O této akci jsme vás informovali v článku Spray On - nejtěžší cesta v ledu.
Nicméně debata okolo hodnocení cest pokračuje. Zdá se, že spěje k vytvoření nové stupnice specializované na tento typ ledu. (Spray On by zde dostalo označení S10.) S tímto systémem nemají Gadd ani Emmet žádný problém..
Jediná věc, jasná hned od začátku, byl fakt, že se oba lezci mussí vrátit na místo činu. Objevili nový terén, který se rozhodli pořádně prozkoumat spolu s dalšími lezci dobrodruhy. A tak se i stalo.
První dorazil Tim Emmet. Ještě před tím než obrovská lavina v Rocosas odřízla jedinou přístupovou cestu do oblasti a s tím i Gadda a ostatní borce, kteří byli teprve na cestě tam. V pondělí sestoupil Tim z refugia do jeskyně, aby zjistil ledové podmínky.
Situaci popisuje takto. „Je to tam dole pěkně divoké. Je tam mnohem víc materiálu než minulý rok. Taky je tam na dně daleko víc sesutého ledu. Jsou tam tisíce utržených krápníků, některé z nich velikosti autobusu. Když se jeden uvolní a spadne...je to jako na jiné planetě.“
Anglický horolezec, který na sebe letos upozornil takový výkony jako například novou cestou první welšskou E10 Muy Caliente, poznamenává, že „je téměř nemožné poznat, kde se nachází jejich Spray On. Nyní je to úplně jiné než v době našeho prvního pobytu. Kusy ledu utrhaly celé skalní bloky, myslím, že některá z našich jištěni jsou teď právě v těch kamenech dole.“
U ledopádů čeká Tim na svého parťáka Willa Gadda a ten čeká na znovuotevření silnice z Canmore, která byla zavalena druhou lavinou ihned poté co se po třech dnech prací podařilo odstranit tu první. Will má přivést hlavní část materiálu. Mimo jiné 700 metrů lana a detektor kovů, který použijí, aby lokalizovali jištění, které loni umístili a našli tak začátek své cesty ztracené pod proměnlivým ledem.
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat