Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Tiské stěny v národním parku!?


Změny v ochraně přírody

Z lezeckých i nelezeckých médií jste se minulý týden mohli dozvědět o tom, že Tiské stěny mají být v budoucnu zahrnuty do Národního parku České Švýcarsko. Tyto zmínky byly ovšem nejasné, neodůvodněné a lehce zmatečné. Nedalo mi tedy a zeptal jsem se osoby z nejpovolanějších: „Co na tom je pravdy?“. Aktualizace: Tisá odmítla Národní park.







15. 12. 2009"Obyvatelé Tisé odmítli rozšíření Národního parku České Švýcarsko (NPČŠ) na území obce. V anketě, kterou vypsala místní radnice, bylo 186 lidí proti parku a 92 pro.




Občané Tisé, uspořádali shromáždění, na kterém definovali požadavky směřující v zásadě proti začlenění obce Tisá do Národního parku. Na podporu těchto požadavků vyhlásili petici za referendum občanů Tisé k začlenění do NP. Rozhovor o petici s Radimem Bzurou.




Pan Tomáš Salov, tiskový mluvčí NP České Švýcarsko, brzy a kompetentně odpověděl s tím, že i přiložil doplňující dokumentaci. Seznamte se s jeho odpovědí ať víte, proč mají být Tiské stěny Národním parkem a proč se má celý NP rozšířit o další území.

 Tiské stěny jsou zatím Přírodní památkou. Tato cedule už ovšem zmizela.
Tiské stěny jsou zatím Přírodní památkou. Tato cedule už ovšem zmizela., foto: Sysel


Děkujeme za Váš dotaz, na který můžu odpovědět, že Správa NP České Švýcarsko skutečně usiluje o rozšíření národního parku České Švýcarsko. Primárně přitom sledujeme dva cíle.

Prvním je úprava stávající hranice národního parku tak, aby došlo k přičlenění přilehlých lesních pozemků; hranice vedoucí často středem lesa se tak mají logicky posunout na jeho okraj. Zde je vhodné podotknout, že současná podoba národního parku je výsledkem určitého kompromisu přijatého koncem devadesátých let, jehož důsledkem bylo nezačlenění některých pozemků s obdobnou přírodní hodnotou do národního parku. Pokud by zde nedošlo k úpravě, byly by mimo jiné oslabeny snahy o převod přilehlých území národního parku do bezzásahového režimu, kterého má být v budoucnu dosaženo.

I věž Olymp má být v NP.
I věž Olymp má být v NP., foto: Markéta Syllová


Druhým cílem je začlenění přírodně vysoce hodnotných území ležících na současném území CHKO Labské pískovce. V prvotním návrhu se jednalo o rozlehlé lesní pozemky na levém břehu Labe a kaňon Labe, včetně oblasti Tiských stěn. Hlavním rozdílem vůči současnému stavu je způsob využívání daných oblastí lidmi. Za současné situace je chráněn především krajinný ráz, národní parky chrání především přírodu a v ní probíhající přirozené procesy. Konkrétně oblast Tiských stěn je specifická např. tím, že je zdejší vegetace prostá invazních druhů a porosty jsou velice málo zasažené lidskými hospodářskými činnostmi.

Doga, stará cesta 11
Doga, stará cesta 11, foto: Petr Jandík
Naopak Doga už v NP být nemá.


Obě varianty jsou podmíněny především shodou na regionální úrovni. Tato shoda nebyla pro prvotní "maximalistický" návrh dosažitelná. Nyní je na regionální úrovni k dispozici souhlas 13 obcí (včetně obce Tisá) a Ústeckého kraje. V důsledku toho současná varianta má podobu rozšíření NP o přilehlé, převážně lesní pozemky a vzniku enklávy v oblasti Tiských stěn.

Mapka očekávaného rozšíření NP České Švýcarsko
Mapka očekávaného rozšíření NP České Švýcarsko, foto: Sysel
Kliknutím zobrazíte velkou mapku


Za současného stavu je možné zahájit přípravu novelizace zákona č 161/199 Sb., kterým se vyhlašuje Národní park České Švýcarsko, a to v rozsahu dosaženého koncenzu na regionální úrovni. V současné chvíli nelze přesně říci, jak dlouho bude legislativní proces v souvislosti se změnou zákona trvat.

