Devátá délka 6+

2 x 60 m poloviční expresky: 12
vklíněnce: není třeba
friendy: není třeba
smyčky: ploché na prodložení nebo na štand
Plotny, kolmé stěnky, sokolíky, převisy po velkých
start:  Buchsteinhaus ,  Z parkoviště kousek od kempu v Gstatterbodenu zpátky přes most a za ním po značené cestě až na Buchsteinhaus (cca 2,5 - 3hodiny). Odtud dále po Normalweg směrem na Großer Buchstein. V serpentýnách s klečí u velkého kamene s mnoha špatně čitelnými nápisy, obdočit doprava. Vyšlapanou cestičkou v kleči a později sutí traverzovat pod stěnou a poté lehkým terénem vystoupat až do míst, kde začíná velký komín. Nástup do stěnky vlevo od tohoto komínu.
čas:  1 h
Zpět na chatu Buchsteinhaus. Nejpohodlnější je sestoupit v protisměru ferratou Südwandband. Lze ale také dojít na vrchol a odtud buď značenou cestou Wengerweg nebo sestoupit normální výstupovou cestou západním žlabem. Pozor, oba tyto sestupy vedou v rozbitém a lámavém terénu nebo sutí.
Gstatterboden, 579 m
Z Prahy na České Budějovice a dále na Linz. V případě, že nemáte dálniční známku, tak pokračovat po silnici č. 305 na Steyr a pak po silnici č. 115 přes Grossraming až do Hieflau. Zde odbočit doprava do National park Gesäuse a po silnici č. 145 do Gstatterbodenu. Jím projet kolem nádraží a přes vodu a cca po 200 metrech vpravo velké parkoviště. Pokud vlastníte dálniční známku, pokračujte z Linze po dálnici A1 (West Autobahn směr Salzburg) a cca po 30km sjeďte na A9 směrem na Spital am Pyhrn. Za ním odbočit doleva na silnici č. 146 a tou až do Gstatterbodenu.
M. Strimitzer, A. Hollinger  -  2001
Nádherných 11 délek v krásné a kompaktní vápencové stěně Velkého Buchsteinu.
V různých diskusích na webech se uvádí klasifikace 7- ! Přestože je cesta výborně zajištěná nýty, stále si ponechává horský charakter a lezení je velmi svižné.

Schéma k tisku v rozlišení PDF ke stažení zde

Pěší trasa 1703782 - powered by Wandermap

literatura

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Veronika Dušánková | Vydáno dne 27. 11. 2012 | 5107 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Veronika Dušánková, Honza Polák

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!