Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Wild Challenge – zápisník z expedice


2.díl

13. 7. 2015, Skardu/Pákistán


 

Jízda džípem po Karákóram Highway 
Jízda džípem po Karákóram Highway

 

Z ničeho nic začalo lít jako z konve. Respektive někdo nahoře se rozhodl právě teď a v tomto okamžiku vypouštět bazén, jinak to není možné. Náš řidič Muhammád Alichán Bubabubanešák, nebo kdo ví jaký ‟čert”, za šestnáct hodin od výjezdu z rozpáleného Islamabádu téměř vůbec nezastavil. Vyrazil s námi sebevědomě v japonské ‟vejtřesce” s rychlostí splašeného šneka za neustálého žvýkání, nejspíš již svého vlastního jazyka. Jeho trpělivost proplétat se hodinu za hodinou nad strží řeky Indusu a protijedoucími sebevrahy byla korunována rozhodnutím, že nastal ten správný čas na delší zastávku.

 

Výhled z okna džípu při cestě po KKH 
Výhled z okna džípu při cestě po KKH

 

Proč právě nyní, když se přes malou dodávku valí souvislý vodopád vody, nenajde odpověď ani ten nejotrlejší dobrodruh. Dost možná, že se bojí jet dál nebo jen sbírá odvahu k dalšímu zoufalému činu. Nicméně něco tu nehraje. Kousek od nás přes padající vodní stěnu vidím probleskávat slunce. Zařazení zpátečky, pak následuje cuknutí v sedačce dozadu a pak zase ‟hupssst” kupředu. Celý proces ještě jednou a vyjíždíme dál po zasekané kozí stezce v úbočí hor nesoucí halasné označení Karákóram Highway.

 

Pohoří Karákóram 
Pohoří Karákóram

 

Tentokráte již bez bubnování dopadající vodní masy na střechu auta. Aha, chvilku jsem asi klimbal a ten rošťák za volantem si jen potřeboval opláchnout svého motorového mazlíčka v pákistánské ‟natural-myčce”. Jedno se ale nemění, že má zadnice je definitivně na maděru a Skardu se zdá stále v nedohlednu. Chlapci Tom a Galas sedící přede mnou se taktéž ošívají, jako by měli v kaťatech žhavé uhlíky, bez jediného náznaku kochání z velkolepé přírodní scenérie. Je to má patnáctá premiéra na KKH, což je zkratka pro tuto cestu do pekel. Jen třikrát jsem měl to štěstí ji obelstít obyčejným třičtvrtěhodinovým přeletem, ale dnes už opětovně v odevzdání na ní drkotám.
Musí tudíž existovat vyšší moc, která mne zkouší, jak pevný jsem ve svém odhodlání jít za cílem. Jinak není možná taková procentuelní nespravedlnost, kdy větrnému plavidlu téměř pokaždé, když hodlám letět, nedovolí odstartovat z runwaye. Ke všemu jsme vyfasovali na expedici Musafara, armádního ‟styčáka” pitomce a namachrovaného oficírského troubu v jedné osobě. Tomu jedinému přeji zážitek pětadvacetihodinové jízdy tankodromem, třeba až na konec světa.

 

Procházka po městě Skardu 
Procházka po městě Skardu

 

Ráno přijíždíme zmordovaní za kvílení meluzíny do provinčního městečka Skardu, které klidně může snést označení ‟srdce Karákóramu”. Při sestupování z čtyřkolového vězení se hned u šoupaček zdravím s Ghulammem, který nás přišel přivítat. Jedná se o drobného chlápka s nabarveným fousem na rezato a skřípavým hláskem tahajícím za uši, ale veskrze s dobrou duší. Rád ho opětovně vidím a zároveň vím, že výprava má svůj úvodní start za sebou. Zde je již absence ovlivňovat běh věcí domácích a tak to platí i opačným směrem. Tudíž, co jsem stihl před odletem, tak je, a ostatní se buď vyřeší samo, nebo bude muset počkat až na můj návrat. Konečně se soustředím pouze jedním směrem a to vylézt na kopec.

 

Vybalování carga a příprava pro nosiče IV 
Vybalování carga a příprava pro nosiče IV

 

 

Ještě týž den přebalujeme veškerý materiál a chystáme ho do požadované váhy pro nosiče. Mezitím okolo nás Galas poskakuje jak otravný hmyz a filmuje. Na závěr vytahuje svoji ‟kvadrokoptru”, jeho tajný trumf na lapání pohyblivých obrázků nad našimi hlavami, a přitom mu září oči jako hřebci před milostným aktem. Roztáčí čtyři rotory a už ta mrcha letí. Pozoruji to šmírovací oko, které posílá z výšky obrazový signál na zem přes malou televizi do Galasových rukou. Celá scéna nápadně připomíná  nějaký béčkový sci-fi film. Na závěr šéf akce přes sluneční brýle uděluje rozkazy: „Chyťe jíííí!“ Mně se k tomu létajícímu mixéru vůbec nechce, jelikož ta představa, že se mi zakousne rotujícími listy do krku, není až tak lákavá. Nakonec se obětoval Tom. „Mám ji!“ Hurá a šáteček.

 

Rozhovor na terase hotelu 
Rozhovor na terase hotelu

 

 

Další den ráno užíváme krásy terásky ‟Kejtůů” hotelu. Zelený travnatý pažit vyzývá k chození na boso, což okamžitě činím. Přímo pod ní, o pár desítek metrů níž, se vine podoben hadu mohutný meandr řeky Indus s kakaovou barvou. Na pozadí přitom vychází slunce a opírá se o bílé vrcholky Karákóramu, kde ležérně plují mraky šimrající do jeho strmých úbočí. Takto vypadá ráj a romantikou provoněná snídaně na terase K2. Nekupte to. Ovšem pro úplnou dokonalost chvíle by to chtělo společnici se zvonivým hláskem a šarmantním úsměvem. Chyba lávky, místo té víly vedle mne sedí Galas a druhý Tom. I s touto drobnou vadou si to užívám a kluci, jak koukám, taktéž. Dnes snad posuneme osud blíž našemu cíli. Přeci jenom snídaní bych to nerad zakončil.

Těbůh Mára

 

  

 

Mára při vybalování carga
Mára při vybalování carga

 

 

 

Natáčení leteckých záběrů dronem
Natáčení leteckých záběrů dronem

 

 

 

Natáčení z kapoty auta kamerou Sony Action Cam
Natáčení z kapoty auta kamerou Sony Action Cam

 

 

 

Natáčení z okna auta kamerou Sony Action Cam
Natáčení z okna auta kamerou Sony Action Cam

  

 

Údolí Skardu s řekou Indus
Údolí Skardu s řekou Indus

 

 

 

Úprava cepínu u lokálů v dílně
Úprava cepínu u lokálů v dílně

 

 

 

Vybalování carga - zdroj energie Goal Zero
Vybalování carga - zdroj energie Goal Zero

 

 

 

Vybalování carga a příprava pro nosiče I
Vybalování carga a příprava pro nosiče I

 

 

 

Vybalování carga a příprava pro nosiče II
Vybalování carga a příprava pro nosiče II

 

 

 

Vybalování carga a příprava pro nosiče III
Vybalování carga a příprava pro nosiče III

 

 

 

 






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Marek Holeček | Vydáno dne 28. 07. 2015 | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Marek Holeček

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme




K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci