MG na písku ano, nebo ne?
Co na to odstupující ředitel NP České Švýcarsko?
Bílá mračna se stahují nad Českou kotlinou a všichni s napětím očekávají, co se stane, až bude valná hromada ČHS hlasovat PRO či proti NĚMU! Začne se na české oblasti sypat bílý prášek a nebo tradicionalisté vybojují další vítězství?
Ať tak či onak, v lezecké komunitě to vře a s blížícím se datem konání valné hromady ČHS se přiostřuje argumentace na obou stranách barikády. Možná nebude od věci podívat se na názor člověka, který je dobře seznámen se situací nejen jako aktivní horolezec a bývalý reprezentant, ale i jako člověk, jemuž je ochrana přírody již po několik let denním chlebem. Tím člověkem je odstupující ředitel NP České Švýcarsko Zdenek Patzelt, v lezeckých kruzích známý pod přezdívkou „Káče“.
Zdeněk Patzelt na Monte Colodri, 1986, foto: Petr Jandík
PJ: Situace je taková, že v celém světě (např. světově proslulé oblasti jako Frankenjura, Španělsko …) se ve skalkách považuje lezení s Mg za normální a nikdo se nad tím nepozastavuje. Dokonce to dospělo tak daleko, že i v oblastech, kde jsou expresky nastálo v majlonkách a chyty omaglajzované tak, že z 95 % vidíš kudy ta cesta vede, někteří lezci považují přelezení takové cesty na první pokus za OS styl (např Jenny Lavarda a většina ostatních), ale jsou tu i další, kteří jsou trochu kritičtější v pohledu na věc a považují to za jasný přelez Flash (Stefan Glowacz). V každém případě ale použití Mg nikdo neřeší….
Z. Patzelt:
„Musím přiznat, že mě to vždycky vytočí, když někdo začne argumentovat tím, že v Americe nebo někde jinde ve světě se to taky může, tak co vám na tom tady vadí? Proboha! Snad jsou lidi alespoň trochu myslící a měli by vědět, že jsou nějaké souvislosti. A ten samý příklad je s pískovcem, ten byl vždycky něco jiného, než nějaká Jura nebo jiné takové oblasti…
A nebo si snad myslí, že u nás se Mg v Labáku povolí a o pár metrů dál v Sasku to bude zakázané? Jak si to jako představují? Nehledě na to, že by to způsobilo zvýšenou koncentraci lezců (ano i těch z Německa, kteří si doma do Mg ani nehrábnou a jezdili by prášit do Čech) na území NP a chráněných oblastí a to by s největší pravděpodobností mělo další dopad ve zpřísnění pravidel pro ochranu přírody na jejich územích.“
PJ: Argumentem zastánců Mg je i to, že současná pravidla jsou špatná a tak proč by se měla dodržovat, když neodpovídají současnému trendu lezení.
ZP:
„Argumentovat tím, že pravidla jsou špatná a nerespektují vývoj je přece šílený! A proto je vědomě nerespektovat? Pak samo sebou musí všichni počítat s tím, že můžou být potrestáni disciplinární komisí. Je to stejné, jako když nedodržuji pravidla silničního provozu. S tím rozdílem, že tam nikdo neargumentuje tím, že pravidla jsou špatná…“
Džantugan, foto: Petr Jandík
Zdeněk Patzelt při výstupu v roce 1983
PJ: Existuje návrh, zda by se v některých místech s koncentrací těžkých cest nemohlo dohodnout, že by se na některých vyhrazených úsecích maglajzovat mohlo.
ZP:
„Jsem přesvědčen, že u nás v parku to jednoznačně a naprosto jistě povede k zásadnímu omezení lezení. Lezení se povolí jen tam, kde se uzná, že Mg nevadí a moc takových míst podle mě nebude.
Navíc je téměř jisté,že by se to neřešilo formou, jestli se někde může maglajzovat nebo ne ale řešilo by se, kde se ještě vůbec může lézt. A zůstalo by lezení povolené jen tam, kde by se neřešilo, jestli se maglajzuje a nebo ne, to je můj názor. Nikdo nebude na Ochraně přírody řešit problém, jestli se někde smí maglajzovat a nebo nesmí, protože se bude řešit, kde se smí. Protože, když se řekne, že lezení = lezení s Mg, tak je to potom jedno. Může tak nastat situace, kdy tato poměrně agresivní skupina špičkových lezců to svým způsobem dokáže „posrat“ většině rekreačních lezců.“
PJ: Zastánci Mg se přirozeně snaží podpořit to, čeho chtějí dosáhnout a tak argumentují tím, proč nám to tady chcete zakázat, když …. A snesou hromadu různých případů…
ZP:
„To já znám Vždycky se vybere ten extrémní případ a jakoby se posouvá hranice dál za ten extrémní případ. Když chceš zabránit stavbě hotelu, tak taky argumentují, že tam a tam takový hotel stojí a že potřebují taky šestipatrový a to jakoby pořád dohání to nejhorší, co už někde existuje.
Nějaký pravidla se mají ctít a když se nectí, tak nikde nemáš záruku, že třeba za dva roky nevylezou lidi zase třeba s tím, že by neškodilo používat na písku frendy, třeba jenom na nějaký cesty jen….
