Tam kde jsou proti, je totiž náš slavný spor mimo mísu. Tam kde proti nejsou, nakonec také, nikdo nemusí být členem čhs.
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 22:09:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Už i v Radotíně slyší trávu růst?
Tyvole, Puši, skoro to vypadá, že moc koukáš na emerický seriály - tam jsou taky všichni figurkama ve hrách tajnejch služeb. Nejspíš to tak bude i v tomdlenctom případě - ale kdo je pak ten velkej šéf? Snad Jandík, Wimmer, Otta nebo Širl? Nebo šéfka? Ondrová, Ottová, Říhová nebo Širlová? Anebo za špagátky tahá nějaké zvíře? Papouš, Dag nebo Vlk? To be continued...
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 22:23:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Re: Už i v Radotíně slyší trávu růst?
Týývole Širle, jako bys nevěděl že TV nemám!
Ale houbeles, žádnej komlot tajemných a všemocných sil. Ale že se jim mlátí mezi sebou.
Prostě na něj padlo, že on je ten, co se na něm ukazuje, že s mg se leze, on je ten, co se na něm ukazuje, že se za to trestá.
Že tady není nad tím žádnej geniální manipulátor to je mi jasný, tak zlý to se mno není. :-)
Já za špagát tahám jen u boudy.
0 0

Komentář ze dne: 10.11.2007 22:26:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: V Radotíně tráva roste!
Sice ji neslyšim, ale tráva fakt roste! Považ! Na vánoce snad budu sekat!
0 0

Komentář ze dne: 14.11.2007 14:37:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (hirsalova.rpk@centrum.cz)
Titulek: tráva roste
Dagu jsem pro ,určitě u nás na zahradě,přijd´jsem pro(ted´tam je asi metr sněhu) a vencu vem s sebou.ahoj wendy
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci