Stěna má cca dvěstě metrů na výšku, široká je přes pětset metrů. V polovině výšky má širokou zarostlou polici, na kterou se lze dostat ferratou, co přes ni prochází. Na více místech jsou instalována ocelová lana k usnadnění přístupu k cestám. Pro sestup z temena stěny jsou dvě možnosti. Buď lze sestoupit po ferratě, nebo jít doprava směrem k Pürggu a poté sestoupit přes Unterburg. Dříve oblíbený sestup přes nádraží Pürgg Rakouské dráhy bohužel uzavřely. Slaňování stěny se kvůli členitosti moc nehodí, ale spouštění a slaňováíní jednotlivých kratších cest bývá možné. Všechny sektory jsou otočené na jih, pouze Waldsektor je na západ.
Štýrští horští vůdci začali s rozvojem stěny roce 1975. Skály vyčistili, prořezali a vytvořili tento lezecký ráj. Burgstallwand má v současnoti širokou nabídku cvičných a začátečnických cest, středně těžkých cest částečně alpského charakteru i těžkých sportovních cest. Jisticí prvky nejsou všechny stejné kvality a každý je musí používat na vlastní odpovědnost. Najdou se tam "žehličky" z roxorů, epanzivní nýty i tu a tam lepený borhák. Pronajímatelem a správcem stěny a parkoviště je Svaz horských vůdců Štýrska, který umožňuje využívat zařízení zdarma.
Pro většinu cest v sektoru Tuschmi v okolí cesty Pantomime je potřeba lano 70 m. Na některých cestách kolem Mauersegler (156), Narrenspiegel (134) a Fledermaus (125), stejně jako v sektoru Gecko je udělaný mezištand. Každopádně se doporučuje udělat na koncích slaňovacího lana uzly.
Via ferrata Burgstall Klettersteig, která prochází po rampě mezi horní a dolní částí, má obtížnost B. Používá se k sestupu i k přístupu do vyšších sektorůV horních partiích je třerba dávat pozor a neshazovat volné kameny. Všechny cesty v Bahnhofwand lze slanit, z ostatních sektorů je třeba sestoupit po ferratě, nebo přes Pürgg.
Stěna se dělí na vícero sektorů.
Waldsektor je vlevo za hranou hlavní části stěny. Obsahuje hlavně jednodélky, 43 cest, 6a až 8b.
Bahnhofswand je u nádraží vpravo od hlavní části stěny. Má výšku 110 m, sektorem vede 6 cest, z toho tři jsou vícedélkové 6b, 7a, 7a a tři jednodélkové 4b, 5a, 5c.
Hlavní část stěny je rozdělena zarostlou travnatou rampou na horní a dolní část. Ve spodní části jsou zleva sektory Gecko a Tuschmi a malý sektor Denkerstirn. V horní části je zleva Rauhes Land a No Way Out.
Gecko – 27 cest, 4 až 7a+, z toho 6 x 5, 18 x 6, 1x 7a. 6 cest je dvou a vícedélkových, vedou do sektoru Rahues Land, kde navazují další cesty.
Tuschmi – 33 cest, 5c až 8a, z toho 2 x 5, 21 x 6, 7 x 7, 1x 8, 2 projekty. Věšina cest je jednodélek, 8 vícedélek jde až na zarostlou rampu, kde navazují další cesty. V pravé části je osmidélková cesta Null komma Josef (6a), která pokračuje sektorem Rauhes Land až na temeno.
Denkerstirn – 8 jednodélkových cest 4 až 7b, z toho 1 x 4, 6 x 6, 1 x 7. Přístup odspodu po ferratě a odbočujícícm ocelovém laně doprava, nebo slaněním ze sektoru No Way Out.
Raues Land – 36 cest, 5b až 7a, z toho 14 x 5, 20 x 6, 2 x 7. Přístup od parkoviště po ferratě, nebo od nádraží Pürgg. Sektorem prochází odspodu ze sektoru Tuschmi populární cesta Null komma Josef.
No Way Out – 31 cest 4c až 8a, z toho 1 x 4, 7 x 5, 9 x 6, 7 x 7, 1 x 8. Přístup na pěšinu pod sektorem z nádraží Pürgg, nebo od parkoviště po ferratě.
Doporučené cesty
Null komma Josef, 8 délek, 210 m, 6a, většinou 5c (5,A0), Burgstall-Kante, 3 délky, 80 m, 5b, Burgstallpfeiler, 2 délky, 55 m, 5b, 5c, Weiße, 3 délky, 115 m, 5a, 4b, 5a, Obere Burgstallwand, 7 délek, 167 m, 4c.
Cíle v okolí
Jungfrausturz, Gindlkante 400 m, 6+ a dalších několik cest obtížnosti kolem 7.
Příjezd
Přes Linz na A9 - Pyhrnautobahn, vyjet na výjezdu 57 na B138 (Pyhrnpassstraße) na Liezen a dále po B 320 a B145 do Untergrimmingu - sjet ještě před městečkem doleva, podjet silnici a dojet na parkoviště pod stěnou.
Přístup ke stěně
Z parkoviště za silničním podjezdem po cestě k úpatí stěny a doprava k nástupům.
Potřebné vybavení
Helma, expresky, lano 50 až 70 m (podle sektoru)
Nadmořká výška: 700 m
Sestup: Z horních sektorů buď po ferratě zpět k úpatí stěny, nebo po turistické stezce do Pürggu a zpět přes Unterburg. Starý sestup přes nádraží (ukazatele) zpět do Untergrimmingu byl rakouskými drahami uzavřen. Doba sestupu 35 min.
Poznámky: Jediným rušivým faktorem je hlavní silnice pod stěnou. Doporučujeme navštívit krásnou historickou vesnici Pürgg a hostinec Gashof Krenn.
Průvodce
Rock projects Salkammergut, Riezeldorfer Norbert, Mayrhuber Joachim, RockPro Verlag 2017, neobsahuje sektor Bahnhofswand.
Topo Jürgen Reinmüller • 2013 ke stažení: https://www.alpinstil.at/wp-content/uploads/2015/09/Kletterfuehrer_Burgstall_A6_16Seiten.pdf
Mapa
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat