Lokomotive-Esse, Rathen, Elbsandsteingebirge, Německo
charakter cesty
Lehký, ale vzdušný traverz po hřebeni a odvážný překrok do stěny, dolez lehkou spárou
popis nástupu
Z pravého břehu Labe v Rathenu kolem Amselsee, na jeho konci přejít na druhou stranu a po Pionierweg do kopce, po serpentinach odbočit z cesty do prava a prudkým kopcem po horolezecké stezce pod sklály ve skupině Lokomotive - cca 35-40 minut
popis sestupu
slanění cca 25m
popis příjezdu
Podle autoatlasu, nejlépe do obce Rathen na levý břeh a přívozem na druhou stranu (v roce 2010 zpáteční lístek za 1,3 DM)
prvovýstupci
Albert Kunze, řečený Essenkunze, O. Perry-Smith, H. Simon -
7.6.1903
popis cesty
Ultraklasiker schlechthin, přelomová cesta, pravidelně zmiňovaná v historické literatuře (An der Lokomotive wagte Albert Kunze im Jahre 1903 den ersten bedeutenden Schritt in die freie Wand).
Nějak vystoupat na Lokomotive-Dom - třeba SWVerschneidung, což je nádherný šestkový výstup parádním koutkem. Vzdušným traverzem po Kesselgrátu (každý to zkusí přejít, ale pak si na koně sedne) a přepadem (překrokem) z Píšťaly (Pfeife) do stěny Lokomotive-Esse. Pak už jen krátce doprava a lehkou spárou na vršek. Je to sice "jenom" pětka, ale přepad není zase až tak úplně psychicky zadara a patří to do vzdělání.
literatura
Sächsische Schweiz - Kletterführer, modrý díl (Rathener Gebiet)