Frogland, traverz pod střechou ve 4. délce

3 h 50 min / 230 m 1 h  X-V SV
  Red Rocks Campground  (1025 m) 1 h  Frogland Buttress, 230 m
Vlastní
kvalita: Dobrá, pokud se dobře udělá.
2 x 60 m poloviční expresky: 10
vklíněnce: Sada
friendy: Sada do 3 palců 1x
smyčky: Dost na prodlužování
Sokolíky, kouty
Z parkoviště cestou k ústí kaňonu. Po mírném stoupání se cesta dělí. Jedna větev jde dolů k potoku a jde dnem do kaňonu, druhá jde mírně vzhůru doleva k Froglandu.
čas:  1 h
Z vrcholu lehkým lezením do sedla za Whiskey Peak a žlabem dolů doleva na úroveň nástupů. Odtud pak vodorovně pod nástupy cest, nebo dolů na parkoviště.
Red Rocks Campground, 1025 m
Z kempu na silnici 159 a po ní doleva přes Blue Diamond na křižovatku (benzínová pumpa). Doprava po silnici 160, po 5,1 míli je odbočka doprava na prašnou cestu sjízdnou pro tereňáky a SUV. Po ní na parkoviště.
Mike Gilbert, Joane Urioste, Jorge Urioste  -  květen 1978

Velmi populární a náročná cesta horského charakteru s téměř výhradně vlastním jištěním včetně štandů. Výzva pro lezce, jehož strop je 5.8. Slunce jen do začátku dopoledne. Sestup bez slanění.

1. 45m 5.8. Přes odštěp do koutové spáry na polici se stromy. 3 nýty. (Vlevo slaňovací štand)
  2. 27 m, 5.7. Sokolíkem šikmo doleva do jeskyňky. Dunivým žebrem na balkónek.
  3. 51 m, 5.7. Od štandu nahoru, traverz doleva a kouty a spárami k balkónu vpravo.
  4. 45 m, 5.8. Z balkónu vpravo kousek vzhůru, traverz doleva do položeného kouta (nahoře nýt) pod střechu. Traverz doleva na hranu a po ní, dále koutkem na štand.
  5. 24 m, 5.8. Hladkou stěnou přes nýt, nad ním doleva do kouta a jím až do průlezu pod vklíněným balvanem.
  6. 55 m, 5.7, 5.4 R. Z vklíněného balvanu doprava, přes převis a položenou málo odjištěnou plotnou šikmo doprava k vrcholu.

Z vrcholku deleva a po krátkém hřebínku do sedla za vrcholem. Širokým žlabem doleva dolů na úroveň úpatí stěn, doleva po vrstevnici k nim a pod nástup nebo dolů na parkoviště. Ze druhé délky už není možnost návratu bez ztráty materiálu.

literatura
Red Rocks Climber's Guide II, Jerry Hundren 2016, k dostání ve Visitors centru.

Red Rocks Climbing, Greg Barnes, Supertopo, 2004, dostupné i v online verzi pro iPhone ve čtečce průvodců rakkup.

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 29. 11. 2016 | 3492 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!