Fairview Dome - Sysel v první délce. Koutová spára postupně těžkne, klíčové místo je nad spojením obou spár
Regular Route - 5.9, 270 m

2 x 60 m poloviční vklíněnce: 2 sady
friendy: po jednom 0,5 a 1,75 až 3 palce, po dvou 0,6 až 1,5 palce
smyčky: Hodně na prodloužení
Prestižní cesta ze seznamu 50 klasických výstupů Severní Ameriky. Spáry, sokolíky, kouty
Ze štěrkového parkoviště pro 6 aut (viz mapa) 3,4 míle západně od Tuolumne store a 4,2 míle východně od Tenaya Lake. Z levého rohu parkoviště vychází stezka označená horolezeckými značkami - sloupky s obrázkem karabiny. Blízko dómu se stezka dělí - půjdeme po její levé větvi až pod nástup
Z vrcholu jižním směrem po mírně skloněném tupém hřbetu posetém knoby, na sestup se lze přezout do trekovek nebo pohorek. Postupoujeme nejméně strmými úseky dole trochu doleva směrem k velkému stromu, od něj jihozápadně a obloukem pod Z stěnu. Po pěšině na sever k parkovišti přes rozcestí, na kterém jsme ráno odbočovali na nástup
Parkoviště, 2577 m
Po silnici 120 k parkovišti, je to jediné parkoviště v lese na levé straně (při jízdě od Tuolumne Store'
ChuckPratt a Wally Reed, RP Steve Roper a Mark Powell  -  srpen 1958, volně 1962
Jedna z nejlepších cest v Tuolumne, lze očekávat fronty a pomalá družstva. Stává se, že musíte přijít několikrát, nepomůže ani přijít ve všední den. Větší šance je na začátku sezóny, kdy jsou ale horní partie proteklé vodou z tajícího sněhu. Dobrá šqnce je na závěr sezóny, kdy musíte počítat s chladnem, protože v noci mrzne a stěna má slunce až odpoledne.

Návrat ze stěny je možný jen při zanechání materiálu, pouze na stromku v polovině druhé délky je udělaný slaňák. Jinak počítejte se zanecháním dvou až tří stoperů a smyčky. Z Crescent Ledge po čtyřech délkách se dá slanit jinudy, směrem šikmo na západ.

Fairview Dome, Regular Route topo
Fairview Dome, Regular Route topo, foto: a kresba Petr Jandík

(1) Výstup začíná na šikmé polici mezi dvěma sbíhajícími se spárami. Pravou koutovou z nich vzhůru stále obtížněji, až kde se stýká s levou (5.9, vlhké, oleštěné). stanoviště 9 m nad klíčovým místem na šikmé polici u spáry, 48 m.

(2) Dále spárou s nepříjemným rozšířeným místem 5.8, štand na polici, 21 m

(3) Dále spárou, která se mění na koutovou prstovku až žábovku (stále 5.7) pod převis a přes něj, 50 m

(4) Dále koutem, doleva na hranu k velkému bílému odštěpu, mírně doprava, odštěpy a knoby na bivakovací polici Crescent Ledge, 45 m, 5.7. Z police se dá na jejím pravém kraji slanit směrem doprava do západní stěny.

(5) Ukloněným koutem doleva 5.4, v závěru 5.6 na štand na další polici, 36 m.

(6) Dalším ukloněným koutem doprava, zpočátku snadno 5.0, dále se kout zvedá a sokolíky doprava pod převis. Přes něj na pravé straně (5.9, nebo více vlevo 5.9) a dalším koutem na štand, 48 m.

(7) Koutek kousek šikmo doleva a pak buď přímo mírně doprava na polici (5.7), nebo dál snadněji větším obloukem doleva a zase doprava, 12 m

(8-11) Doprava po polici, na konci kouty přes bloky vzhůru stále mírně šikmo doprava ke štandu u stromu, maximálně 5.4, varianty až 5.6. Délky 45, 30, 30 a 30 m, celkem 135 metrů možno současně. V 11. délce kolem velkých bílých odstěpů. Z velké kosovkou zarostlé police doleva a tajbasem 5,.4 na vrchol.

Z vrcholu perfektní rozhledy na Daff Dome a kaňon řeky Tuolumne.

Zobrazit místo Fairview Dome na větší mapě
literatura
Tuolumne Free Climbs, Greg Barnes, Chris Mc Namara, Steve Roper, Supertopo, second edition

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 25. 10. 2011 | 5287 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík
Komentář ze dne: 25.10.2011 16:24:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Boží spáry
Úžasná cesta. Na mapce jsem dělal ještě příchod a odchod, ale zlotřilý Google mi u toho automaticky zapíná přilepení na silnice a vycházejí z toho kraviny a nejde to vypnout. Vždycky to vypnu, uložím, podívá - a zase je to blbě. Tak sorry. Asi přejdu na jiný mapy...