Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Ferrata v Ádru?


kontroverzní projekt

Tak se nám ferraty chtějí množit. Po Děčíně a Vodní bráně a Kočičákách měl další projekt zasáhnout přímo do jádra tradičního pískovcového lezení, do Adršpachu. Aktuálně: Petice proti ferratě v Adršpachu.


- Zprávy o zamítnutí projektu se nepotvrdily, o projektu se dosud nejednalo. Webové stránky obce Adšpach tento bod na jednání zastuputelstva neuvádějí.

- Probíhá podepisování petičních archů petice proti výstavbě ferraty. Archy jsou k dipozici mimo jiné na stěně ne Smíchově. Chcete-li podepsat petici proti stavbě této ferraty, můžete se zeptat na baru.

- Zpracovatel projektu ferraty nás pořádal o stažení fotografií a citací z projektu s tím, že zveřejnění porušuje jeho autorská práva. V dopisu je též tvrzeno, že Lesy České republiky od další realizace projektu upustily.

Žádosti o odstranění citovaných textových či obrazových částí projektu nelze nevyhovět, proto jsou ze článku odstraněny. Tvrzení, že lesy ČR od projektu již před jeho schvalováním upustily, však nelze brát zcela vážně. Je zde negativní precedens s nesmyslnou ferratou na Kočičí kameny v Jizerských horách, kterou též plánovaly Lesy České Republiky. Po veřejné kritice sice od projektu upustily, ale za tři roky byl tento projekt v tichosti realizován jiným subjektem. 

 


Z hlediska potenciální komerční úspěšnosti má tento projekt hned před vchodem do Adršpašských skal pěkně našlápnuto. Parkoviště hned vedle, hospoda taky, rozhled z vršku sice není jako z Milenců nebo Starosty, ale taky není k zahození. Půjčovna ferratových setů, instruktoři, vůdcové a už to pojede. Atrakce pro davy jak má být. Je to dobře? Je to špatně? Co vy na to?

 






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: redakce | Vydáno dne 02. 12. 2014 | Počet komentářů: 33 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: redakce podle dokumentace V. Marxe

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme




Komentář ze dne: 02.12.2014 10:58:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Investor - Lesy České republiky, státní podnik, předpokládaná výše investice - 500000Kč (slovy - půl milionu).
0 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 12:08:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jony (@)
Titulek:
Skalni utvar Indian tam nefiguruje, staci si na 5 minut vzit do ruky pruvodce a porovnat s fotkama, z toho je taky hned videt, kterych cest se to tyka, coz muze relevantne vyhodnotit i ten, kdo neni tama znaly, jen trochu prace misto CTRL C a V. Jaka je definice vyznamne cesty? Tyhlety a podobne rychlokvasne polovicatosti (nepresne ci nepravdive informace) akorat prispivaji ci mohou prispivat k znevyhodneni v protiargumentacnich snahach.
0 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 14:07:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Kdopak je lesa pán?
No a co obnovit těžbu v Pískovně? Nebo jestli je těžba neefektivní, tak tam udělat aspoň těžařský skanzen s půjčovnou vodních skůtrů. Je to bývalý lom, že jo. Potom by nebyla špatná lanovka z Teplic k rozcestí Pod sedmi schody, je to totiž do kopce. A mezi lanovkou a pískovnou by se dalo jezdit na čtyřkolkách příp. vyasfaltovat a mít tam půjčovnu se Sagway, koloběžkama a bruslema. A ferata by chtěla udělat aspoň ve 3 obtížnostech. Průvodce, fotograf a půjčovna je samozřejmostí.
Tak jestli ochranářům nebude vadit sešlapávání pískovcové skály tady, pak naprosto postrádá smysl jakékoliv omezení sezoní, použití chemických prostředků, vzdálenost jištění v cestách atd. atd. atd.
2 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 14:15:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Kdopak je lesa pán?
je tam rozpor ve stupnich ochrany, coz ovsem vlastne prihrava Tve argumentaci ala jezirko...
0 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 18:23:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: i šlaka
když jsem na to kouknul, tak jsem to považoval za nějaký vesjolyje kartinky a čekal jsem kterej naiva se na to chytne a začne dštít síru.....
1 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 21:44:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: i šlaka
Je k tomu zcela seriózně vyhlížející projekt, který dal desítky hodin práce a pan Marx je opravdu autorizovaný technik s IČ a oborem působnosti, který je napsaný v projektu.
0 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 19:50:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Žádná for žádost bylo opravdu zaslána na obec Adršpach od Lesů ČR.
0 0

Komentář ze dne: 02.12.2014 22:55:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Pan Marx dostal zakázku aby vypracoval projekt je to jeho práce,ale žádost o povolení podali Lesy ČR ,takže protesty proti ferátě jsou mířeny na Lesy ČR.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 16:13:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - čokař (@)
Titulek: Re:
pro mě bylo velký překvapení, že nějakej ing. Marx existuje . zavolal jsem mu a on mi odmítl sdělit, pro koho to psal a maloval, že prej je to obchodní tajemství... působilo to na mě dost divně. Bylo by dobrý opravdu vědět, kdo s tím "nápadem " přišel ! a kdy ! a v jakým je to "jednání" stádiu. Já si pořád myslím, že se nakonec nepřihlásí nikdo, kdo to bude hájit... nebo jo? Místní lezci to typnu si nebudou, starosta to podle Jeníka taky není, tak nevím..
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 18:16:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re:
Vzhledem k tomu, že v projektu jsou jako investor napsané Lesy ČR, asi žádná záhada neexistuje
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 06:45:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: pokrytec
Z příspěvku pana Martina Marka (fyzicky pracoval na tvorbě drátu na Kočičákách) na Facebooku po informaci, že se chystá drát v Ádru: "Mě se to taky nelíbí a jsem přesvědčenej, že je to kachna". Tak to jsem se opravdu zasmál. Tomu se říká jasný postoj ke drátům na skalách.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 07:36:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: pokrytec
ale já čokaře chápu, má prostě někde svoji hranici a feráta v ádru je už přes (každej má tu svoji hranici, to, že jsme se s čokařem poštěkali ohledně drátů v jh na tom nic nemění).

