A to přesto, že česká koruna oslabila a že by ze zákona zdražit mohly, pokud to mají uvedeno v cestovní smlouvě. Většina cestovek takový dodatek ve smlouvě má, a tak některé menší kanceláře dokonce již možnosti zdražit využily a na rozdíl od velkých agentur ceny lyžařských zájezdů zvedly.
„Oslabování české koruny samozřejmě vnímáme negativně, ale cenu zájezdů pro naše klienty nezvedneme,“ uvádí Daniel Klotz, marketingový ředitel největšího českého prodejce lyžařských zájezdů Cestovní kanceláře Nev-Dama. „Rozdíl, který nepříznivým kurzem vznikne, budeme hradit z marže, případně z vytvořených rezerv.“
Český lyžař tedy z této situace může vytěžit příznivou cenu zájezdu, jako by koruna vůbec neoslabila. „Cestovní kanceláře mají zájezdy většinou tvořeny s ohledem na kurz, který byl v létě 2008. V té době se pohyboval kolem 25 korun za euro. To pro našeho klienta znamená, že má naši cenu jistou, zafixovanou, a nepříznivý kurz jej nemusí trápit. Pokud by si však kupoval pobyt přímo na místě, třeba přímo v Alpách, tak již za „drahé“ euro,“ vysvětluje vznik těchto speciálních výhod Daniel Klotz.
Cima Paganella