Vždyť ono by to vlastně pomohlo těm lidem, že by to bylo bezpečnější a tak. To je takové zaklínadlo…“
V tom případě by bylo asi nejlepší skončit s horolezectvím jako takovým, protože ani na umělých stěnách to není bezpečný sport, jak ukazují statistiky úrazů z lezeckých stěn.
Zdeněk Patzelt, horolezec a fotograf
PJ: „Zastánci magnézia také argumentují tím, že ať si tedy magnézium zakáže ochrana přírody a sama si ten zákaz taky hlídá. Cituji Radka Lienertha: „zrušením bodu MG v našich pravidlech, přesuneme tento bod do roviny dohod ochrany přírody a ČHS. Tedy pokud chce ochrana přírody zakázat MG, pak musí tento zákaz sama aktivně vyžadovat a vyžadovat i jeho plnění.“
ZP: „Já můžu jen zopakovat, že Ochrana přírody nebude řešit, jestli lezení s magnéziem, nebo bez magnézia. Jakmile bude na písku magnézium z hlediska horolezeckých pravidel legální, budou se muset přehodnotit všechny výjimky a návštěvní řády, na základě kterých se leze a lezení se bude povolovat v podstatně menším rozsahu, než dosud, kdy magnézium horolezecky legální není.„
PJ: Díky za rozhovor.
Co přinese další vývoj situace a jak ovlivní horolezectví v Čechách nadcházející valná hromada se můžeme v tuto chvíli jen dohadovat. Je třeba si ale uvědomit, než zvednete ruku pro jednu a nebo druhou variantu, že občanské sdružení s názvem Český horolezecký svaz není tím, kdo drží v ruce trumfy v partii o povolování horolezecké činnosti v chráněných územích a bylo by škoda přijít o mnohé lezecké oblasti jen kvůli honbě za vrcholnými výkony za každou cenu.
Ruku na srdce, kolik procent nelezecké populace zajímá, zda hranice lidských možností je na stupni 9a a nebo výš?
Zdeňka Patzelta se ptal Petr Jandík, zpracoval Jan Polák
Článek o fotografických stránkách Zdeňka Patzelta
najdete zde
| Autor: redakce |
Vydáno dne 28. 03. 2008 |
Počet komentářů: 45 |
Přidat komentář |
| Zdroj: Zdeněk Patzelt, Petr Jandík, Jan Polák
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
Související články:
Tráva a kyslík na Broad Peaku (15.08.2024)
Nový návrh NP Tanapu (12.08.2024)
Valná hromada ČHS (13.04.2024)
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)
Přidat nový komentář
Komentář ze dne: 28.03.2008 15:04:49
Reagovat
Autor: neregistrovaný - honza (@)
Titulek: souhlas
Velmi rozumné - souhlas.
Komentář ze dne: 28.03.2008 15:21:25
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pítrs Laštovička (@)
Titulek: móc pěkné
Pěkná agitka před valnou hromadou!
Znechucen vyhrocujícími se vztahy mezi zastánci a odpůrci Mg už mám pouze jediné přání - jako příznivec magnesia to tady na našem českém písečku všem hezky "posrat", aby i nemaglajzující lezci mohli navštěvovat pouze tu spoustu zahraničních oblastí kterou nám spolek čistých rukou stále předhazuje.
Doufám že brzy přestane OP udělovat vyjímky, rozšíří své impérium a my si někdy podáme černou a bílou ruku
třeba ve Pfalzu. A bude klid!
Venku šajní slunce, jdu radši do Žlebu dokurvit, co se dá...
Komentář ze dne: 28.03.2008 16:55:26
Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Přemýšlím o tom už dlouho, jestli by se něco stalo, kdyby na nějaký zásah vyšší moci bylo lezení třeba v Labsku zakázáno úplně, plošně a totálně. Nemohu si pomoci - nestalo by se vůbec nic! Prakticky po celých Labských pískovcích není nikdo na provozování lezeckýho športu existenčně závislej - nejsou tam ryze horolezecké hospody a penziony, nejsou tam výcviková střediska, vůdcovská služba. Vstupné v Tisé platí stejně jenom tůristi, za parkování platí jen zoufalci. Čili lezecká veřejnost by se přesunula jinam, kde by ji místní obyvatelé zahrnuli láskyplnou péčí a službami, samozřejmě za úplatu. (Teď jsem na vážkách, jestli nightcluby Beta, Cobra, Venuše, Mary, Rio Relax atd. mám zahrnout též do služeb pro lezeckou veřejnost, ale asi ne, protože zatímco fronty pod skalami jsem zažil, před bordely nikoliv.) Nazdar! V. Š.
Komentář ze dne: 31.03.2008 19:58:38
Reagovat
Autor: neregistrovaný - laco (@)
Titulek: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Taky premejslim co by se stalo, kdyby se zavrela nejkvalitnejsi lezecka oblast v cechach. Za uvahu ovsem stoji co by se stalo kdyby se lezeni v cechach zakazalo uplne. Vubec nic, protoze nikdo jinej nez lezci z lezeni skoro nic nemaj. Kazdopadne par cinovniku CHS by prislo o zidle, o pardon neprislo, jen by bylo vhodne prejmenovat CHS na vzpominkovy krouzek na stary dobry casy ceskeho horolezectvi.
Urcite by bylo zajimave delat v takovem spolku ekonomickeho namestka, naklady na knihovnu starych pruvodcu a nepotrebnych metodik budou komplikovane.
Zásah vyšší moci- to je zajimavy pojem...
vyssi moc= ? , nebo ze by treba zrovna clovek Petrem Jandikem tazany? O cem ze je rec? O politice, o lezeni? youtube.com/watch?v=CD_mRmQByKo
Komentář ze dne: 31.03.2008 20:18:55
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Lizt se nemusi. Jidlo a sex je dulezity pro zachovani lidstva. Ovsem vzhledem ke kvalite lidstva by bylo nejlepe vyssi moci zakazat i ten sex a zradlo...
Komentář ze dne: 31.03.2008 20:48:17
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Člověk mnou tázaný to určitě nebude, protože ve funkci ředitele už jen čeká na oběť, které předá veslo. Tento rozhovor jsem zařadil do programu proto, aby se čtenáři seznámili s tím, jak diametrálně odlišné jsou názory vedoucích činitelů OP od názorů špičkových lezců a že tvrzení, že OP magnézium nevadí, je nepodložená pověra.
Teď bylo oficiální vyhlášení války Ochraně přirody o rok odloženo a uvidíme, jestli se jednání někam pohnou. Osobně jsem názoru, že Pravidla lezení hovoří o způsobech lezení a ne o tématech vyjednávání a že vyjednávat lze o všem. S jakým úspěchem je zase jiná otázka.
Moje priority jsou udržení co nejvíce lezeckých oblastí pro ty nejpočetněji zastoupené skupiny lezců a pak teprve uspokojení špičky v jejích touhách.
Magnézium na skále nemám rád a nechci ho. Až tak moc mi nevadí na vápně, vadí mi na všech druzích černého šutru (Bořeň, Mařenka...) a samozřejmě na písku, hlavně proto, že si pak nemohu hledat cestu sám, když je opatlaná. Kde ho nevidím, tam mi osobně nevadí. Tím pádem by mohl být funkční kompromis mezi mnou a prášilem špičkovým nalezen, protože každý lezeme něco jiného.
Jenže jako "majitel" tučného koryta zvaného "člen výboru ČHS", které mi umožňuje strávit větší počet dní ročně na schůzích místo lezení a získat daleko lepší přehled o existujících nadávkách, než se může kdy podařit řadovému členovi, nemohu ignorovat názory Zdeňka Patzelta, Jirky Huška a dalších vysoce postavených ochranářů, kteří hrozí omezováním třeba v Tisé, pokud by se zákaz MG vyřadil a v Labáku se prášilo legálně. Proto nebudu souhlasit s úpravou Pravidel dřív, než by se s ochranou přírody podařilo dojednat nějaký kompromis, který by byla ochotna přijmout. K tomu je asi ještě daleká cesta. Jsem ale na rozdíl od Moravských aktivistů přesvědčen, že válku s Ochranou přírody nemůžeme vyhrát, ani na ní vydělat.
Komentář ze dne: 31.03.2008 22:41:13
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Pěkně napsané, a co uděláš Petře jako člen komise alpinizmu se svými ovečkami, které to porušují? Postaráš se o odebrání těch několika desítek tisíc, které jste jim přiřkli na jejich činnost a oni nedodržují pravidla ? Nebo ti přijde naprosto normíální a v pořádku na jedné starně porušovat a na druhé brát plnými hrstmi? Není trochu zvláštní hovořit o tom, že s tím nesouhlasím a jsem zásadně proti a na srazu komise alpinizmu a jejich reprezentantů fotit tyto reprezentanty jak porušují pravidla nic jim neříct-viz Sušky a Panťák 2006? A pak to dát jako odstrašující případ k článku Bíla válka se valí do schůzovních místností. No ono je vás v té komisi takových více.
Komentář ze dne: 31.03.2008 22:45:13
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Myslím, že jediné správné řešení je z komise alpinismu odstoupit, což mám v plánu.
Komentář ze dne: 31.03.2008 22:59:55
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Jistě, správné řešení, ale co jako člen VV, když uvidíš toto porušení a že se to na lezeckých serverech občas objeví :-). Vždyť i VV připravuje VH rozpočet. Osobně bohužel nevidím téměr jinou možnost jak se vyhnout sérii DŘ, než v podstatě téměř zrušit celou repre spadající pod KA.
Komentář ze dne: 31.03.2008 23:04:44
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
No co, zrušíš reprezentaci. Prosím, i to si dovedu představit. A co dál, myslíš, že se kdokoliv z nich podřídí a přestane porušovat pravidla, která se mu nelíbí když nebude reprezentantem a dostávat nějaké dotace?
Komentář ze dne: 01.04.2008 07:16:32
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Poslys Vlku, kdyz se zabyvas tak dukladne moralnim profilem Petra a jeho polovicatosti. Co oni reprezentanti?
Nebylo by cestne a sportovni, jak by rekl Mirek Dusin, aby bud pravidla sve organizace dodrzovali a nebo aby vystoupili? Vlastne.
Ja je nevyhanim, jak uz jsem kdesi pravil, lezeni mi je uz vcelku volny a CHS tez, ale logika mi tohle naseptava. Tady ta logika, kterou jsi ted pouzil.
Komentář ze dne: 01.04.2008 08:40:55
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Ano, myslím si, že všichni reprezentanti, kteří se nechtějí podřídit by se měli vzdát svých peněz a repre, i kdyby to mělo znamenat její konec. Bohužel taková je realita a jinak to nejde, jakékoliv jiné řešení bude pokrytecké. Nelze se tvářit, že nic nevidíme. Pokud opustí ČHS mohou zatím v Labáku lézt svobodně s MG a podávat vrcholové výkony mimo spolek, třeba se konečně naučí i peníze ta kvalitní výstupy sehnat jinde a jinak. Někteří se tomu třeba podřídí a na písek jezdit nebudou. Dagu jinak se morálním profilem Petra nezabývám, mně jen vadí, že k tomu odpovědní, kteří je mají na starosti nesáhli dříve a nechávají to na jiných, nebo vyšumět do ztracena.
Komentář ze dne: 01.04.2008 16:41:30
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Myslíš tím i ty reprezentanty, co jsou z Brna a okolí a na které jsi tu disciplinární stížnost nepodal (Jonák, Drlíková, Rajfová), přestože se provinili úplně stejně, jako ti z Čech, na které jsi ji podal? Myslím, že tvoje třeskutá zásadovost má rovněž své lokální hranice.
Komentář ze dne: 01.04.2008 20:37:28
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Omyl Petře, bohužel jsem zrovna neměl po ruce dost důkazů. Nejsem jako ty, že bych si je schovával v šuplíku a vytáhl, kdy je zrovna potřebuji. Co jsem tehdy našel a nedalo se zpochybnit s tím jsem vystoupil. Jinak na Adama jste to podali vy a Martina můžeš směle považovat skoro za Brňáka :-)). Pokud jsi se bál vystoupit sám, mohl jsi mi je tehdy poslat tajně a já bych je klidně použil. Zrovna Pavel je uražen, že není v elitní společnosti.:-)).
Komentář ze dne: 01.04.2008 21:18:57
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Vejmluvičky vejmluvy. Pokud ti jako důkaz stačily fotky z Lezce a Montany, mohl jsi stejně dobře použít i jiné veřejné zdroje, pokud bys chtěl.
Já nemám ve zvyku řešit věci udáními, žalobami, nebo pomluvami. Snažil jsem se přesvědčovat a diskutovat, i když, pravda bez valného výsledku alespoň u těch reprezentantů. Jestli Džonyho tak mrzelo, že se v té elitní společnosti neocitl, mohl ti dát nějakou fotku sám, dostal ode mne všechny svoje z Panťáku.
Komentář ze dne: 02.04.2008 16:48:27
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Zase omyl Petře, nebyly to fotky jen z Lezce a Montany, ale i ze Saltiku, Hudy, Rock stars apod. stránek a světe div se i z oficiálních stránek www.horosvaz, sekce hory, reprezentace a profil O.Beneše a co jsem měl, to jsem měl, stejně mohl postupovat každý jiný a byla to KA a nikoliv já, kdo tuhle hru začal. Ostatně, když se na ně podívám, tak dodnes propagujete oficiální používání MG na těchto svazových stránkách a nechápu, proč jste ty fotky dávno nesundali. Musíte si uvědomit, že nejste obyčejní členové ČHS jako já či kdokoliv jiný, ale funkcionáři a na vás se vztahuje totéž, co na politiky v každé demokratické zemi s určitou kulturou. Takže pokud to s tím zákazem MG myslíte skutečně vážně, musíte konat i dost nepříjemné věci a ne že to budou dělat jiní za vás ( třeba DK) a vy zůstanete v tomto čistí jako lilie, to je omyl. Již dávno jste měli sami od sebe rozpustit reprezentaci v horách a začít ji budovat na nových základech, již dávno jste měli zajistit mediální přesvědčovací kampaň lezců, že správné je lézt bez MG, apod...To vše je velmi složité a nevděčné, je jednodušší schovat hlavu do písku a dělat, že nic nevidím a nic neslyším, jak jsem říkal na VH Martinovi O., že to je pokrytecké řešení a vždy se vymstí. Nechali jste roky bujet vřed a najednou se divíte, že prasknul a vámi ordinovaná léčba rychle nezabírá, ona ani nezabere a léčení teď bude trvat velmi, velmi dlouho, ale to je tak vždy, když se zanedbá prevence. Pomalu se v tom množství příspěvků ztrácím, takže končím a věz, že opravdu platí to, co jsem napsal, před realitou nelze utéct a projděte si někdy některé oblasti.
PS: I na našich píscích se nám kdysi Zlíňáci snažili vnutit pamflet alá pískovcová pravidla ( někdy okolo roku 1980 ) s tím, že toto je ten jediný správný směr, ale absolutně s tím neuspěli a dnes si tyto oblasti žijí svým klidným životem bez hádek, nejsou k tomu potřeba žádné restrikce a je pohoda. A pokud by jsi chtěl napsat ať si jezdím na ně a ne na české písky, tak věz, že tak již několik let činím s jedinou výjimkou a tou je Škrovád poslední dva roky, kde školím správce skal v osazování jištění.:-)).
Komentář ze dne: 02.04.2008 18:25:45
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Já zase považuju za vrchol pokrytectví propagovat a užívat magnézium, a přitom udávat jeho uživatele disiplinární komisi.
Komentář ze dne: 02.04.2008 22:32:35
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Nepropaguji, pořád hovořím o dohodě. Nejsem jen tak dogmatický ve svých názorech, prostě nevěřím, že jedna strana vyhraje a druhá se vzdá, to je moc černobílé, pravda dle mě bude nakonec někde mezi.Lezu s ní všude na píscích( našich Moravských :-),), vápně, ortorule, žule, slepencích, andezitu, břidlicích a já nevím jak ještě se všechny ty horniny jmenují u nás i v zahraničí.
Komentář ze dne: 03.04.2008 23:15:56
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
To by byla docela paradoxni situace. Nejen proto, že špičkoví lezci by nelezli za barvy organizace pro horolezeni.
Pokud by tak lezli v obastech se zapovezenym mg, povolovatel by se mohl dozadovat zprav, jak organizace zajistuje dodrzovani podminek. A ta by rekla, ze upozornuje sve cleny, narusitelum - porusitelum z rad svych vernych vzdycky plivne do piva, ci co ja vim, ale za jsou tady jeste nejaci, co na ne nemuze,
Ze nezasahli driv... nojo... kdysi by to nemelo ten punc absurniho dramatu, mozna by to prohlo mene zbesile. Ale uz se to nevrati.
Ja si fur myslim, ze by se i Vlk s Petrem J, Laco s Hlinou... dohodli. Problem je, jak tu dohodu dat na papir tak, aby to nedelalo zle.
Ja si fakt myslim, ze branit borcum zlebskym v lezeni jejich cest s mg je konina. Ale co s tim... ? To co zatim je mi jako reseni neprijde. Ale mozna je chyba v me hlave, tuhle moznost nepopiram.
Komentář ze dne: 01.04.2008 14:38:02
Reagovat
Autor: neregistrovaný - laco (@)
Titulek: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
ale , jo , je na tom kus pravdy, ale jen kus. Navrh pro (aspon nekde)MG skupiny nebyl zrejme dost dotazenej. Jenom , zrovna kdyz se bavime o Labaku, tak zde VETSINA lidi leze s magneziem, vystupy vznikaji s i bez, je tu dlouholeta tradice mistnich co ho pouzivaji. VETSINA lezcu si sem jede proste zalezt na nejhezcich (rikejme jim treba sportovnich, protoze tezsich) cestach u nas (kde jinde clovek najde tolik dlouhych a kompaktnich previslych sten jako na Levym brehu). Dotazovany je bud slepy nebo zamerne nemluvi pravdu , kdyz rika ze je mg je vec spicky, neni to pravda, velmi velky okruh lezcu kolem, vcetne me, za spicku nepovazuju. Aspon v techto oblastech by meli byt tito lezci respektovani a jako (minimalne lokalne) VETSINOVY element i zastupovani CHS (kupodivu nekteri tam i jsou) To se nedeje. Tvrdit, ze je to naopak, a ze par maglajzistu utlacuje ty ostatni je zrovna v Labaku pokrytecka lez. Jinak jsem asi nekolik let jezdil nekam jinam...
Komentář ze dne: 01.04.2008 16:13:23
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Lokálně většinový element je pozoruhodný termín. Jak sám říkáš, je z těch, kdo tam lezou v ČHS jen menšina. Tak o čem je vlastně řeč?
Komentář ze dne: 01.04.2008 18:29:56
Reagovat
Autor: neregistrovaný - laco (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
? to ze bych rek? Sam to nevim kolik jich je v CHS presne, nekteri urcite. Takze znova jinak a jasne: Drtiva VETSINA clenu CHS lezoucich v Labaku leze uz roky s magneziem. Spicku a repre si reste s Vlkem treba za usvitu za hradbama, ale netvarte se, ze rekreacni lezci za ktery udajne kopete, lezou bez magnezia. Neni to pravda. Labske udoli neni strouhanka jako napr. Hruba skala a magnezium v nem ma svoji tradici od jeho objeveni se na scene, ale to tady vysvetlovat je hazeni hrachu na zed. Skoda casu...
Komentář ze dne: 01.04.2008 19:13:25
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Ja se priznam k jedne veci, ktera mi zustane jako cejch na cele cele zbytky mych mnoha zivotu. Ja ve Zlebsku nebyl!!!
A neb nejsem lezec, tak nerozumim vsemu od lezeni pres pravo k botanice, gynekologii, ekologii, vodnimu polu... a do Zlebska nekecam.
Ale kdyz tak nekdy mne dovezou pod skalu, abych tam v pisku (tim jsem rafinovane uvedl ze se jedna o sklalu piskovou) sedel, kouril dymku a cumnel, tak ja tam cumim, casu tri pytliky... no a vidim ze vetsina leze bez tamtoho.
Kdyz vsak prekonam odpor k lezeni a vydam se na nejakou tu NC II, v pripade touhy po extremech treba i IV... to jsem prepiskl... no... III....teda II... no tak vidim, ze je tam bilo od tamtoho. Z tohoto my vyleza tohle. Tolik jich nemaguje ale jsou videt, slyset... a to nejen famoznimi vykony a ve famoznich cestach.
On to muze byt znamy jev, clovek se obklopuje svymi lidmi a ma jich pak kolem sebe tolik, ze si mysli, ze je to obrovska skupina.
Treba spolek hracu na balalajky. Tak je to tak. A taky pevecke sbory a nektere neziskove organizace.
Komentář ze dne: 01.04.2008 20:33:20
Reagovat
Autor: neregistrovaný - laco (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
von je ten vykon vec relativni, zrovna jako ten pisek. Jsou piskoviste kde vystrcit pytlik je mene slusne nez jinde, navic je tam skoro neuzitecnej. Ve Zlebsku je to naopak, slusny lidi lezou s pytlikem, protoze vedej ze to skale dela dobre na pokozku. "Zlebskej beton" nema rad kdyz je voblemcavanej vypotky lezecky celadky. Krk dam za to ze i mistni sokoli by se uz bez tech fleku kolem cejtili nervozni a kladli min vajicek.
A k tomu magu ve II a III... no jo kdyz ti mladi nevidej zadnej respect ani na jedny strane, nevedej ze by to melo bejt rozdeleny na oblasti klasicke a sportovni, a ze voni sou zrovna mozna v ty klasiky, joo to je pak tezky...to se nesmime divit kdyz dnes na te starsi strane bileho sporu, kde by mela byt moudrost a pochopeni, nic takovyho neni.
Avsak nelizt ni jednou ve Zlebsku, no vono az na par kousku to tam neni zas tak dlouho, taky tech extremistickejch IV clovek tezko pohleda, ale kazdopadne to je hoooodne hluboka mezera ve vzdelani. Aspon ke Kostovi na uzeny fazole bys mel zajit.
Komentář ze dne: 01.04.2008 21:43:39
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Ynu, Ja sem torence futral! Tolerantni jak patent vod Josefa cisare co neni cisar v tamty oblasti. Taky skromnej a genialni... no...
Bych se vopakoval. Problem je, ze ja muzu bejt tolerantni k tomu, ze nekdo je takovy votresny prase, treba jako ja, a chytne se za kruh, misto aby o nej postal s kruhem u pytliku a klepal na nej. Ja muzu bejt tolerantni k rybarum, gdyz moc nehrabou keckama. Protoze tohle proste je a kdyz odejde, tak uz to neni, pametova dira to sezere smytec.
Jenze v ty mechovy ctyrce to vostane a ja pak rikam hrozny slova na ty lidi, treba ze jsou to aksentovany vosobnosti dyfycylni, nebo kokoti, nebo tak a tolerance je... toleranec je v... tolerance je v dali.
Ja sem uz gdysi psal, az se za klavesnici prasilo ja v Zlebu, ze kdyby se prosazovalo, ze tyhle zasadni prasky II-VII je jaksi nedustojne lezt s pytlikem, ze to pak budi dojem ze ten pytlik ja jako substituce a absenci pytlika... jenze tohle nemuzou prosadit senilove.
Senilove muzou tolerovat mg v tezkych cestach. Coz cicemene delali mnoho let. A bez odezvy, krom nadavek za jakokoliv formu nesouhlasu.
Kde mel Laco toleranci, kdyz Houmi se cilil nad zabilenou II?
Komentář ze dne: 02.04.2008 09:26:42
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pítrs Laštovička (@)
Titulek: Zabílený dvojky
Dokud je v Čechách lezení povoleno, pomalu ale jistě sbírám vrcholy pískovcových věží severních čech.
Občas zavítám do Dubskejch, Kokořínska, Lužickejch, ale i Ostrova nebo Rájce. Na vršky se škrábu převážně lehkými starými či normálními cestami a ještě se mi nestalo, že bych na těchto cestách narazil na magnesium. A tak se, milý Jene, ptám: řekni kde ty cesty jsou? Kde mohou být? A byly během dne obíleny do jedné nebo je tento proces dlouhodobý jdoucí napříč spektrem všech čtyř ročních období? ( Pozor - v zimě to může být sníh. Nepravděpodobné, ale možné )
Možná už jsem na to svinstvo imuní a už ho ani nevnímám.
Možná se budeš divit, ale ani v Labáku nebývají tyto lehké cesty zabíleny. A v některých částech levého břehu si můžeš v září napsat Horám zdar.
A tak zatím jediné zamaglajzované dvojky jsem viděl,
když si má drahá polovička očistila po svém lezeckém výkonu své bílé ruce o horní partie svého těla.
Komentář ze dne: 02.04.2008 10:27:23
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Houba (@)
Titulek: Re: Zabílený dvojky
Teď jsi mě hodně rozesmál! Nenapadlo by mě, že zabílený II až IV by mohl být tak krásný námět pro Jonáše :o)))
Komentář ze dne: 02.04.2008 10:38:59
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Zabílený dvojky
Mozna se neco zmenilo, ja se ted fakt na skaly moc nedostanu. Zalovim v pameti tak cca jeden az pet let nazad, mozna dal. Slepicky (co to bylo za klasu, to nevim, ale muselo to byt lehky, kdyz jsem to vylezl. Susky Klikata spara, nejaky dalsi petky, urcite Majsnerka... Ono je to spec, ono mi nevadi mg na pisku o nic vic nez kdekoliv jinde. No, JH (je tam taky jaksi mimo zakon. Nc Gorila, Snehulek, Brana (vsechno II). Ja bych teda myslel, ze ani v tech mejch zabarakovejch tedy oblibenejch Cernolicich by v te trojce, co vylezu bez lana a ma zena se spolulezcem panem parkinsonem a kamoskou tezkou artrozou...
Jinak, viz poznamka na konci a Houbova. Jsou dvojky, co bych klidne polezl i zabilene. Nad petky a vic ne, ani zebileny, ani jinak, nejsem extremista ani tady! :-)
Komentář ze dne: 02.04.2008 10:55:26
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Zabílený dvojky
Komentář ze dne: 02.04.2008 13:40:04
Reagovat
Autor: neregistrovaný - l. (@)
Titulek: Re: Re: Zabílený dvojky
to vis mladej , hlava horka, nerozumna, kriticka ke starsim a neochotna ke komprosimum. Navic bych prisel vo tudletu... imidzu:)
apropo. Houmyho sem mel tu cest znat osobne, a vony se ty veci v realnym svete maj pak uplne jinak...nastesti
Jinak jak dole pises s tim "klidne si zamaguj", tak mam pekny zazitek z druhy strany. Sundam pytlik, nevadz vidim vedle jasnyho klasika (flanelka, bily vlas a bily plnovous, to je jasny prece:)), tak ho nehci drazdit bilenim cesty do ktery pak de. Dopatlam se nahoru, sjedu dolu a von si sycak veme magopytlik a vali. V ty chvili mi doslo jak sem uz z toho interneetu uplne vymastenej.
Komentář ze dne: 02.04.2008 21:28:29
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Zabílený dvojky
To neni odsudek Tebe. Kdyby za kazdej rejpavej, pozerskej komentar byl den vezeni, tak ja uz mam sedesat let natvrdo. :-)
Jo, Houmy... jedny vanoce jsme s nim byli v Tatrach, asi jeste dva tydny jindy, parkrat jsme polezli vsudemozne. To byl dobrej borec... Ach jo... :-(
Komentář ze dne: 02.04.2008 11:00:54
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Zabílený dvojky
To jsi asi měl štěstí, že jsi MG nepotkal na lehkých cestách. Když pominu na pravém břehu Rumunskou ambasádu VIIc, která je pro tebe jistě lehká cesta, potkal jsem ne jednou docela znatelné stopy MG na oné oblíbené pětce na Cikánský hrad, stejně tak i na jedné rajbasové dvojce - nepamatuju si jméno, je to naproti žabí korunce. Patlala tam holka, které předtím lezla vedle na druhým konci sedmičku a prostě je asi zvyklá šahat do pytlíku za všech okolností. Jestli je to ojedinělé, nebo pravidlo, nevím.
Komentář ze dne: 01.04.2008 21:50:01
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Tahlec dyabetika je dobra. bez tech potvor nad pismenky je prasit jako prasit.
Jo. Zleb. Bych tam treba jel. Ale doufam, ze bych tam nemusel lizt na tyhlecty skaly. Ale uzeny rikas? No zrat, zrat, to mi jeste bavi...
Komentář ze dne: 02.04.2008 09:36:38
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Houba (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Honzo, přijeď do Labáčku, rád ti budu dělat průvodce. A na vlastní oči se přesvědčíš, že v terénu není problém MG tak žhavý, jako u klávesnice. Žijeme si tu čtvrt století vedle sebe hodně spokojeně. Uvidíš, kolik velekrásných cest si vylezeme a bílo uvidíš leda od ptáků. A za celý den ani nohu nepotkáme (možná někoho ve flanelce). Dokonce ani turista, pokud neporuší zákaz vstupu, nebude atakován neestetikou. A ochránce pan Kampf, nás upozorní, kam nechodit, abychom nevylekali ptáčka. Škoda, že tahle shoda nemá podporu i na papíře...
Měj se krásně a pozdravuj paní a Sira Daga!
Komentář ze dne: 02.04.2008 10:46:29
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Ahoooo.! Jen co budu mit cas = asi nikdy. :-(
Jestli to vypada, ze kdyz vidim mg na skale, tak dostanu zachvat, nebo ze pokousu kazdyho s mg, tak to fakt vypada spatne. Ja se priznam jeste k jiny veci. neklikrat jsem s nekym lezl, co si o mne myslel neco podobnyho. A kdyz jsem videl jeho rozpaky a nervozitu a secvaklo mi, tak jsem mu rikal, ze pokud se zinyruje kuliva mne, tak ze je to kravina, at si zamaguje.
Do diskuse se zapojuju jen ve snaze pridat zase jiny pohled. Nekdy hodne racionalni, nekdy ujety... by jich bylo vic a nebylo to jen opakovani prastarych frazi.
Komentář ze dne: 02.04.2008 11:00:48
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Houba (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Nikdy bych nezapochyboval, že jsi rozumný člověk :o)
Jinak ta pozvánka je časově neohraničená, třeba i se slepuchama.
Ahoj!
Komentář ze dne: 02.04.2008 11:36:20
Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec l
ja o sobe v tomhle take nepochybuji. Nejsem! Nejsem vubec rozumny, dokladam to den co den svymi ciny. :-)
No, pozvanka je to lakava! Diky! Ze bych nabral par osob s nejakym tim hendikepem (mam sirsi zaber) a prijel? Uz dlouho mne zajima, jak je to s drzitelem prukazky TZP/P na skalach. V tramvaji mu musis uvolnit misto. Musis mu uvolnit i cestu, stand a slanak? Ma pruvodce takoveho vstup do skal zadarmo, tak jako dopravu? To jsou problemy. (blbej vtip, ofkoooz) :-)
Komentář ze dne: 01.04.2008 22:13:58
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A musí se ve Žlebsku vůbec lízt?