pro mě jsou kritéria pro kletrštajg jasný:
1. šutr kterej to vydrží. tedy určitě ne písek (snad možná ten nejtvrdší)
2. horská scenérie, výhled výrazně jiný než od auta na parkovišti
3. zjevná nespornost s všeobecně sdílenými hodnotami co se týká ochrany přírody a kulturních památek (fogli, severní stěna Karlštejna...)
4. rozumná objektivní bezpečnost trasy. ne nástup z krajnice frekventované silnice první třídy a vedení trasy tak, že z horní části lítá suť na nástup.
5. a samozřejmě souhlas majitelů dotčených pozemků
(pocaď se asi s čokařem trefujeme)
6. logičnost trasy, aby nebyl drát po skalním hřebínku když se dva metry vedle dá jít lesem po houbařsku, logičnost i ve smyslu odněkud někam a smysluplný sestup.
7. dostatečná fyzická náročnost přístupu, která bude fungovat jako filtr a omezí návštěvnost přirozeným způsobem. za mě aspoň 300 metrů převýšení od auta (to teda tuzemské možnosti dost profiltruje)
8. nešlapání do pískoviště (nekurvení stávajících tradičních lezeckých terénů více než místního významu), a to je zase filtr jak hrom
9. nechození špatným příkladem, tj nevytváření veřejností sdíleného pocitu, že drát na skále je normální a může si ho namlátit každej jak se mu zlíbí.
2 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 10:07:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - pavelk (@)
Titulek: Re: Re: pokrytec
Souhlas
Já bych ještě dodal, ať si laskavě každej staví ferratu za svý. LČR jsou, pokud vím státní podnik, a mě se jako spolumajitele nikdo neptal, jestli chci za takovouhle kravinu utrácet.
Jako řešení vidím prodat Lesy. Soukromí majitelé budou určitě s podobně smysluplnýma výdajema opatrnější.
1 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 19:01:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Re: pokrytec
Lukáši, hezky jsi to sesumíroval, ale opravdu nevím, jak jsi přišel na to, že se Čokař "trefuje" do bodu 3. Usilovné trvání na zřízení VF středem národní přírodní rezervace, tedy území s nejvyšším stupněm ochrany v ČR (Frýdl.cimbuří), je s tímto bodem ve zcela zásadním rozporu bez ohledu na to, jestli tam aktuálně zrovna vysedává nějakej fógl
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 21:41:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: pokrytec
měl jsem za že tříbením diskuse čokař tento argument vzal a od nápadu na cimbuří ustoupil a realizuje se na lokalitách sice romantických, ale vlastně okrajových. nerad bych se mýlil, ale mýlit se samosebou můžu
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:07:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: pokrytec
Radost z toho nemám, ale bohužel se opravdu mýlíš :-(
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:10:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: pokrytec
škoda. když jsme o tom mluvili osobně tak na řev a fackování kupodivu nedošlo a ve většině jsme se poměrně shodli, aspoň ten pocit jsem si z toho odnesl.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 07:42:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: pokrytec
Cokare osobne neznam, Ty ano? Proc by nemohl mit ruzny nazor na ruzne draty? Cetl jsi i dalsi koment od nej, co k tomu psal? O jeho pocinech si nemyslim nic dobryho, presto mu jeho nazor na Adr neberu. Ty ses ho ptal na to, ci jen mrskas hrdinne titulkem?
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 07:35:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (@)
Titulek: "LESY"
a kdo je zatím na rejžováním, schovaný, co se tam zas uklidí a zakamufluje pod takovýhle projekt , zatím co LESY udělaly, byl vždy průšvih a dodatečně vylezlo na světlo, jak se utopily peníze a tohle je už vážně magořina spíš na žalobu zničení krásné oblasti,klidně věřím tomu,že si někdo splnil úko,aby se zviditelnil a co na to příroda a okolí? po Lesích ČR potopa
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 11:24:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Zamítnuto
Podle toho co psal Jeník Pleticha na Facebooku zastupitelstvo v Adršpachu tento projekt zamítlo. Poučení z Kočičáků ale říká, že to může být jen první kolo.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 12:05:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Zamítnuto
zastupitelstvo v adršpachu by mohlo být mocný spojenec (klasických) horolezců, protože z těch davů co tam přijdou uvidí strašně málo peněz. jo hospodskej třeba peníze uvidí, ale peníze které zaplatí na daních do obce nedoputujou. v konečném důsledku obec na turistickou atraktivitu doplácí a měla by se jí zuby-nehty bránit - pokud tedy se nedaří v turistickém ruchu zaměstnat velmi podstatnou část obyvatelstva.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 19:06:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Re: Zamítnuto
S tím zastupitelstvem jako spojencem jsi to asi trochu popletl. Obec Adršpach je nájemcem a provozovatelem návštěvnického okruhu, vlastníkem a provozovatelem parkovišť. Na turistickou atraktivitu obec nedoplácí, spíš naopak.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 21:52:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Zamítnuto
popletl? kolik je tam parkovacích míst s jakou obsazeností, jánevím, odhadem 350 pro osobáky a 60 pro autobusy, při plné obsazenosti je to 40 tisíc za den (?), což se zdá hodně, podobně za vstupné, dejme tomu 100 tisíc za den když se vydaří, ale sakra, jsou s tím i nějaké náklady, a jedná se o sezonu, čtyři měsíce ročně, kdyby to bylo 100 dní (občas taky prší), tak je to 120 dní krát 100 tisíc což se rovná 10 milionů, což je sice na první pohled bomba, ale na druhý je to sotva na uživení deseti obecních zaměstnanců, nějakou údržbu a odvoz odpadků a je to skoro plichta. a z tržeb hospod, hotelů, penzionů atakdále, respektive z jejich daní uvidí obec pár šušňů.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:14:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Zamítnuto
Nesrovnával bych to s Prahou, ale naše vesnice se 750 obyvateli má těch +-10 mega jako celkový roční rozpočet. Adršpach má 520 obyvatel, takže až taková almužna to teda není.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:24:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Zamítnuto
to je sice hezký rozpočítat 10 mega mezi 520 obyvatel, to vypadá fakt optimisticky, ale předtím je trošku potřeba odečíst náklady a zohlednit diskomfort že se místňák nemůže ani rozumně zastavit autem na poště, ducá mu to v noci z přiblblejch festivalů (z pohledu domkáře) a má dvakrát do měsíce poblitej plot.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:54:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zamítnuto
Máš samozřejmě pravdu, těch teoretických 10 M výnosů pochopitelně není čistý zisk. Přesto se nepochybně kladné saldo pohybuje ve výši milionů, což znamená desítky procent výdajů obecního rozpočtu. To je podstatná výhoda proti běžným obcím a Adršpach tuto komparativní výhodu udatně využívá. K tomu je určitě třeba připočíst soukromý byznys (myslím ten legální) provozovaný aktivními místňáky kteří mají zase podstatný vliv při ovlivňování veřejného života. Vrátím-li se na začátek, v obci bych spojence pro omezení zdejší Matějské pouti opravdu nehledal.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 14:02:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: jo a ještě k turistice
je vidět, jaká je škoda že my jako horolezci nejsme spolu s turisty v jednom "alpském" spolku (kterej by zahrnoval co se týče "údržby" komplet od značkařiny po slaňáky, tedy i kletrštajgy), který by měl výrazně větší sílu při vyjednávání a ovlivňování veřejného mínění a podobné excesy by uměl řešit nějakou rozumnou formou, že by se postoj upekl doma a navenek by se šlo jednotně třeba i s nějakou koncepcí. čhs je (viděno zvenčí) pár himalájských hrdinů a pár překližkových závodníků co se spolu neumějí dohodnout, klub českých turistů je pár desítek dědečků v pumpkách co vlastní pár ubytoven a courá v lese s kýblem a štětkou.
4 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 15:09:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: jo a ještě k turistice
Možná by mohl ČHS vstoupit do jednání s turisty s cílem udělat nějaký společný stanovisko k ferratám.
2 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 15:15:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: jo a ještě k turistice
rozhodně. já vidím to (na lezeckých serverech často naznačované) my lezci proti turistům jako velmi pomýlené a byl bych radši kdyby bylo "my lezci a turisti" (jako relativně měkké formy trávení času v autdůru) proti povrchnosti štoklšůhtůrystů a ympáktu tvrdších forem autdůru (čtyřkolkářůi, skůtraři, ofrouti, budovatelé golfových areálů, budovatelé zpevněných cest, budovatelé kletrštajgů...)
1 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 19:14:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: jo a ještě k turistice
Kromě glosy, že ten náš "měkkej autdůr" placama taky pěkně přitvrzuje bych chtěl poznamenat, že se poněkud míjíme v pojmech. Tady to není o žádných turistech (kteří jsou samozřejmě přirozenými partnery horo/lezců), ale o NÁVŠTĚVNÍCÍCH.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 22:08:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: jo a ještě k turistice
pro ty návštěvníky mají sasové termín stöckelschuhtouristen. to je ten, co zaparkuje na bastei. ujde pár metrů, dá si buřta a pivo a za hodinu zas maže pryč.
0 0

Komentář ze dne: 03.12.2014 15:54:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Zápis
Na stránkách Obce Adršpach jsem nenašel žádný zápis ohledně zamítnutí nebo povolení projektu.
1 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
20.07.2024
ŽOFKA Žlebská outdoorová filmová kulturní akce, 17 ročník. Hospoda U Kosti

Oznámení o akcích posílejte redakci