Toto je stručný popis současného stavu ohledně rozšíření NP České Švýcarsko. Další informace najdete v přiloženém informačním listu. Přikládám také mapku aktuálního návrhu rozšíření.

Přeji hezký den z Českého Švýcarska,


Přiložený informační list si můžete přečíst zde. Pro lezce je z něj důležité především toto sdělení:

Horolezectví bude podléhat stávajícím pravidlům v národním parku. S jistými omezeními bude ale nutné počítat, např. zákaz používání magnézia nebo dočasné uzavírky některých lokalit v době hnízdění vzácných ptačích druhů; toto pravidlo však platí již v současnosti - na území CHKO.

O dalším vývoji ve věci rozšiřování NP České Švýcarsko se pokusíme lezeckou i nelezeckou veřejnost nadále informovat.





[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Michal Sylla | Vydáno dne 15. 12. 2009 | Počet komentářů: 24 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Sysel

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Černá skála, Bílá skála a Perničky za Drátník, Čtyři palice a Devět skal (10.04.2024)
Uzávěra v Bielatalu kolem Titana (02.05.2023)
Zákaz lezení na Súľovských skalách (27.04.2023)
Návštěvní řád TANAPu (25.04.2023)
Uzavírky lezení v Sasku 2023 (12.03.2023)
Saské bivaky jsou uzavřené (04.03.2023)
Úplný zákaz vstupu do lesa v Saských pískovcích (26.07.2022)
Uzávěry v Labských pískovcích (09.03.2022)
Hnízdění v Sasku (09.03.2022)
Lezení v českém Ráji povoleno na dalších 5 let (11.02.2022)
Sesun skály v Poříčí (06.02.2022)
Diskuse o bivakování v NP Saské Švýcarsko pokračuje (04.02.2022)
Tupadelské skály - nové povolení (03.05.2021)
Pravý břeh Labe (17.01.2021)
Povolení na Bořeň a Váňův kámen (11.01.2021)
Úspěšné hnízdění sokolů v Broumovkách (05.06.2020)
Turisté budou v Adršpachu a Teplicích vítáni až po zvládnutí epidemie (07.04.2020)
Oblíbené turistické destinace se uzavírají. (03.04.2020)
Zákaz lezení v Arcu (07.02.2020)
Zákaz vstupu do oblasti Chrámových stěn (06.04.2019)
Dočasné a trvalé zákazy v Sasku 2019 (03.03.2019)
Hnizdění na Suškách (01.03.2019)
V Tatrách neplatí Návštěvní řád, kritika nového návrhu (04.02.2019)
Zákaz vstupu do lesa na Ústecku prodloužen (25.10.2018)
Levý břeh: Omezení prvovýstupů (13.08.2018)
Normálka na Mont Blanc s omezením (17.07.2018)
Novinky z vltavské žuly (12.03.2018)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (12.03.2018)
Povinná výbava na Mont Blanc (22.08.2017)
Skály u Velké - upozornění pro lezce (18.08.2017)
Hnízdění na Havranu u Jitravy úspěšně ukončeno (12.06.2017)
UZAVÍRKY SKAL Z DŮVODU HNÍZDĚNÍ I DALŠÍ PODMÍNKY JE NUTNO RESPEKTOVAT! (02.06.2017)
Polínko - vjezd vozidel a parkování (19.05.2017)
Na Prachově se platí (02.04.2017)
Památková ochrana na Drábkách (01.04.2017)
Hnízdění na Paličaté (23.03.2017)
Hnízdění na Suškách (12.03.2017)
V Brdech povolena jen Mrtnická skála (05.03.2017)
Zákazy na levé straně v Maltatalu (30.01.2017)
Nové povolení pro Český Ráj (01.12.2016)
Kontrola skal na Dívčím skoku, sesuv v Hlubočepích (20.09.2016)
Omezení na Hejšovině (01.07.2016)
Vzhůru sokolíci - úspěšné hnízdění na Suškách (23.06.2016)
Zákaz lezení na Marmoladě (21.06.2016)
Brigáda na Suškách (02.04.2016)
Uzavírka sektoru Glasscherbenviertel na Kaitersbergu (27.08.2015)
Parkování v Poříčí nad Sázavou (26.05.2015)
Sokolí uzavírka ve Sloupu (07.04.2015)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (10.03.2015)
OVK Labské pískovce a Hruboskalsko jednala s SBB (30.10.2014)
Sanace Žlebské jehly začíná (23.09.2014)
Stanování a bivakování v rakouských horách (20.06.2014)
Branická skála: Sanováno (05.06.2014)
Sanace Bránické skály (26.05.2014)
Zákazy a omezení lezení (05.04.2014)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (25.02.2014)
Výzba boulderistům - severní Frankenjura a Fichtelgebirge (17.02.2014)
Uzávěry v Labáku (11.02.2014)
UFO od Obrworks je v Sasku povoleno (30.07.2013)
Oznámení sanačních prací v Labské údolí (29.06.2013)
Nebezpečné skalní bloky v Šárce a Hlubočepích (20.05.2013)
Dočasné zákazy lezení v Sasku 2013 (04.05.2013)
Nové povolení na Jizerky: Mg tabu prolomeno (23.04.2013)
Tisá povolena (23.04.2013)
Průvodce Jetřichovic obsahuje nepovolené věže (29.03.2013)
Ptačí uzávěry v Labsku (28.03.2013)
Hnízdění čápa černého v Labáku (02.07.2012)
Jak s lezením v Tisé (25.06.2012)
Povolení prvovýstupů do měsíce, starší neschválíme (19.04.2012)
Omezení prvovýstupů v Labáku (19.04.2012)
Zákazy lezení v roce 2012 v Sasku (17.04.2012)
Sokolí a čapí uzavírky v Labských pískovcích (28.02.2012)
Nové povolení lezení pro Český ráj a Český Kras (14.09.2011)
Omezení prvovýstupů v Labáku (19.08.2011)
Omezení lezecké činnosti kvůli hnízdění (23.05.2011)
Parkování v Sasku (22.04.2011)
Uzavírky lezení v Sasku (20.04.2011)
Oznámení správců Labáku (01.01.2011)
Krkonošský národní park nabídne lezení na ledopádech (06.12.2010)
Výjimka pro pravý břeh Labe (29.07.2010)
Oznámení správců oblasti Labské údolí (13.07.2010)
Dočasný zákaz na Kapelníku (08.07.2010)
Kaňon Labe vyhlášen rezervací (19.05.2010)
Lezecká omezení (21.04.2010)
Lezecká omezení v Sasku (13.04.2010)
Uzávěra v Jizerkách (06.04.2010)
Jeseníky Národním parkem? (15.09.2009)
Procházka stočtrnáctkou (06.05.2009)
Už jsme vylétli z rodného hnízda...... (18.06.2008)
Omezení v Labských pískovcích (16.06.2008)
Hnízdění – Řež, Kácov a Poříčí, Tisá (08.06.2008)
Dočasná uzávěra v Jizerských horách (05.05.2008)
Hnízdění v Labáku (16.06.2007)
Lezení v Jizerkách povoleno (11.05.2007)
Omezení v Ostrově (23.04.2007)
Lezení v Labsku opět uvolněno (30.06.2006)
Výr v Lužických horách (16.05.2006)
Zákaz lezení ledů a mixů na Klíči (06.03.2006)
Zavřený Obr (06.04.2003)



Komentář ze dne: 20.09.2009 20:51:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Nemilé překvapení!
Tenhle článek se čte minimálně a přitom se v něm píše o omezování lezení v jedné z nejhezčích oblastí u nás. Nechápu to a trochu mě mrzí, že si lezci radši čtou "kauzy" z ČHS" a podobně, než aby se zajímali o to nejpodstatnější- lezení samotné.
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 11:41:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Národní park v Tisé je nesmysl
Vyhlášení národního parku v Tisé je nesmysl.

Vůbec nechápu, proč by v parku měly být zrovna Tisské stěny a proč ne třeba (dle mého soudu mnohem méně dotčené) Modřín, Sněžník a Parčík, ev. rozsáhlé hvozdy mezi Sněžníkem a levým břehem Labe. Při pohledu na mapu je evidentní, že návrh moc nemá logiku - jeden velepark na pravém břehu Labe a ostrůvek okolo Tisé na levém břehu Labe. Vždycky jsem si myslel, že snahou je ochraňovat co nejkompaktnější území.

Nemůžu si pomoct, ale kouká z toho:
1) salámová metoda (teda to, co ochranáři vždycky vyčítali stavitelům dálnic - postavit (vyhlásit) dílčí úseky (území) a ty pak pospojovat do jednoho kusu dálnice (parku)
2) snaha dělat z chráněných území ještě chráněnější - posun Přírodní památka -> národní park je už hodně silná káva.

Horolezcům vyhlášení národního parku v Tisé nepřinese NIC, naopak:
- ze zákona tam bude výslovně zakázáno a bude muset být povoleno výjimkou. Na tutti se stane, že vláda "zapomene" výjimku projednat (viz projednávání výjimky v Ádru apod.)
- přibude obstrukcí při dělání nových cest i obstrukcí při samotném lezení

Vyhlášení národního parku v Tisé nemá podle mě s vlastní ochranou přírody moc společného. Současnému národnímu parku jde max. o rozšíření sféry vlivu, obci Tisá o reklamu, že je součástí národního parku. Místo fangličkaření s národním parkem a turistického marketingu bych se ale rád doslechl, jak třeba vyřešit brutální erozi pod nástupy skal v Tisé...
1 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 11:43:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
...ze zákona bude zakázáno lezení... OPRAVA
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 12:09:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Ledas z toho, co tu píšeš má svou logiku, ale horolezectví v NPČŠ je řešeno jinak - vyhrazením míst pro provozování horolezectví v návštěvním řádu, jak to zavedl Káče za svého ředitelování. Čili pokud by se pokračovalo tímto směrem (má to i své problémy a není to zcela právně čisté), pak předpokládám, že by se vyhrazená místa doplnila i o Tisou. Možná by nám mohl pan mluvčí sdělit, jaké plány má NPČŠ v tomto směru.
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 19:08:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Plány by zdělit někdo mohl. Je to pro nás citlivá otázka.
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 19:10:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Sdělit, néééé zdělit... sorrrráč... :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 19:17:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
No, myslím, že by tomu Sysel mohl rozumět i tak
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 19:42:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
No, jen aby! :-) Sám víš, jak je to v lezalovské scéně napjatýýýý. Kdo ví, jak si to kdo vyloží!!!!! :-) :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 19:50:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Sysel není ani špičkový závodník, ani lezecký profesionál a proto si to vyloží normálně, zeptá se a napíše :-). Žejo, Sysle?
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 20:22:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Takže myslíš, že mne nezahrne do skupiny temných spiklenců?
Kdoví, co jsem tím "Z" myslel??? Může to být signál, že....
Ani že tím podporuji nějaký klan těch "co se mají rádi" proti těm, "co se nenávidí až za hrob"?
Nu, tenhle hlodavec, viděl jsem ho naživo, mi připadal vcelku soudný, věřím, že to zskouszne! :-)
0 0

Komentář ze dne: 21.09.2009 20:38:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
:-)
0 0

Komentář ze dne: 22.09.2009 13:43:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena Čepelková (@)
Titulek: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Ahoj Dagu i Papoušisko, plány - t.j. skutečnost, že se uvažuje o rozšíření dosavadních hranic parku a co by to případně znamenalo pro lezce, sdělil ČHS sám pan nový ředitel již před více než rokem, osobní pozvánkou k jednání. Toliko jen pro objektivitu, kdyby snad někdo chtěl hovořit o nekomunikativnosti, snad i ignorantství tohoto úřadu vůči našim zájmům :-) A tehdy se právě o důvodu dosažení větší kompaktnosti území mluvilo. Proč je to nakonec takhle, nevím. Zda a proč jsou v celkovém součtu dopadů uvažované změny pro danou lokalitu smyslné či nesmyslné, to si netroufám posoudit, ale když mne tam nadále nechají lézt, slibuji, že si budu odnášet odpadky a ochraňovat zpěvavé cizokrajné ptactvo.
0 0

Komentář ze dne: 22.09.2009 19:41:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Aha! Díky za rámcové info!
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 16:22:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Petře, na rozdíl od vyhrazování míst pro lezení v národních přírodních rezervacích je v národním parku vyhrazení cestou návštěvního řádu zcela právně korektní - zákon deleguje výslovně tuhle pravomoc na Správu NP. Takže v tomto případě vše v pořádku. Současnou úpravu/neúpravu lezení v Tisé níže docela schopně vysvětluje Hlína a ostatní. Nemyslím si, že by někdo chtěl v Tisé páchat revoluci a vyhánět lezčíky, přesto se stavím za názor, že by se měly podmínky vyjasnit a formálně precizně upravit, neb pořádek dělá přátele.
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 18:50:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Zase tak jednoduché to není. Jsou dvě ustanovení zákona, která se na první pohled poněkud střetávají.
Je to §19 odst.1:

"Na území národních parků je omezen vstup, vjezd, volný pohyb osob mimo zastavěné území a rekreační a turistická aktivita osob. Podmínky tohoto omezení a výčet turistických a rekreačních činností, které jsou zakázány, stanoví tento zákon a návštěvní řády."

a § 16 odst. 1 písm. f):
"Na celém území národních parků je zakázáno provozovat horolezectví a létání na padácích a závěsných kluzácích a jezdit na kolech mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody".

Je zjevné, že první ustanovení je obecnější, protože se týká omezení vstupu, vjezdu atd. tedy poměrně obecných kategorií a činností, zatímco druhé ustanovení je konkrétnější, protože se týká výslovně horolezectví. Druhé ustanovení vyžaduje souhlas orgánu ochrany přírody.
návštevní řád v čl.6 odst. 1 stanoví:
"Horolezectví je možno provozovat pouze na místech a v obdobích vyhrazených Správou NP uvedených v příloze č. 2 tohoto návštěvního řádu."

Podle zákona je k vyhrazení nutný souhlas. "Souhlas" není jen tak něco, ale konkrétní akt aplikace práva, nikoliv tedy právní předpis (kterým je například návštěvní řád), a proto si myslím, že tvrzení o právní korektnosti Návštěvního řádu NPČS je pochybné.

Závěrem bych rád uvedl, že některá ustanovení návštěvního řádu jsou pochybná.
0 0

Komentář ze dne: 09.10.2009 09:33:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Sysel má pravdu, existuje tady další šedá zóna mezi ustanoveními zákona a zavedenou praxí. Komentář jsem psal z hlavy, budu muset propříště nejdříve pečlivěji konzultovat s paragrafy. Budiž mi částečnou omluvou, že část zákona, která se týká národních parků, není mým denním chlebem. Takže právně čistá bude asi jedině výjimka - pokud vše dobře dopadne, měl by alespoň od ledna skončit onen paskvil, kdy o výjimkách rozhoduje mimo režim správního řízení vláda.
0 0

Komentář ze dne: 08.10.2009 19:03:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Národní park v Tisé je nesmysl
Právnicky to asi dobře popsal Sysel, anžto jest právníkem. Já mohu říci jen to, že mi Káče sám říkal, že mu Ministerstvo životního prostředí chce pomocí Ústavního soudu ten návštěvní řád zrušit,což by asi nechtělo dělat, pokud by byl právně zcela v pořádku. Samozřejmě tím nijak nepolemizuji s myšlenkou, že pořádek dělá přátele :-).
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2009 07:16:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dulda (@)
Titulek: Park - nepark
Lezení v Tisé se momentálně pohybuje na hranici (možná za ní) zákona. Stačí porovnat vyhlášku o TS a aktuální stav. Ví o tom jak Správa LABPIS (a nechce do toho moc š´tourat) a ví o tom i Svaz a (taky do toho nechce šťourat). Formálně to je ale neošetřené a ty eroze pod nastupy tam vznikají činností, která není v TS povolená - tedy pohybem mimo značené cesty a horolezectví tam není upravené (např. vyhrazením míst). Až někomu rupnou nervy a důsledně po tom půjde, bude z toho mít problém jak Správa LABPIS, tak Svaz.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2009 11:50:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek J. (@)
Titulek: Re: Park - nepark
Uz rupaj, tuhle se Hlina tvaril dost nastvane, jak to prej s pohybem mimo znacene stezky je. Ze prej mame provozovat horolezectvi, ale pritom se nepohybovat mimo znacene stezky. odpustim si invektivy, mohly by zbytecne narusit pratelske a partnerske jednani s milou OP.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2009 14:44:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Park - nepark
Radku, možná jsi zbytečně agresivní. Hlína to určitě myslsl spíš tak, že by se stav v Tisé měl dát papírově do pořádku, což se asi sveze nakoec i s tím parkem. Syslovi došla celkem vlídná odpověď z NPČŠ ta, doufám, že to sem brzy dá.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2009 21:45:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Hlína (@)
Titulek: Re: Re: Re: Park - nepark
Milý Radku J. Nevím, kde jsem se tvářil naštvaně, ale ty jsi u toho určitě nebyl - osobně tě neznám a v situacích a na jednáních, kde jsem naštvaný a dávám to najevo se ty nevyskytuješ. Tisá mi jako taková je úplně ukradená, podle mého hodnocení to nejsou skály, ale bobky, které upustil Pán Bůh, když se vracel z mejdanu, na kterém vymyslel Ádr.
Je tam prostě formálně bordel a je v zájmu obou stran, aby si to daly do pořádku. Po té diskuzi (tuším na Lezci a pak následném pokračování na Skalních oblastech) jsem si dovolil nechat od kolegů z LABPISu zaslat vyhlášku o PP Tisá a poskytl jsem ji Zelenýmu, aby ji vystavil na SO. Neodpustím si poznámku, že by to měl mít Svaz na svých stránkách v richtichu a neměl by spoléhat na dobrovolné brigádníky. Následně jsem si vyměnil několik velmi věcných mejlů s Vlkem (kterýho tedy taky osobně neznám, občas (a to velmi zřídka) si píšeme a pravděpodobně se při náhodném osobním setkání neporveme). Zdá se mi, že je Vlk dost v obraze a na rozdíl od jiných se v problematice Tise (a to je asi především fixovanej na vápno) orientuje celkem obstojně. V Tisé totiž tiká docela pikantní časovaná bomba, z který by mohl být dost zásadní problém. Následně jsem byl ještě účastníkem jednání, které víceméně vyvolala tajemnice svazu a můj dojem, že dobří partneři /kterými by měl Svaz a "milá OP" býti) jsou založeny na pořádku ve vzájemných vztazích, se jenom potvrdil. A v Tisé takový stav jednoduše neexistuje a neřeším, kdo na tom má větší vinu, zda laxnost Svazu, kterému ten stav zatím vyhovuje, nebo ta "milá OP" - tvými slovy.
Rozhodně mi nervy nerupaj (a už vůbec né z rozpadajících se pískových baboviček v Tisé - kde mám mimochodem úplně všechny spáry (tedy 3) vylezené), ale umím si hypoteticky představit situace, kdy by se formální řešení tohoto stavu - nestavu odehrávalo v atmosféře, kdy by "milá OP" byla pěkně nepříjemná (a vlastně by pouze důsledně vyžadovala plnění zákona). Aby k tomu někdy v budoucnu (až někomu rupnou nervy) nedošlo, je nutno sednout ke stolu a dát to - jak píše Petr "papírově do pořádku".


A kromě toho si myslím(Ceterum autem censeo):
nejlepší jsou stejně Led Zeppelin

zdra
hli

zdra
hli
0 0

Komentář ze dne: 25.09.2009 00:04:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Park - nepark
Souhlas (až na ty Zepelíny :-)
0 0

Komentář ze dne: 25.09.2009 17:14:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Hlína (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Park - nepark
No tak já taky poslouchám i jinou muziku, teď zrovna hraju G 3 z Denveru a právě vaří Yngwie Malmsteem. Účesem a oblečením sice zmrznul v roce 1980, ale na tu kytku fakt dobrý.
0 0

Komentář ze dne: 15.12.2009 12:07:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Tisá řekla parku NE
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=8348
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci