Pátek jsme začali návštěvou Chroustrova horolezeckého vetešnictví. Je tam všechno možné a stojí za shlédnutí. Zejména s výkladem autora nad překližkovým modelem Chroustova vynálezu - jumaru s palcem zatěžovaným vahou lezce podle principu Gibsu, které mu opajcoval postupně Kong a Black Diamond a pochopitelně mu za to nic nedali.
Pozoruhodné jsou předchůdce Friendů se zatěžovaným palcem, které nezávisí na síle pružin roztahujících segmenty. Uvidíte tu kladivocepín Jirky Nováka, cepín Karla Cermana i okované boty Chrousta staršího. Škoda, že nevyšla myšlenka mít toto muzeum v přízemí jeho domku v Turnově jako stálou expozici.
Pátek přinesl další porci filmů, z nichž mne nejvíce zaujala Rocking Cuba s velmi silným spojením špičkového lezení v podání Enzo Odda, NIny Caprez, Melissy Le Nevé nebo Cédrica Lachata a více komentujícího než lezoucího Mickaela Fusseliera, se skvělou kubánkou hudbou. Skvělý střih, vtip a švih, můj kandidát č. 1 na celkové vítězství. Jeden z té menšiny filmů, u kterých si v půlce neříkám, že by to už mohlo skončit.
Velmi pěkný byl také slovenský film Příťažlivosť, basejumnperská záležitost s poetickou kamerou, buhužel poškozená zasekávající se projekcí, to by se v kině stávat nemělo. Sekající se projekce poškozovala i padesátiminutový film Schwarze Madonna o Ines Pappert, tentokát ne tolik na ledu, ale na jejím projektu ve stěně Berchtesgadener Hochthronu i na padáku při společném lezecko paraglajdistickém lezopřeletu z Untersbergu na Hoher Göll a do Berchtesgadenu. Nejprve přelétli mistr v padákování s novickou Ines pod Hoher Göll, pak vytáhla Ines mistra padáků s padáky na zádech a sviní na laně klasickou málo jištěnou šestkou před Velký trychtýř tisícimetrovou stěnou a hřebenem na Hoher Göll a poté na poslední možnou chvíli večer odstartovali z vrcholu a letěli dolů na pivo. Na konci pak Ines konečně přelezla svou deset mínusku Schwarze Madonna, podle které je film pojmenován. Není to film s Wow-efektem, ale dá se na něj koukat až do konce.
Osvědčenou kvaliotou jsou věci z GigUp Production - Wide Boyz a Honnold 3.0, které už byly k vidění na Sherpafestu vloni napodzim. Petrohradské PADání mělo vtip, ale kazí ho v některých případech roztřesená kamera. Karim Non stop je pokus jak z nepříliš povedeného materiálu uplést bič a zapráskat, příliš neoslovil. Večer byl na hřišti ne znamení osvědčeného Wabiho Daňka, piva a pokecu s přáteli.
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat
...