Rekreační lezci nemaj co lézt s maglajzem, protože tu není už ani ten důvod špičkového výkonu :-)
No nic, to byla legrace. Ochranáři říkaj, že když se bude prášit v levým Labáku, což opravdu nemůžou momentálně zakázat, utáhnou šrouby v Tisé. A když porovnám, kolik lidí leze v Labáku a kolik v Tisé, má Tisá jednoznačně přednost, púokud se tedy bavíme v zájmu rekreačních lezců.
Komentář ze dne: 28.03.2008 17:16:37
Reagovat
Autor: neregistrovaný - B.J. (@)
Titulek: Jadrná mluva
A to jsem si původně říkal, že jsem se v diskusi na tomto webu nechal strhnout emocemi ... , ale když čtu tento článek, tak si říkám, jsem jen slabý odvar v porovnání s vysokými úředníky státní správy (;-).
Komentář ze dne: 28.03.2008 17:22:02
Reagovat
Autor: neregistrovaný - paja (@)
Titulek:
Krásná ukázka toho, jak je všechno v problému nad slunce jasné, když se poplácávají po zádech dva, co mají stejný názor. Nemyslím si, že názor odstupujícího Zden´ka P. rovná se oficiální názor OP, strašení se odehrává tradičně v neoficiální rovině.
V téhle válce už nikoho nezajímá, jestli mg může něco na písku poškozovat, je to čistá politika. Myslím, že kdyby se tolik energie kolik se tady investovalo do strašení dalo do hledání pravdy o mg, už jsme možná dávno někde jinde.
Komentář ze dne: 28.03.2008 17:50:24
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: prosím, prosím
Kam by mělo být napřeno úsilí o hledání pravdy o MG, prosím?
Komentář ze dne: 28.03.2008 17:52:14
Reagovat
Autor: neregistrovaný -
Titulek:
Tendenční. Opravdu tendenční. Citát z rozhodnutí o souhlasu s provozováním horolezecké činnosti na území CHKO Český Ráj: "podmínka 9) Členové ČHS a členských organizací UIAA jsou při výkonu horolezecké činnosti povinni dodržovat tato pravidla: část m) Při lezení nebude používáno magnézium ani jiné chemické prostředky." Čili orgány OP se již zabývaly tím, jestli lezení s mg nebo bez. Vymezily lezení s nepoužíváním mg bez výjimky, a to bez ohledu na pravidla lezení. Není tedy důvod, aby stejně nepostupovaly i nadále. Ostatně v pravidlech by ona inkriminovaná věta: "Lezcům je zakázáno: 9) používat chemické a minerální látky, které by měly sloužit ke zvýšení tření a přilnavosti pokožky na skalách (např. magnesium)." mohla bez problémů zůstat. Jen závorku s magneziem by mohlo nahradit rozvinutí: MOŽNOST NEBO ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ MAGNÉZIA JSOU UPRAVENY MÍSTNÍMI PODMÍNKAMI SOUHLASU S PROVOZOVÁNÍM HOROLEZECTVÍ. POUŽITÍ MAGNÉZIA SNIŽUJE SPORTOVNÍ HODNOTU VÝSTUPU A I V PŘÍPADĚ POVOLENÍ JEHO POUŽÍVÁNÍ BY MĚLO BÝT UŽÍVÁNO V MINIMÁLNÍ MÍŘE A JEHO UŽÍVÁNÍ V CESTÁCH VE SPODNÍ POLOVINĚ OBTÍŽNOSTNÍ ŠKÁLY JE POVAŽOVÁNO ZA KRAJNĚ NEVHODNÉ.
Komentář ze dne: 28.03.2008 18:59:05
Reagovat
Autor: neregistrovaný - jenik pleticha (@)
Titulek: Re:
anketu jsem nasel.ale ziram kam jste ochotni zajid pro svoji pravdu!strasit a strasit a hlavne upozornovat aby ty co lezou meli problemy kde nejsou!nevim petre co mas proti labaku kdyz tam uz moc nelezes!myslel jsem jsi ze ti o lezeni ale ty mas jen svoji pravdu a nikdo nema s jinym nazorem nema!at valna hromada dopadne jakoliv tak se vam podarilo udelat velky problem pro lezeni a za to vam velice dekujeme!dost jsem se mylil kdyz jsem veril ze se da s vami dohodnout.
a vas pojem o cistim stylu lezeni se daji psat romany!sezeni ve smyckach slapani po kruhach a dalsi vase ciste styli v lezeni a vsichni vite o cem je rec!kdyz uz mi to neleze tak budu zit z minulosti a kazit to ostatnim.my budeme lizt dal!vy jste se nechteli nikdy dohodnout!!!kaslu na vas nema to cenu se s vami bavit!
Komentář ze dne: 28.03.2008 20:17:23
Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ivo Wondráček (@)
Titulek: Re: Re:
Jendo, nám neděkuj, nemáš zač.
O jaké dododě, že to píšeš ?
Komentář ze dne: 28.03.2008 21:03:46
Reagovat
Autor: neregistrovaný - starej Širl (vsirl@centrum.cz)
Titulek: Re: Dohoda jistá...
Zdá se, Jeníku Pleticho, že také patříš k lidem, se kterými se lze dohodnout na jakémkoli JEJICH názoru...
Haj hou! V. Š.
Vložení nového komentáře
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat