Viditelný rozdíl hned padne do oka - odklopná příčka z pružného drátu slouží k správnému polohování karabiny na jisticím oku úvazu. „Pérová“ tuhost drátu je dostatečná k poměrně jistému udržení oka na patřičném místě, poloviční lodní smyčka si při jištění vesele jezdí sem tam, aniž by šla „naštorc“. Drát pochopitelně není všemocný, ale po intenzivním „zkušebním“ provozu mohu směle prohlásit, že při správné obsluze lana se mi ani jednou karabina „neštorcla“.
Dalšího zlepšení si všimnete až při študování pevnosních údajů – nyní v podélné ose 26 kN, napříč 12 kN a otevřená 7 kN. To je hodně uklidňující! PIRATE je k mání se šroubovací pojistkou (s ní má v příčném zatížení o 1 kN menší nosnost), nebo s masivními „twistlokovitými“ pojistkami Autolock a Manual, s certifikovanou odolností proti prolomení dovnitř (např. páčením slaňovací osmy přes zámek) 6 kN. To jsou cifry u HMSky, co?
Porovnejte s původní PIRATE (viz zde). Váha kvůli přidanému drátu stoupla jen o 2 g, s nešroubovacími pojistkami nyní je rovných 90 g. Současná PIRATE je nejlepší HMSka, kterou jsem kdy měl v ruce. O dalších přínosných novotách ROCK EXOTICA („hi-fi“ kladky, šplhátko „dvojče“, super „hvězdice“ k všesměrovému přicvaknutí mnoha jističů) zase někdy příště - mezitím můžete juknout na www.rockexotica.com
Text a foto: Vladimír „Chroust“ Procházka II.
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat