Druhá délka, závěr VI-
Arco

5 h  / 345 m 15 min celoročně JV
  Arco  (100 m) 25 min Parete Padaro, 200 m
hodiny s fixními smyčkami, nýty, skoby, vklíněnce
kvalita: dostatečná
2 x 50 m poloviční expresky: 14
vklíněnce: na dojištění, malá sada
friendy: 1-3
smyčky: pár na prodloužení
Kouty, plotny, převisy, spára, rozmanité lezení. Poměrně tvrdá klasifikace, nic pro překližkové atlety.
Od pravotočivé zatáćky 180 stupňů po pěšině suťoviskem vzhůru. na rozcestí jsou na skále šipky k cestám. Jdeme směr Via Apollo a potom jeśtě dál doprava. U nástupu je modrý nápis Rampa.
Sestup trochu dobrodružný. Od konce cesty po pěšině v lese nahoru a doleva (mužíky). Dále vylezeme pár metrů na loučku a stále podél mužiků až cesta sestupuje dolů k vrcholové knize ve tvaru podobném ptačí budce. Ještě kousek dolů je první slaňák 20 m. Po slanění jdeme lesem doleva (podle pohledu zespodu) a dolů k dalšímu slaňáku - 33 metrů. Poslední slanění je 50 metrů vzduchem a na závěr se musíme zhoupnout přes rokli na vrchol odštěpené věže. Odtud slézáme doprava (hleděno zdola), místy II. Po pěšině k rozcestí, zde jdeme dolů a dojdeme na silnici.
Arco, 100 m
Přes Brenner do Arca, dále do vsi Padaro a ještě cca 500 m do kopce. Parkujeme nejlépe vlevo před zatáčkou, horší možnost je nad zatáčkou vpravo.
Heinz Grill, Sigrid Königseder, Franz Heiß  -  Jaro 2009

Rozmanitá cesta v divoké stěně. Je vidět, že se leze, ale málokdy tam někoho potkáte. Ačkoliv vede zarostlou stěnou, leze se skoro pořád v pěkné a pevné skále.

1. Trojkovou rampou se přes pětkovou plotnu dostaneme pod převislou stěnku, ohodnocenou autory VI-, ale víc by odpovídalo VI+. 20m, 1 bh 1 skoba 1 hodiny.
  2. Koutem (frendy) pod převis. Přes něj podél spárky pod hladkou stěnku s delikátní poličkou na vrchu. V+, závěr VI-. 30 m 2 bh, 1 skoba, frendy.
  3. Lehce (III) kolem hrany doprava, v+ dollez na štand. 25 m 1 bh, 2 skoby, smyčka, stopery
  4. Dále doprava. Ukloněnou plotnou s vykapanými hroty od vody diagonálně šikmo doprava, V-, V, 40 m, 2 BH, smyčka, stopery
  5. Pochod lesem (šipka) a lehkou rampou ke štandu. 45 m
  6. Plotničku do kouta a jím pod malý převisek. Doprava, vzhůru, opět doprava ke hraně a po ní na polici. IV+, V+, VI-, 45 m 3 BH, 2 skoby, stopery, smyčky, friend.
  7. Plotnou vzhůru a lámavým traverzem doprava kolem stromu na začátek plotny. 30m, IV 2 BH, 2x hodiny.
  8. Položenou plotnou IV+ ke komínu V+ do kouta k jeskyňce. Přes strom doprava na štand. 40m, 2 BH, 1 skoba, friend.
  9. Nepříznivě vrstvenými plotnami šikmo doprava V+ a vhloubením vzhůru. 40m 3 BH, 1 skoba, 2x hodiny.
  10. 30 m II.

Schéma cesty je zde.

Cesta vyhledává pěkné části stěny a vyhýbá se zarostlému sajrajtu. Pěkné lezení, ale žádná sportovka.

literatura

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 13. 12. 2014 | 5569 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!