Poté, patrně v souvislosti s přechodem na členské papírové laminované kartičky formátu kreditky se objevilo nové logo s horami vyplněnými barvami z československé, potažmo české vlajky.
Je jednodušší, písmena ČHS se již nekácejí na různé strany, ale má své problémy. Jednak silné černé obrysy působí staromódně, modrá plocha vpravo přečuhuje přes písmeno S a levá bílá plocha končí "nad zemí" definovanou účařím písmen ČHS. Další trabl při používání tohoto loga je v tom, že se těžko určuje jeho střed. S tím se postupně bojovalo. Vznikla verze bez tlustých černých obrysů a s podkladem, který bych nazval modré hory v dáli. To se chvíli používalo, například jak ukazuje fotka z MČR 2011 na Smíchově.
Na přelomu let 2022 a 20023 proběhl pokus o rebranding svazu a jeho přejmenování na České lezení, který vzbudil velké polemiky a Valná hromada ho v roce 2023 zamítla
No a nakonec zadal ČHS firmě Marble production modernizaci stávajícího loga. Celkem praktické je zbavení se písmen ČHS, což umožní používat totéž logo i v mezinárodním prostředí. K logu se obvykle dělává alespoň minimální grafický manuál. V tomto případě jsou varianty použití loga na videu v závěru stránky.
Tato modernizace loga by asi neměla způsobit žádné veřejné pozdvižení. Počítám, že ho mainstream celkem snadno zkousne a dezoláti na lezci to nejspíš nepřeváží. Tady jsou nějaké varianty.
Autor vybral k logu jiné písmo, než bylo dosud zvykem v ČHS používat, i jiné, než je na webu. Je bezpatkové a jak naznačuje videomanuál, má písmeno O evokovat mailonku, což sice není nejtypičtější horo- a lezecký artefakt, ale spojení s lezením má. ČHS dosud používal volná písma, na které nebylo třeba kupovat licenci. Počítám, že tohle vybrané písmo asi není k dispozici jako public domain a bude potřeba k němu koupil licenci, což může komplikovat spolupráci s externími dodavateli grafiky. Celkově se dá říct, že tento pokus o modernizaci může být úspěšný.
Pozoruhodné je slohové cvičení o významu a symbolice jednotlivých čar všech třech útvarů loga. Před autorem smekám :-) Posuďte sami, cituji: "Grafické elementy jako celek stále zřetelně znázorňují majestátní hory. Nicméně, levý element nyní nabízí elegantní vizuální zkratku pro grafické znázornění lezení, evokující dynamiku rajbasu či převisu. Inteligentně využitý negativní prostor mezi těmito elementy pak připomíná šipku směřující dolů, kterou lze srozumitelně použít jako grafický prvek například v komunikaci skialpinismu. Tato flexibilita nám umožní vizuálně odlišit a zároveň sjednotit široké spektrum aktivit, kterým se náš svaz věnuje." To si autor ještě neuvědomil, že levé dva prvky se nejvíc podobají závodní stěně na obtížnost z profilu. U těchto dvou levých prvků mne trochu provokuje odlišný úhel sklonu na sebe nasedajících bočních stran. To současné logo, stejně jako ta předchozí, se špatně umisťuje do kruhu a pohled na Facebook Horosvazu ukazuje, že to opravdu není snadné.
Podívejte se na video grafický manuál.:
Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme
K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!
Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat
...